HendeFraEsbjerg

Fortæl om din singleferie/ferie alene.

Recommended Posts

Syrenprinsessen

Hvis man melder sig til en arrangeret tur, hvad enten det er en busferie et eller andet sted hen, eller en anden form for grupperejse, så er man jo sammen med andre selvom man er alene. Jeg var 'alene' på vandreferie sidste år, men jeg var jo så ikke alene, da resten af gruppen var med. Der var ca 50-50 der rejste to og to, og resten alene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HendeFraEsbjerg

Jeg tænker også umiddelbart jeg tager på noget med et selskab, så jeg ikke ender helt alene, da jeg nok så godt kunne mistænke mig selv for, at isolere mig for meget.. :)

Men tak for jeres input.. Og ja, da jeg ingen børn har, så vil det være uden børn..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Syrenprinsessen
Jeg tænker også umiddelbart jeg tager på noget med et selskab, så jeg ikke ender helt alene, da jeg nok så godt kunne mistænke mig selv for, at isolere mig for meget.. :)

Men tak for jeres input.. Og ja, da jeg ingen børn har, så vil det være uden børn..

Hvilken slags ferie tænker du på? Badeferie? Storbyferie? Aktivferie? Så er det måske lettere at hjælpe dig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Modesty Blame

Jeg har været alene i Prag, Dublin og Bodrum-området. Prag var hårdt, fordi jeg fik en skade i ryggen og måtte klare alting selv, selvom jeg stort set ikke kunne gå.

Dublin var ikke rigtigt alene, for jeg boede hos familie, men det var fedt at kunne gøre, hvad jeg havde lyst til (når jeg ikke blev slæbt med ud til familie - som dog også var hyggeligt).

Bodrum var den seneste alene-ferie. Det var i september sidste år. Det skønne var, at jeg fik slappet af. Virkeligt slappet af. Jeg læste fem bøger, og nød generelt friheden. Det trælse var, at jeg savnede selskab på nogle tidspunkter, og at jeg endte med at være meget uhøflig over for en tjener på hotellet, fordi han ikke forstod, at jeg ikke var interesseret i hans selskab.

Sidstnævnte rejse kostede 3.700 for all inclusive, og jeg brugte vel 2.000 i lommepenge. Jeg var ikke afsted for at bruge penge, men for at slappe af, så det var lige før jeg ikke fik brugt alle mine kontanter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HendeFraEsbjerg

Jamen jeg er ikke til solferie. Mere af den grund at jeg er rødhåret, kridhvid og ikke særlig god til skarp sol. Jeg ville ikke få noget ud af det, da jeg det meste af tiden alligevel vil skulle holde mig i skyggen/indendørs.

Lige nu kigger jeg på steder som Prag, Irland, Skotland, Grækenland mm. Altså steder, hvor man kan se noget, uden der er det store adventure...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Modesty Blame
Jamen jeg er ikke til solferie. Mere af den grund at jeg er rødhåret, kridhvid og ikke særlig god til skarp sol. Jeg ville ikke få noget ud af det, da jeg det meste af tiden alligevel vil skulle holde mig i skyggen/indendørs.

Lige nu kigger jeg på steder som Prag, Irland, Skotland, Grækenland mm. Altså steder, hvor man kan se noget, uden der er det store adventure...

Jeg er irer = kridhvid, faktisk blålig.

Irland er et godt valg, hvis du spørger mig. Der er så mange ting, man kan se, og well...jeg hyggede mig i hvert fald. Jeg har ikke været i Skotland, men ville gerne. Det må nok lige vente til næste år, for jeg har lidt for mange ferier planlagt i år allerede. Jeg rejser med min bror og hans kæreste, og det fungerer supergodt.

Hvis du fx. vælger Irland, og har rigeligt med penge, så ville jeg (hvis jeg var dig) leje en bil, og ikke planlægge alt for meget. Så ville jeg tage et par dage i Dublin, og så køre gennem landet over til Limerick og videre til Galway, og finde B&Bs hen ad vejen. Jeg ville huske at stoppe i Cashel (Tipperary), og ikke stoppe for længe i Limerick (har boet der, det er lidt et dump). Lad være med at forlade dig på offentlig transport, det er horribelt.

