Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Emixa

Vi der venter på storken :)

Recommended Posts

Chrispie
Kors hvor er sådan et graviditetsprojekt dog langsommeligt :bored::lol: Jeg er mega dårlig til at være tålmodig når det kommer til projekter der skal gang i, og især når jeg ikke rigtig har den store indflydelse på hvornår startskudet går. Ih altså :D

Det sætter ens kontrol-gen seriøst på prøve :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrispie
Generelt skulle det være rigtig godt at få masser af sundt fedt, både når man prøver at blive gravid, men også når man er blevet det... Derfor fiskeolie + kokosolie. C-vitamin virker afgiftende på affaldsstoffer i kroppen, magnesium er de fleste mennesker generelt i underskud af og det samme gælder for d-vitamin. Det er sådan den meget korte og uvidenskabelige forklaring :) Men generelt kommer det nok an på, om man har ok med "bare" en multi-vitamin, eller om man tror, at kroppen har brug for mere end det. Jeg har mange af mine facts fra denne bog: The Better Baby Blog - som er liiige amerikansk nok, men der er faktisk rigtig mange gode tips i!

Fornuftigt :gogo:

Jeg startede også med at tage D-vitamin tilskud udover min multivitamin, men så læste jeg at for meget D faktisk kan være problematisk i starten af graviditeten - var det noget med risiko for abort :gruble:.. Gik ikke dybere ind i det, skyndte mig bare at droppe det.

Bom bom det kræver vist en googling..

Edit: En hurtig googling siger at der skal rimelig meget til for at overdosere :gruble:... Tror dog bare jeg holder mig til min multivitamin.. Har ret meget respekt for dosering af vitaminer der lagres i kroppen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solskinogskyer
Generelt skulle det være rigtig godt at få masser af sundt fedt, både når man prøver at blive gravid, men også når man er blevet det... Derfor fiskeolie + kokosolie. C-vitamin virker afgiftende på affaldsstoffer i kroppen, magnesium er de fleste mennesker generelt i underskud af og det samme gælder for d-vitamin. Det er sådan den meget korte og uvidenskabelige forklaring :) Men generelt kommer det nok an på, om man har ok med "bare" en multi-vitamin, eller om man tror, at kroppen har brug for mere end det. Jeg har mange af mine facts fra denne bog: The Better Baby Blog - som er liiige amerikansk nok, men der er faktisk rigtig mange gode tips i!

Super - tak for svar. Kokosolien er det også i kapsler eller hvordan er det med det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ModernDrift
Super - tak for svar. Kokosolien er det også i kapsler eller hvordan er det med det?

Nej, der køber jeg bare sådan et helt glas øko kokos-olie. Jeg plejer at tage en teske og opløse det i lidt varmt vand, og så drikke en "sjus" hver morgen og aften :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ModernDrift
Fornuftigt :gogo:

Jeg startede også med at tage D-vitamin tilskud udover min multivitamin, men så læste jeg at for meget D faktisk kan være problematisk i starten af graviditeten - var det noget med risiko for abort :gruble:.. Gik ikke dybere ind i det, skyndte mig bare at droppe det.

Bom bom det kræver vist en googling..

Hmm ja, det kan være lidt tricky det her med vitaminer, for man kan altid finde både for og i mod. Lige præcis d-vitamin er jeg dog helt tryg ved at tage, fordi det er bevist at langt de fleste af os danskere er kraftigt i underskud af d-vitamin, og at det er et af de vigtigste vitaminer, at have nok af i kroppen.. Specielt efter sådan en lang, mørk vinter, så er vores depoter af d-vitamin helt i bund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ModernDrift
Hmm ja, det kan være lidt tricky det her med vitaminer, for man kan altid finde både for og i mod. Lige præcis d-vitamin er jeg dog helt tryg ved at tage, fordi det er bevist at langt de fleste af os danskere er kraftigt i underskud af d-vitamin, og at det er et af de vigtigste vitaminer, at have nok af i kroppen.. Specielt efter sådan en lang, mørk vinter, så er vores depoter af d-vitamin helt i bund.

Der er blandt andet en god artikel om det her: Overl

Og beklager der lige gik vitamin-snak i den :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrispie
Der er blandt andet en god artikel om det her: Overl

Og beklager der lige gik vitamin-snak i den :D

Det er en god artikel! Tak for det. D-vitamin er tilbage på hylden herhjemme nu.

Hov, det skal du ikke undskylde, det er da højest relevant. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrispie

Er der nogen der har erfaringer med udskrabning og kikkertundersøgelse... Og sex? :genert:

Her har der ingen action :slem: været siden jeg begyndte at bløde for to uger siden.. Efter udskrabningen bløder jeg ikke mere men er stadig lidt hævet - sikkert grundet kikkertundersøgelsen også.

Der er noget med infektionsrisiko men den skulle være aftaget efterhånden som man holder op med at bløde.. Jeg har efterhånden lidt "abstinenser" men samtidig føles det lidt grænseoverskridende.

.....og altså man er jo "nødt til" at have sex for at lave en baby :lol:

Hvor lang tid gik der før i der har prøvet noget derhen af kom op på hesten igen? (Høhø)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
Det sætter ens kontrol-gen seriøst på prøve :lol:

Og jeg kan slet ikke ha' det - jeg er et handlingsmenneske af natur :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

Moderndrift - Du er nu på forsiden :) Øv at det ente i en gul sidst. Håber du bliver hurtigt gravid igen og den sætter sig hvor den skal.

PlusEsse - Ja man bliver nød til at væbne sig med tålmodighed, trods det godt kan

være meget svært til tider :tie:

Cosiness - Det står lidt om her, hvorfor valnødder er godt for mænd. Valnødder giver bedre sæd - kvinder.bt.dk | www.bt.dk

Jeg planlægger at gå i gang med noget uddannelse til sommer, men synes godt nok det er svært at time, når man ikke ved hvornår man bliver gravid :gruble: Men man kan jo ikke sætte det hele på standby og man skal jo nok finde ud af det, men det ville være nemmere hvis man kunne planlægge det :blushing:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...