Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Kaffe

KL og DLF

Recommended Posts

psykonella
Synes mange af dine opremsninger dækker hinanden med synonymer, omformuleringer - og mange af områderne bliver da håndteret i samme omgang

Hvor ser du synonymer og omformuleringer?

Hvilke områder er det du mener bliver håndteret i samme omgang?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
Lige præcis. Jeg er ved at brække mig over det argument, at fordi man har erfaring, har man ikke brug for den samme forberedelsestid. Gu' har man så. Vi forbereder os ikke så meget på det faglige plan som på det didaktiske plan. Og man kan IKKE bare genbruge det materiale, man brugte sidst, for det er ikke den samme klasse og ikke de samme børn. Og sjovt nok, så tager det ikke kortere tid at rette 28 stile i 8b, bare fordi man har prøvet det før!

Som forældre bruger jeg da også lige så meget tid på mit barn nummer 2 som jeg har gjort på barn nummer 1 - børn er jo ikke ens og det nytter jo hat. at tro at man bare kan genbruge alt man tilgik barn nr 1 med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FruitFly

Det er værd at huske at 94% af lærerne var lodret imod indførelsen af de arbejdsregler, som de nu for alt i verden ikke vil opgive.

Jeg har for så vidt meget sympati for lærergerningen og lærerstanden, men jeg har altså noget vanskeligt ved at følge med i vreden og forargelsen fra lærernes side. I øjeblikket hælder jeg mest til at "folk bliver sgu' altid sure, når der skal indføres noget nyt". Man skulle tro at læreruddannede ville være bedre til at kommunikere deres synspunkt, altså hvorfor de nye regler er SÅ forfærdelige, men meh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
WinstonSmith
Er en heldagsskole en god idé for børn, samfundet?
Børnene er over-institutionaliseret i forvejen. Børn har, præcis som voksne, brug for rum og frihed. Børn har desuden i den grad brug for frirum hvor de ikke er underlagt voksenkontrol. Derudover er den ensrettende, da en heldagsinstitution ikke lader rum for den mangfoldighed af interesser. Piger der går til hesteridning, drenge der går til karate, tennis, håndbold, fodbold, isskøjtning, etc. kan næppe håndteres indenfor rammerne af skolen.

Og tror I, at lærerne kommer til at arbejde mere eller mindre med en fast arbejdstid 8-16?
De dårlige el. uengagerede lærer kommer til at arbejde mere, og de gode og entusiastiske mindre. Lige præcis det modsatte af hvad man kunne ønske sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Keeper-a_83
Det er værd at huske at 94% af lærerne var lodret imod indførelsen af de arbejdsregler, som de nu for alt i verden ikke vil opgive.

Interessant - hvor har du det tal fra? Det synes jeg ikke sådan lige, jeg kan se...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotte9210
Hvor ser du synonymer og omformuleringer?

Hvilke områder er det du mener bliver håndteret i samme omgang?

Bare et ringe oplagt eksempel fordi jeg er lidt for doven... men eks. "tale med elever /samtale med elever"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotte9210

og derudover eks. teammøder - jamen lægger heri ikke implicit at det enten er fag-fagligt, pædagogisk eller udviklingsarb. Altså noget man tager over en kam? Jeg synes altså det lægger noget i graden af petitesser og forsøg på at remse alt muligt småting op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
og derudover eks. teammøder - jamen lægger heri ikke implicit at det enten er fag-fagligt, pædagogisk eller udviklingsarb. Altså noget man tager over en kam? Jeg synes altså det lægger noget i graden af petitesser og forsøg på at remse alt muligt småting op.

Et teammøde er om den klasse/det hold man har fælles. Derudover kommer så alle de øvrige møder, der nævnes i oversigten. Jeg tror ikke helt du véd, hvor mange forskellige møder man render til konstant som lærer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Er det de her du mener dækker over det samme:

team-møder

• pædagogiske møder

• fag udvalgs møder

For det gør det altså langt fra. På mit job har vi teammøder, LPR-møder, afdelingsmøder og faggruppemøder. Det er fire helt forskellige ting.

Desuden elevsamtaler = med planlagte samtaler, samtaler med elever = elever der kommer i en pause og skal snakke om et pludseligt opstået problem (og så fik man ikke lige spist i den pause)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotte9210
Er det de her du mener dækker over det samme:

team-møder

• pædagogiske møder

• fag udvalgs møder

For det gør det altså langt fra. På mit job har vi teammøder, LPR-møder, afdelingsmøder og faggruppemøder. Det er fire helt forskellige ting.

Desuden elevsamtaler = med planlagte samtaler, samtaler med elever = elever der kommer i en pause og skal snakke om et pludseligt opstået problem (og så fik man ikke lige spist i den pause)

Nej, jeg skal forsøge at gøre mig mere forståelig!

Jeg mener egentlig bare at bl.a. teammøde ikke burde stå som et punkt når nu de andre opremset - mange af de ting du nævner f.eks. samtale med elever heri sker der jo mange ting så som konflikhåndtering eller overvejelse i forbindelse med fremtiden - hermed sagt at man slår flere fluer med et smæk- jeg håber jeg fik udtrykt det lidt bedre.

Derudover anerkender jeg at fagmøde og pædagogiske møde er to forskellige ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...