EDIT: Og husk at køre forbi Borris-on-Ossory fordi navnet alene er så sjovt (der er ikke noget i byen).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Syrenprinsessen

På en tur som den her fx vil du jo også kunne se noget, og samtidig være alene sammen med en gruppe :) Det ville jeg synes var en fin måde at rejse på alene, hvis jeg ikke var sådan til de helt vilde rejser på egen hånd.

Turbeskrivelse Frankrig - Korsikas hjerte - Vandring p

- men kan ikke helt fornemme om du gider sådan noget aktiv noget. Det her er aktivt, men ikke ekstrem overhovedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HendeFraEsbjerg

Har overvejet at tage på en busrejse med Gislev. Så det undersøger jeg lige nærmere.

Tak for jeres gode bud. I er super :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xantippe

Mine forældre tog med sådan et selskab til Azorerne, tror jeg, med all incklusive. Det havde været ret "spændende", fordi der var "typer" med på turen. Jeg tror det tog det meste af en måned at få fortalt alle historierne. :-D Personligt havde jeg slået hovedet ned i maven på "damen", der hægtede sig på mine forældre, som ikke kunne foretage sig *noget* som helst alene uden at hun straks stod og skulle være med. Og mine forældre er venlige ældre mennesker, så de sagde ikke noget. :-D

Nej, jeg ville dø af skræk over at skulle med et selskab for tænk nu hvis ens typemareridt hægtede sig på - hvor meget ferie vil der så være i "nej, jeg så ingenting, fordi jeg lukkede mig ind på værelset for at undgå *indsæt selv typen*". Bagefter er det nok en sjov historie, men ikke i nuet. Men det er jo nok en smagssag. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jaba

Jeg elsker rejse alene. Men jeg kan bedst lide rejse hen hvor jeg får "kultur chok", DET er at rejse for mig, eventyr i "en anden verden."

På DEN led og i DEN retning, ville jeg dog IKKE ønske være en pige. Jeg har trænet en DEL kung fu, er en god menneske kender, og det gør jeg stort set kan rejse frit og uden fare. (undtaget krigs zoner selvfølgeligt... men det er jo ikke LIGE der, man foretrækker rejse hen :o) Oveni det er jeg mulat, hvilket gør jeg lettere "blender in" fra Sydamerika til Asien :o)

Men at være en "enlig hvid pige"... don´t go where I go. Don´t even DREAM about it.

Sidst, var jeg i Thailand 2 måneder (Nov 11 - Jan 12) DET kan jeg dog anbefale, MEGET "enlig pige" venligt grundet kulturen. Jeg havde en høj lyshåret pigekæreste med til Indien i 2006, hun gentog GANG på GANG på GANG... "Jeg ved SIMPELTHEN ikke hvad jeg havde gjort uden dig med hernede." Det vidste jeg heller ikke... og jeg vil IKKE anbefale Indien som "enlig hvid pige på ferie", Men Thailand KLART!!!!!!!!

Man skal tænke på 1 ting... flybiletten. Det er DEN som er den "dyre". Når man lander i Thailand, er man millionær. Jeg fandt en 1 værelses lejlighed i Patong, til 500 Bath om dagen. Altan, internet, satelit TV, dobbeltseng og bad. (all I need) 500 bath er ca. 85 kr.

Min YNGLINGS restaurent kostede 20-25 kr når jeg gik TIL den og PROPPEDE mig med thai mad (Det bedste) Så du kan godt se, man kan godt "overleve" som ydmyg "proletar" dansker i Thailand ;) Det går LIGE.... nævnte jeg at jeg købte en flaske rom så sød man kunne forføre ENGLE med den...til 40 kr flasken...I 7/11!!!!!

Nu ved jeg ikke hvor længe du planerer rejse, men lige med Thailand skal man GODT NOK FÅ STYR PÅ VISUM. Der er NO MERCY. Men hvis man er tæt på en landegrænse og villig til krydse den, er det tilgengælde INTET problem. Man får 1 måned når man lander med fly og 14 dage hvis man krydser til "fods".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind