Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Emixa

Vi der venter på storken :)

Recommended Posts

Kamæleonen

Pingvin- det lyder ikke rart, det er da også netop i et forum som her at man kan komme ud med det man nu skal ud med, og går og tænker på:-) Mange gange er der jo andre der går med lidt af det samme, og hvert fald nogle af de samme bekymringer....

Det var da også en lang cyklus du har, plejer den at være så lang?

Jeg havde en underlig blødning af frisk blod omkring cd 10 og lidt lyserødt i 4-5 dage efter, og det har jeg aldrig haft før. Jeg var ved lægen som tog en smear-test da det til januar ville være 3 år siden jeg fik taget sådan en. Jeg var bare lidt bekymret da jeg har haft det underligt og haft ondt i underlivet gennem måneder.... Men jeg har lige ringet og fået svar, og den var der ikke noget unormalt i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pingvinen

Pingvin- det lyder ikke rart, det er da også netop i et forum som her at man kan komme ud med det man nu skal ud med, og går og tænker på:-) Mange gange er der jo andre der går med lidt af det samme, og hvert fald nogle af de samme bekymringer....

Det var da også en lang cyklus du har, plejer den at være så lang?

Jeg havde en underlig blødning af frisk blod omkring cd 10 og lidt lyserødt i 4-5 dage efter, og det har jeg aldrig haft før. Jeg var ved lægen som tog en smear-test da det til januar ville være 3 år siden jeg fik taget sådan en. Jeg var bare lidt bekymret da jeg har haft det underligt og haft ondt i underlivet gennem måneder.... Men jeg har lige ringet og fået svar, og den var der ikke noget unormalt i.

Nogle kan opleve lidt blødning omkring ægløsning, men jeg kan selvfølgelig ikke sige om det er det du har oplevet :). Men godt at du lige fik ordnet smear-testen, så skal du i hvert fald ikke bekymre dig for at der skulle være grimme ting i vejen! Har du overvejet om du kan have muskelspændinger i underlivet? Det har jeg selv døjet med i perioder, og strækøvelser kan være virkelig godt for det. Prøv evt. at google det, så dukker der nogle øvelser op (det er dog vigtigt at være rimeligt konsekvent med dem og ikke bare lige lave dem en enkelt gang om ugen).

Min cyklus plejer at være 31-32 dage lang. Havde en lang cyklus på 38 dage i april-maj, og det var helt sikkert fordi jeg stressede rigtig meget med ægløsningstests (som jeg så også droppede efterfølgende). Så jeg ved at stress kan gøre det ved min cyklus, og der har været rigeligt af den slags her de sidste par uger  :rolleyes: . Nu har jeg dog lagt en plan for bl.a. renovering af lejligheden så jeg måske kan slippe af med den der konstante dårlige samvittighed over at jeg også laver andre ting end lige dét når jeg er hjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Pingvinen Nu kender jeg jo ikke lige til din baggrund eller hvor længe I har prøvet e.l. :genert: Men da jeg stoppede med p-piller dengang vi prøvede at lave Johan, pletblødte jeg også meget, midt i cyklus efter mens, op til mens - hell, småblødte mig sgu nærmest igennem en cyklus nogle gange.... Nå men - jeg var ved lægen, som bare mente det var min krop der var ved at finde sig selv dengang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pingvinen

Pingvinen Nu kender jeg jo ikke lige til din baggrund eller hvor længe I har prøvet e.l. :genert: Men da jeg stoppede med p-piller dengang vi prøvede at lave Johan, pletblødte jeg også meget, midt i cyklus efter mens, op til mens - hell, småblødte mig sgu nærmest igennem en cyklus nogle gange.... Nå men - jeg var ved lægen, som bare mente det var min krop der var ved at finde sig selv dengang.

Det er sjette cyklus jeg er midt i nu, så det er ikke fordi vi har prøvet i evigheder. De første to var helt fine og normale, og så begyndte pletblødningerne. Nævnte det for min læge og han sendte mig med det samme videre, da det kan betyde at et befrugtet æg ikke får tid til at sætte sig fast. Hvis min læge havde slået det hen, så var det ikke noget der ville bekymre mig, men når han straks begynder at snakke om hvad det måske er tegn på og har betydning for, så har jeg lidt svært ved at slippe tankerne om det. Så nu bruger jeg henvisningen og ser hvad der sker :).

Har du stadig problemer med det, eller ændrede der sig efter du fik din søn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Det stoppede efter nogle cykli, tror det startede ved 3.-4. cyklus og så gik der nogle mdr, så stoppede det igen. Min cyklus blev dog aldrig 100% stabil, den svingede mellem 28-38 dage. Det er dog bedre her efter fødslen. Siden jeg fik min mens igen i april har den ligget på 33 dage.

6 cykli føles som lang tid, når man læser statistikker - det synes jeg ihvertfald dengang :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charmed_03

Argh, jeg hader virkelig de sidste dage inden testdag. Jeg tester mandag (3+6), men det kilder for at teste allerede nu, men jeg ved det er DUMT!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BettyBoop

her er vi i gang med d 5 cyklus, og jeg synes at det allerede har taget laangt tid og der er ikke bid endnu - men håber at lidt ferie sammen kan trylle lidt :-P det ville være fantastisk at kunne teste positivt når ferien slutter (forventet mens er 3 dage inden ferien slutter)

på søndag tager vi på ferie til køln og derefter til Østrig - glæder mig til 14 dage sammen med min skønne kæreste.

og som bonus (og god start på ferien) kan jeg mærke at æl snart kommer :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ildkuglen

Argh, jeg hader virkelig de sidste dage inden testdag. Jeg tester mandag (3+6), men det kilder for at teste allerede nu, men jeg ved det er DUMT!!!!

Hep hep .. Du skal kun lige overleve 2 morgener mere, så har du klaret det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ildkuglen

her er vi i gang med d 5 cyklus, og jeg synes at det allerede har taget laangt tid og der er ikke bid endnu - men håber at lidt ferie sammen kan trylle lidt :-P det ville være fantastisk at kunne teste positivt når ferien slutter (forventet mens er 3 dage inden ferien slutter)

på søndag tager vi på ferie til køln og derefter til Østrig - glæder mig til 14 dage sammen med min skønne kæreste.

og som bonus (og god start på ferien) kan jeg mærke at æl snart kommer :slem:

Håber en god ferie og afslapning kan give bonus :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charmed_03

Jeg er lidt bange for at sige det højt men, jeg tror jeg er gravid :lun: Jeg har kvalme, er træt og har hikke/sure opstød. Det er sikkert hver gang :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...