dykkersild

Anbefal en E-bog læser

Recommended Posts

dykkersild

Nu er jeg klar til at overgive mig - men har brug for jeres anbefalinger/anmeldelser.

Hvilken E-bog læser har du og hvad er fordele/ulemper?

På forhånd tak for indput :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

Jeg har en Sony Reader PRS-T2 tror jeg den hedder :gruble:

Jeg valgte den fordi jeg ville ha' mulighed for at låne bøger på biblioteket, hvor Kindlen desværre ikke kunne bruges. Fandt så desværre ud af, at udvalget på eReolen er pinligt ringe og danske eBøger er ret dyre.

Men efter nogle måneder (og virkelig meget arbejde :D) er det endelig lykkes mig at finde ud af at downloade og konvertere bøger fra Amazon (som ellers kun kan læses på Kindle) til min egen Sony. Det giver en del flere muligheder, hvis man gider læse engelske bøger.

Jeg har lidt dårlige erfaringer med at hente bøger fra andre udenlandske sider, selvom de burde kunne hentes direkte til en Sony Reader. Så derfor er det fedt at kunne hente fra Amazon og bare ændre format så den kan lægges på Sony Readeren.

Så kort sagt; jeg er godt tilfreds med min Sony, nu hvor jeg kan hente de fleste bøger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dykkersild
Jeg har en Sony Reader PRS-T2 tror jeg den hedder :gruble:

Jeg valgte den fordi jeg ville ha' mulighed for at låne bøger på biblioteket, hvor Kindlen desværre ikke kunne bruges. Fandt så desværre ud af, at udvalget på eReolen er pinligt ringe og danske eBøger er ret dyre.

Men efter nogle måneder (og virkelig meget arbejde :D) er det endelig lykkes mig at finde ud af at downloade og konvertere bøger fra Amazon (som ellers kun kan læses på Kindle) til min egen Sony. Det giver en del flere muligheder, hvis man gider læse engelske bøger.

Jeg har lidt dårlige erfaringer med at hente bøger fra andre udenlandske sider, selvom de burde kunne hentes direkte til en Sony Reader. Så derfor er det fedt at kunne hente fra Amazon og bare ændre format så den kan lægges på Sony Readeren.

Så kort sagt; jeg er godt tilfreds med min Sony, nu hvor jeg kan hente de fleste bøger.

Tak for dit udførelige indlæg - jeg går efter at læse både danske, svenske og engelsk bøger.

Er det svært at konvertere til fra Amazon?

6" - er det virkelig nok?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dykkersild

Jeg har lige målt efter - 6" ville være ok for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng
Tak for dit udførelige indlæg - jeg går efter at læse både danske, svenske og engelsk bøger.

Er det svært at konvertere til fra Amazon?

6" - er det virkelig nok?

Nej, egentlig ikke. Jeg havde bare problemer med at hente den plug-in der skulle bruges til at bryde DRM-koden. Men det var en fejl i min PC. Når først man har programmet Calibre og derefter den plug-in der skal arbejde sammen med programmet, kræver det ca. 4 klik for at hente, konvertere og flytte en bog til din reader :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg er virkelig glad for at læse bøger på min iPad. Det er nemt og lige til. Og så kan den bruges til meget andet, end at læse på.

Man kan sætte den på "nat" så det er sort baggrund, med hvid tekst - så kan jeg ligge ved siden af kæresten og læse, når han sover, uden at lyset generer. Det er genialt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Modesty Blame

Jeg har en Kindle Keyboard og en Kindle Fire. Jeg læser på min fire for tiden, fordi jeg har lånt den anden ud (af nød - man tager ikke bøger fra folk midtbogs). Jeg foretrækker at læse på Kindle Keyboard, men Fire har andre fordele. Fx. kan man læse epub på Fire og slå op i wikipedia, uden at flytte sig. Jeg er generelt ret vild med Kindle-produkterne, men jeg læser også mest på engelsk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
20PrinceLight

Jeg bruger bare min Samsung Tablet - også til dét. Der er masser af muligheder for indstillinger af lys og farver i den app, jeg bruger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GluteusMaximus

Jeg har både iPad og en Sony PRS600 og har læst bøger på begge. De har hver deres fordele, men generelt synes jeg, Sony'en er langt overlegen.

Jeg læser både på dansk og engelsk, og da jeg har et pænt stort netværk, som gør i E-bøger, har jeg efterhånden fået gaflet mig en fornuftig samling af bøger. Nok til at jeg ikke kommer til at mangle de næste mange år...:)

Jeg er helt enig med Nyeng i, at eReolen desværre er voldsomt skuffende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LevitateMe

Jeg har en Kobo Glo: KOBO EREADER GLO - SILVER , 876059 / N613-KBO-S | ComputerSalg.dk

Den er vist ikke så udbredt i Danmark, men den har et totalt lækkert design, god kvalitet og har fået gode anmeldelser alle steder. Den er ikke låst til nogen bestemt udbyder, så man kan bare købe og smide ind.

Jeg valgte den mest fordi at den har baggrundslys og det var der ikke rigtig nogen andre e-bogslæsere der havde. Jeg bliver hurtigt træt i øjnene af at læse ved en lampe, men det er noget andet med lyset i læseren, som er lækkert at læse med og som også kan skaleres alt efter lysbehov eller bare slukkes helt.

En tablet ville kunne det samme, men den har ikke e-ink og antirefleks, når man gerne vil læse i solen, og jeg ville heller ikke have noget der var for stort at sidde med. Så jeg er virkelig glad for at jeg valgte denne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind