HendeFraEsbjerg

Fortæl om din singleferie/ferie alene.

Recommended Posts

HendeFraEsbjerg

Vil gerne på ferie, men kender ikke rigtig nogen jeg kan tage afsted med, plus at de fleste har bestilt deres ferie.

Men vil gerne høre om jeres oplevelser med at tage alene på ferie?

Og gerne lidt om hvor dyrt det var :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaffe
Vil gerne på ferie, men kender ikke rigtig nogen jeg kan tage afsted med, plus at de fleste har bestilt deres ferie.

Men vil gerne høre om jeres oplevelser med at tage alene på ferie?

Og gerne lidt om hvor dyrt det var :-)

Jeg har ingen gode ideer (sorry), men læser med, da jeg har lidt samme situation.

I vinterferien var jeg så heldig, at to veninder + børn havde mulighed for at tage med i badeland to overnatninger. Det var simpelthen en god tur. Men man kan jo slet ikke altid regne med, at andre ikke-singler kan det.

Der er vist sådan en side på nettet for singler med børn - hvor der arrangeres ferier osv man kan deltage i. Det kan være camping f.eks og er ikke dyrt. Jeg ved ikke, om det var noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xantippe

Jeg rejste alene i 4 nætter og synes at det var den bedste ferie ever! Ja, jeg måtte betale for dobbeltværelse på hotellerne, men det opvejede flyet så. Jeg nød at jeg ikke skulle debattere hvad vi skulle "i morgen" - jeg kunne gøre som jeg ville og gad jeg ikke se en seværdighed, som jeg egentlig ville se hjemmefra, så lod jeg da bare være. Impulsivitet og spontanitet betyder meget for mig. Det gør kaffe også, så jeg sad længe på caféer og kiggede på folk, mens jeg drak spandevis af forskellige kaffer.

Skal jeg af sted igen, gør jeg det helst alene.

Det eneste tidspunkt jeg savnede nogen var ved maden på restauranterne, men det klarede facebook for mig - der var gratis wifi langt de fleste steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pjeps

Jeg har lige været afsted en uge på Fuerteventura, det kostede 5000 med all inkl.

Det var en slappe ferie hvor jeg fik slappet af helt ned i tæerne, fik læst en masse bøger mens jeg lå og nød solen. tog på en enkelt heldagstur med rejseselskabet, og ellers udforskede jeg bare nærområdet alene. Gik ture og nød livet og friheden og solen. det er 3. eller 4. gang jeg rejser alene og har nydt det hver eneste gang, det var så første gang jeg oplevede at der faktisk ikke rigtig var nogen på hotellet på min egen alder, men det må være tidspunktet på året, for det var nærmest 70 + år :lol: men jeg sludrede lidt med folk når jeg følte for det, og holdt mig for mig selv når jeg følte for det.

De andre gange jeg har været afsted, har jeg altid mødt nogle andre jeg har været ude med, enten på ture, ude at spise eller bare på stranden. Det handler bare om at være imødekommende!

Jeg har så taget færdige pakkerejser hver gang jeg har rejst alene, det er nemmest og det er jeg mest tryg ved, så er der altid nogen man kan henvende sig til, hvis der skulle opstå nogen former for problemer (hvilket jeg aldrig har været ude for, men man kan jo blive syg osv)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaffe

Nååå det er uden børn, ser det ud til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kindersnitten

Jeg rejste alene til mellemamerika for at backpacke. Det var helt vildt grænseoverskridende i starten, især at skulle tage på café eller restaurant. Det kunne jeg næsten ikke holde ud! Men, på mange af de hostels, hvor jeg boede, var der også en restaurant og en bar, og der var det vitterligt det nemmeste i verden at falde i snak med folk. Hvis ikke man selv var opsøgende, så kom folk som regel forbi og slog sig ned for en kort bemærkning.

En enkelt gang gik jeg forbi et par gutter på gaden, og vadede direkte over og spurgte, om de ikke vil med ud at spise om aftenen. De viste sig at være vildt flinke, og vi endte med at tage på et par ture sammen.

Det handler om at lægge sin generte danskerattitude fra sig, synes jeg. Man skal bare lige ud af sin comfort zone, og så bliver det med garanti hyggeligt.

Og som Xantippe er inde på, så er det virkelig lækkert at man helt selv kan bestemme, hvad man vil bruge sin tid på. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kindersnitten

En tilføjelse: det var en meget lærerig oplevelse at rejse alene. Jeg lærte meget om mig selv, mine grænser, og hvor meget socialeri jeg har det godt med. Men jeg tror ikke, jeg ville tage afsted alene igen på den måde - jeg må indrømme, at selvom jeg fik mange bekendtskaber og faktisk også venner på turen, så har jeg sidenhen savnet at have en nær ven eller kæreste at dele oplevelserne med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eeyorenyk86

Jeg var i efteråret af sted alene til USA.

Jeg boede hos noget familie jeg har derovre, det meste af tiden, men undervejs var jeg fire dage alene i Chicago. Inden jeg tog af sted var jeg nærmest ved at dø af skræk flere gange. Det var min første tur som voksen (er 26) og den første tur jeg selv har skulle stå for og håndtere selv, lige fra at tjekke ind i lufthavnen til alt andet praktisk. Jeg har selvfølgelig haft en del støtte i min familie, men det var stadig noget der virkelig skulle overvindes.

Men både imens og bagefter har jeg været sindsygt glad for det! Det er den bedste ferie jeg nogensinde har været på, hvor jeg ikke skulle tænke på andre, ikke skulle diskutere hvad der skulle ses hvornår, ikke skulle stå op på bestemte tidspunkter eller mene noget bestemt om et eller andet. Jeg kunne selv vælge hvornår jeg ville spise og hvor, jeg behøvede ikke være frisk kl. dit eller dat fordi min rejsefælle var det etc. etc. etc. Jeg ELSKEDE det og gør det helt klart igen, så snart jeg får muligheden.

Min tur stod i lidt over 10.500 kroner for pas, flybilletter DK-USA+Florida-Chicago, hotel i sammenlagt syv nætter og weekendbillet til convention i Chicago (2.200 kr.). Derudover kom entrebilletter til to parker, mad+souvenirs i Chicago, shopping og diverse. Lommepenge løb op i ca. 8000 kr. alt i alt tror jeg nok og har stadig et par hundrede dollars tilovers, nu her efter jeg kom hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sparkleberry

Jeg har været på aleneferier i storbyer et par gange. Jeg kan ikke oplyse pris, for det var i forlængelse af arbejdsophold. Jeg var virkelig glad for at udforske på egen hånd, men jeg sørgede for at bo på hoteller med roomservice, for jeg brød mig ikke om at spise alene på restaurant. Egentlig havde jeg også lyst til at få et par drinks en aftenen, men det undlod jeg, for jeg var ikke modig nok til at gå på bar alene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeanie

Jeg har været alene i London :love:

Jeg var meget nervøs inden, mest for at jeg slet ikke kunne finde rundt og hvad jeg dog skulle bruge tiden på. Men altså det hele gik super godt og jeg havde det mest fantastiske ferie. Jeg lavede udelukkende det jeg gad, shoppede i de butikker jeg ville og drak alt den kaffe jeg kunne.

Det var virkelig fantastisk. Jeg synes ikke engang det at være ude at spise alene var et problem, det var bare hyggeligt at sidde og kigge på alle menneskerne.

Jeg ville til en hver tid gøre det igen og går og leger lidt med tanken om NY til efteråret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind