Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
NewRecruit

Vælge mellem 2 jobs - voldsomt i tvivl!

Recommended Posts

NewRecruit

Jeg er kommet i den luksussituation at have 2 gode jobs at vælge imellem. Jeg er imidlertid voldsomt i tvivl om hvad det er rette beslutning. Første job fik jeg tilbudt for et par uger siden. Et fint job, som jeg har skrevet kontrakt med og skal starte på planlagt i starten af næste måned. Imidlertid fik jeg et andet godt tilbud i mandags. Firmaet udfærdigede samme dag en kontrakt og tilbød uden tøven lidt mere i løn, end det firma hvor jeg planlagt skal starte i begyndelsen af næste måned. Jeg har sammenlignet for og imod, men det er stadig et uhyggeligt svært valg.

Job 1:

1500 mindre om måneden (som der måtte forhandles kraftigt om)

27 km til job (vil kræve bil nr 2 i husstanden)

Spændende nye arbejdsopgaver, stadig indenfor mit felt

Kontrakt underskrevet - ikke startet endnu

Job 2:

1500 mere om måneden, tilbudt uden tøven/forhandling

Kendt arbejdsområde, knapt så spændende som job1, men stadig interessant

2 km til arbejde (ikke behov for bil nr2)

kontrakt til underskrivelse foreligger

Job1 er isoleret set mere spændende end job2, men job2 vil give 3000-5000 mere om måneden når transportomkostninger medregnes - derudover vil job2 give små 5 timer mere tid med familien om ugen (har 2 mindre børn).

Jeg hælder nok mest til job2, men er stadig voldsomt i tvivl - gode råd modtages med kyshånd..:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Khalida

Jeg kan ikke rigtig råde dig, da det kræver oplysninger vi ikke har og ikke kan få.

Du skal bare huske at rigtig mange job ikke lever op til varedeklarationen, når man først har sagt ja og sidder i stolen. Samtidig har mange stillinger med at udvikle sig.

Stol på din mavefornemmelse.

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vinterfuglen

Ville tage job nr to specielt pga arbejdstiden. Det blivet hurtigt nogle lange dage og måske kan du udvide dit nyansatte således at job nr to også bliver spændende :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phenylalanin

Jeg ville tage nr 1, spændende arbejdsopgaver er altafgørende for mig.

Men vægtningen af, hvad man finder vigtigt er subjektiv, og du lyder til at hælde mest til nr 2. Kan sagtens forstå hvis mindre transporttid og højere løn trækker. Det store spørgsmål er, om du kan trives med opgaverne i stilling 2. Kan du det, så har du svaret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mitzen

Vil helt klart vælge job nr. 2. Synes transporttiden og lønnen trækker det op, især når der er børn inde i billedet. Og man ved jo aldrig om jobbet ender med at blive mere spændende end job nr. 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bellboy

Job1. Selvom det er mindre tid med familien så er den tid i får sikkert så meget bedre, fordi du ville komme så langt mere tilfreds hjem fra arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell222
Skrevet (redigeret)

Vær lige opmærksom på, at du nok skylder job 1 fra 1-14 dages arbejde, hvis du vælger job 2, så du kan ikke bare rende fra kontrakten. Det kommer helt an på, hvilke ansættelsesvilkår I har aftalt - f.eks. om du har funktionærforhold med prøvetid i 3 mdr., hvor der er en opsigelsesfrist (som regel på 14 dage) at respektere. Hvis du har aftalt, at du har opsigelsesfrist fra dag til dag, vil det være en dags arbejde.

Man kan i realiteten ikke opsige et job, før man er begyndt, så hvis de er meget krakilske, kan de sagsøge dig for brudt kontrakt, og så koster det altså som et min. en bod svarende til den løn, du ville have oppebåret i opsigelsesperioden. Hvilket også er fair nok, da du ved at rende fra kontrakten giver dem en del besvær og forlænger den tid, de skal gå uden medarbejder, fordi de først skal ud og finde en ny. Hvis de selv er villige til at løse dig fra kontrakten, er det selvfølgelig en anden sag.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperwomanKBH

Hvis det var mig, så ville jeg vælge job 2 udfra den sparede transporttid og transportudgifter.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...