Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
zani

Oversigt over shelterpladser i DK

Recommended Posts

zani

Jeg søger en webside med et kort over Danmark, hvor alle (eller mange af de) offentlige shelterpladser er plottet ind så man kan se hvad der er i et bestemt område.

Naturstyrelsen.dk har noget, men der kan jeg ikke finde gps koordinaterne til pladserne og det har jeg brug for at vide.

Er der nogen der kender en webside jeg kan bruge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Kan du ikke tage hen på shelterpladsen med en gps og få koordinaterne den vej?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zani

:D Hvis jeg vidste hvor shelterpladserne var, kunne jeg sagtens.

-men planen er at pege på et tilfældigt sted på kortet, vælge den nærmeste shelterplads, taste koordinaterne ind og så køre efter det, så jeg har brug for at kende koordinaterne for at finde derhen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JeKaJeVi

Hvis du ved hvor den ligger, kan du gå ind og finde stedet på google maps, og så se koordinatorne der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
:D Hvis jeg vidste hvor shelterpladserne var, kunne jeg sagtens.

-men planen er at pege på et tilfældigt sted på kortet, vælge den nærmeste shelterplads, taste koordinaterne ind og så køre efter det, så jeg har brug for at kende koordinaterne for at finde derhen.

Undskyld, men jeg er møgtræt, har sovet dårligt:

Kan du ikke se shelterpladserne på naturstyrelsens hjemmeside?

Jeg mener, at min mand fandt de pladser, vi har ligget på på den side, uden besvær :gruble:

Ellers, så prøv det lokale turistbureau, de kan normalt hjælpe med sådanne ting, også i andre landsdele - de ved, hvor de skal lede. Og måske de kan nogle fif/ hjemmesider, som vi andre ikke kender.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zani

naturstyrelsen har en rigtig fin oversigt :)

-jeg har bare ikke kunnet finde koordinaterne, og det var dem jeg helst ville køre efter. De har dog kørselsvejledninger og den slags så det bliver nok ikke så besværligt at finde dem. GPS koordinater var bare nemmere synes jeg.

Google maps kan uden tvivl hjælpe med koordinaterne, det har jeg brugt før.

-det jeg håbede at finde, var én side der kunne det hele. Sådan at vi, når vi sidder i et shelter om morgenen, kan kigge på kortet, vælge en retning, taste koordinater og køre videre uden en masse skriven rutebeskrivelser ned og søgen rundt på forskellige sider.

(og ja, jeg ved godt det er ren dovenskab fra min side af) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Officielt er shelterpladserne kun beregnet til vandrefolket/cykelfolket - og slet ikke til at komme kørende. Og jeg ved da jeg oprettede vores på teltpladser.dk - at jeg tastede ikke gps koordinater (jeg ved slet ikke hvad de er ude ved hytten) - så jeg tror ikke det findes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zani

:) Vi regner nu heller ikke med at køre direkte ind på shelterpladserne, men i stedet finde et sted i nærheden hvor det er muligt, og tilladt, at parkere.

Jeg kan godt se jeg må gøre noget grundigt forarbejde og udvælge nogle få pladser som jeg søger koordinaterne ud på inden vi tager afsted.

Problemet (i mit hoved ihvertfald) med at undvære koordinater er, at der sjældent er en konkret adresse inde midt i en skov, og "drej til venstre ad skovvejen efter købmanden, find en lille sti 200 m inde i skoven og følg den 2 sving hvorefter du ser pladsen til højre" -synes jeg bare virker uoverskueligt at navigere efter, når man er på mc og derfor ikke kan sidde på passagersædet med en udskrift og læse højt.

Men tak for input alligevel. Nu véd jeg da i det mindste at der sandsynligvis ikke findes sådan en side som jeg søger, så kan jeg jo bruge energien på at gøre arbejdet manuelt i stedet for at lede efter en let løsning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Officielt er shelterpladserne kun beregnet til vandrefolket/cykelfolket - og slet ikke til at komme kørende. Og jeg ved da jeg oprettede vores på teltpladser.dk - at jeg tastede ikke gps koordinater (jeg ved slet ikke hvad de er ude ved hytten) - så jeg tror ikke det findes.

Hvor står det beskrevet at shelterpladser kun er til "vandrefolket og cykelfolket" ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Det står på Overnatning i det fri

Hvem kan bruge pladserne?

Teltpladserne kan benyttes af vandrere, cyklister, ridende, kano- , kajak- og jollesejlere, roere m.v. - altså ikke-motoriserede campister. Pladserne er ikke beregnede til grupper. Her henvises til andre ordninger - se teltpladser for grupper.

Så saml teltpløkkene og kom ud i det fri. Men køb lige bogen først, så du kan finde pladserne. I øvrigt indeholder bogen også en del praktiske oplysninger, herunder en pakkeliste.

Teltpladsordningen er organiseret af Friluftsrådets ERFA-gruppe for primitive overnatningspladser, som består af en række friluftsorganisationer - se organisationerne bag.

TELTPLADSORDNINGEN

Formålet med bogen "Overnatning i det fri" er at give vandrere, cyklister, ridende og sejlende nogle gode ideer til, hvor man lovligt kan slå telt op under nattens stjerner. 2012-udgaven indeholder mere end 950 pladser. Langt de fleste af pladserne har i gennemsnit mindre end ét telt pr. nat. Der er altså rige muligheder for at kunne være i fred og ro og nyde naturen.

INGEN ADGANG FOR GÆSTER MED MOTORISEREDE KØRETØJER DVS. BILER, MOTORCYKLER, CAMPINGBUSSER, CAMPINGVOGNE, SCOOTERE, KNALLERTER O.L.

Hvor står det beskrevet at shelterpladser kun er til "vandrefolket og cykelfolket" ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...