AUMA

5 min. af det kostbareste du har...om turistattraktioner (Undersøgelse)

Recommended Posts

AUMA

Hej.

Der venter desværre ingen store pengepræmier eller lignende, selvom jeg spørger om den kostbareste ressource du har - din tid.

Men jeg har brug for din hjælp - det vil være fantastisk, hvis du vil bruge 5-6 minutter på at svare på spørgeskemaet, som der er linket til herunder.

Det er i forbindelse med min afsluttende projektopgave i oplevelsesøkonomi, at jeg skal lave en spørgeskemaundersøgelse.

Undersøgelsen handler om turistattraktioner og gæsternes vaner.

Linket er lige her:

Spørgeskema - attraktionernes gæster - PollSnack

Skulle du ha' en god ide til at få flere svar - så skriv endelig.

Tusind tak for hjælpen - og dit bidrag med din kostbareste ressource.

Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Hej AUMA

Jeg har ikke forslag til hvordan du får flere svar, men jeg har en ide til hvordan turistattraktionerne får flere gæster.

Foreslå turistattraktionerne at lave stellpladser (parkeringspladser specielt indrettet til autocampere)

Det vil give mulighed for at tiltrække de over 1mill. autocampere fra hele Europa.

Antallet af autocampere i Europa er konstant stigende, og Danmark er meget langt bagefter med at tiltrække dette segment, fordi campingrådet modarbejder oprettelse af stellpladser, af misforstået hensyntagen til campingpladserne.

Stellpladserne kan være nye eller eksisterende parkeringspladser med få eller ingen faciliteter. Hvis der er faciliteter kan betalingen for dem foregå i automater.

Prisen for at holde på stellpladsen kan være krav om at man køber billet til attraktionen eller spiser i attraktionens restaurant.

Konseptet bruges meget i andre lande, men stort set ikke i Danmark på grund af campingrådets modarbejdning, og det er en skam for der kan generes meget ekstra omsætning i attraktionerne og f.eks. tankstationer, restauranter, dagligvareforretninger, museer, m.m.

Ønsker man rådgivning om hvordan man opretter stellpladser kan man f.eks. spørge Dansk Autocamper Forening.

MVH Konrad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AUMA

Hej Konrad.

Mange tak for dit indspil. Det bliver givet videre og undersøgt nærmere.

Ved du ca. hvor mange autocampere som rent faktisk besøger Danmark hvert år?

Uanset tusind tak for din tid og indspil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg stoppede midt i da jeg ikke helt kunne finde ud af om man skulle have børn for at svare, jeg var heller ikke heeeelt sikker på hvad talte med som en attraktion, og sidst men ikke mindst, og så var det flere steder ret svært at vælge et rigtigt svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Hej AUMA

Nej jeg ved ikke hvor mange autocampere der besøger Danmark hver år, for det vil nok kræve at der tælles autocampere ved grænsern, da mange autocampere ikke når at tjekke ind på campingpladser og derfor ikke indgår i campingstatistikkerne.

Selv om nogen af dem tjekker ind på campingpladserne er jeg ikke sikker på at at campingpladserne registrer om campisterne ankommer med telt, campingvogn eller autocamper.

Campingrådet laver som sagt campingstatistikker, men de belyser ikke betydningen af autocamper turismen da de slår autocamper turister sammen med andre camping turister.

Det er i det hele taget svært at få overblik over autocamper turismen i Danmark, og det er campingrådets skyld fordi de ønsker autocamperne ind på campingpladserne, men det får de ikke i nævneværdigt omfang da specielt udenlandske autocamper turister er forvænt med gode stellpladser som der er for få af i Danmark.

Jeg prøvede for lidt siden at lave indlæg med link til sider med campingstatistik fra campingrådet og fra Tysk campingstatistik, men det lykkedes ikke. Måske på grund af filernes størrelse.

Jeg vil efter dette indlæg prøve at lægge statistikkerne ind enkeltvis for at prøve om det hjælper. Hvis det ikke lykkes vil jeg skriv hvor du selv kan lede efter dem.

MVh Konrad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Hej AUNA

Her er fortsættelsen med campingrådets campingstatistikker:Campingr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Hej AUMA

Campingrådet ved godt at udenlandske turister efterspørger stellpladser fra en undersøgelse i 2005 på den store campingmesse i Düsseldorf.

Her spurgte man tilfældige tyskere hvad der forhindrede dem i at vælge danmark som feriedestination.

Nr. et var vejret som man som bekendt ikke kan gøre noget ved.

Nr. to var manglen på stellpladser som man nemt kan gøre noget ved.

Undersøgelsen ses her:https://docs.google.com/file/d/1Th-tzTjGtBiN8pi-fWtGIQX878zwF65tHWMy2cm0LLY44AN2dkLz-XlDXrzT/edit?pli=1

Læs side fire.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Hej AUMA

Til sidst vil jeg vise dig en tysk campingstatistik som viser hvor meget autocamping turismen betyder for den tyske økonomi.

ses her:http://www.deutschertourismusverband.de/fileadmin/Mediendatenbank/PDFs/Campingmarkt_in_Deutschland.pdf

Læs side 27 og 28.

Det er ikke småpenge autocamper turismen generer i Tyskland. Det ville være dejligt hvis vi kunne få større del i dette marked ved udvisning af rettidig omhu.

MVH Konrad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg føler mig som en alien fra en fremmed planet. For det første har jeg ingen børn, for det andet er jeg enlig, så jeg kan ikke svare på, om det er fra, mor, børn eller svigermekanikken, der bestemmer. For det andet har jeg en noget anden opfattelse af, hvad en attraktion er. Det er ikke en plastikpark. Men måske nok Skt. Clemens eller Skt. Bendt eller et museum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AUMA

Hej mgy.

Beklager det var ikke ment at du skulle føle fra en anden planet.

En attraktion i denne sammenhæng er hvor du har betalt entre for at komme ind - som f.eks. på et museum, zoo, forlystelsespark, oplevelsescenter osv. Har nu skrevet lidt hjælpe tekst ind, så håber det hjar hjulpet lidt på modtagerens mulighed for at forstå spørgsmålene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind