Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Togchefen

Anbefal en elkedel.

Recommended Posts

Togchefen

Jeg må sorg erkende, at min gamle elkedel nok kører på sidste vers.

Købt i 2001 for ca 300 kr, så man kan jo ikke klage :)

Ca sådan ser den ud:

images?q=tbn:ANd9GcSX3spMJXGPIZaFPtCS67pTOVKtNtqfAOfD3RedB1MSzk1rYjEr

Jeg mangler derfor input til nyt køb - og gerne en begrundelse!

Og for variationens skyld, vil jeg gerne have et andet forslag end den jeg allerede har :-D

Sæt igang! :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LevitateMe

Jeg har denne fra Bodum. Den er supergod, hurtig og pæn, synes jeg. Nem at rengøre. Den har ikke de der varmerør nede i, men bare en flad bund, hvorfra vandet opvarmes. Det kan jeg godt lide, for sådan nogle rør bliver hurtigt grimme og ulækre at se på.

Den kan holde 1½ liter, men der findes vist også en mindre model til 1 liter.

Bodum bistro el kedel 1,5l lime - Elkedler - K

showpic.asp?id=8954

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi
Jeg har denne fra Bodum. Den er supergod, hurtig og pæn, synes jeg. Nem at rengøre. Den har ikke de der varmerør nede i, men bare en flad bund, hvorfra vandet opvarmes. Det kan jeg godt lide, for sådan nogle rør bliver hurtigt grimme og ulækre at se på.

Den kan holde 1½ liter, men der findes vist også en mindre model til 1 liter.

Bodum bistro el kedel 1,5l lime - Elkedler - K

showpic.asp?id=8954

Jeg har også en Bodum og er godt tilfreds - jeg har dog den lille model og den er lige nummeret for lille til, at man f.eks. kan koge vand til en hel kande te. Så vil nok anbefale den store model.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anja.....

Vi har den der prisvinder en, den er rigtig god og kan godt lidt den funktion der kan holde vandet varmt i op til en halv time. Den kan varme vandet i forskellige temp. også 70,80,90 og 100.

Den er god og også sådan rimelig pæn :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naja_ss
... Hvis du er meget til grøn/hvid te, hvor vandet ikke skal være helt kogende, så er der jo også de "avancerede" kedler der kan tage højde for den slags.

Det kan man så nok få alligevel.. - selvom det vist ikke er helt med vilje.. :lol:

Mener at kunne huske en test i Tænk hvor der var mange af den gængse / populære elkedler ikke kom op på de 100 grader som de skulle.. samtidig med at litermålet heller ikke var præcist..

Min elkedel klarede dog testen godt.

-jeg har siden 2005 (eller noget) haft den afbilledede elkedel fra OBH Nordica.. den fungerer bare rigtig godt..

[ATTACH]1205503[/ATTACH]

post-129104-13940110385156_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naja_ss
Til gengæld så fløjter den - dog ikke med den ægte lyd :( Men hvis jeg har slået lyden fra, så savner jeg det altså. Hvordan ved man ellers at vandet er klar? Haha.

Haha, kan godt forestille mig at det er en hyggelig lyd man vænner sig til..

Jeg kan bare høre på min at den er færdig på lyden/klikket når den slår fra (den knap man trykker ned for at tænde den) og man kan se at den ikke lyser mere..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkDobbeltmoral

Vores herhjemme er, for at sige det ligeud, lort. Men igen så kostede den også kun 50 kr, så hvad kan man forvente.

Når vi skal have skiftet den ud overvejer vi denne: Multiquick el-kedel - Braun

Den koger vandet på 35 sekunder og det kunne være ret nyttigt. Desuden synes jeg at den er ret pæn og handy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...