masken.taler

synd på den sunde(eller knap så usunde) måde

Recommended Posts

masken.taler

jeg tænker dette skal være en inspirationstråd til alle os der kæmper med vægten, fyldt med masser af forslag og opskrifter osv på ting der er sødt/lækkert/syndigt/osv, men uden at det er alt for usundt.

selv har jeg desværre ikke så mange sunde forslag.. men jeg har skiftet lakrids ud med nellie-dellies, og chokolade ud med nupo-bare(særligt den nye med mint).

kaloriemæssigt er der desværre ikke rigtigt noget at spare, men jeg har ikke behov for lige så store mængder af det som det andet, plus at fordelingen af kalorierne er lidt sundere.

jo så læste jeg lige i en anden tråd om frosne bananskiver overtrukket med (mørk) chokolade...

men kom og del jeres sundere synder så vi alle kan få glæde af dem. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smolfie

Kiwi skiver overtrukket med mørk chokolade.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissBailey

Skær en banan i skiver, i fryseren et par timer, blend med 1dl skummetmælk og en teske kakao - Lækker cremet is :savl: Kcal-indholdet ligger på ca. 140 for sådan en portion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TurtleSpeed

Jeg ved ikke om de kan fåes i DK, men jeg spiser sådan nogle lightmüslibarer med kun 76kcal. til mellemmåltid. Det smager næsten som en marsbar jo..!

Lækker te er også godt til mellemmåltid og lige tage den værste sult.

Og hvis jeg småsulten drikker jeg noget vand og mærker efter om jeg er sulten eller bare lækkersulten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser

Skyr, frugt i skiver, en lille smule akacie honning(nej det er ikke sundt, men det smager lækkert.) og to tsk kakao. Mums!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twinkle

Bananpandekager!

1- 2 mosede bananer

2 æg

1 spsk. hvedemel

Fedtstof til stegning

Mos bananerne og pisk dem sammen med æg og hvedemel. Kornene fra en vaniljestang kan med fordel tilsættes. Læg dejen i små klatter (ca. 1 spsk. pr. klat) på en varm pande tilsat fedstof. Læg evt. en lille klat fedtstof på panden og brug en silikone pensel til, at fordele det ud over panden. Steg indtil, at der kommer bobler på overfladen. Vend og bag færdig. Pas på med, ikke at stege ved for høj varme. Min erfaring er, at de ikke kan laves uden fedtstof uanset om man bruger slip-let eller ej. Kan evt. serveres med marmelade eller bagte æble-stykker drysset med lidt kanel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BettyBoop
Bananpandekager!

1- 2 mosede bananer

2 æg

1 spsk. hvedemel

Fedtstof til stegning

Mos bananerne og pisk dem sammen med æg og hvedemel. Kornene fra en vaniljestang kan med fordel tilsættes. Læg dejen i små klatter (ca. 1 spsk. pr. klat) på en varm pande tilsat fedstof. Læg evt. en lille klat fedtstof på panden og brug en silikone pensel til, at fordele det ud over panden. Steg indtil, at der kommer bobler på overfladen. Vend og bag færdig. Pas på med, ikke at stege ved for høj varme. Min erfaring er, at de ikke kan laves uden fedtstof uanset om man bruger slip-let eller ej. Kan evt. serveres med marmelade eller bagte æble-stykker drysset med lidt kanel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisva

Cheasy A38 + en håndfuld bær + et par dråber sødemiddel = fantastisk sorbetagtig is (efter en tur i blenderen). :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twinkle
den kan faktisk laves helt uden mel

1 banan

2 æg

evt kanel.

mos bananerne, pisk æggene sammen, bland. og steg.

og vil give dig ret i at de skal laves med fedsstof, her jeg glad for kokosolie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
masken.taler

jeg læste også et sted om skyr, blandet med lidt kakao, pebermynte-essens og evt sukker/sødemiddel, skulle smage lidt hen ad 'after eight'.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind