Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Kaffe

KL og DLF

Recommended Posts

Gæst
De er da ikke sparet nogen steder hen, medmindre en lærer i dag arbejder mindre end før.

Hvad snakker du om?

Der er skåret i antallet af timer i de forskellige fag og der har været fyringsrunder på rigtig mange skoler rundt om i landet.

Og så er arbejdsugen i øvrigt faldet fra 48 timer lige efter 2.verdenskrig til 44 timer i 1966 til 40 timer i 1975 og så til 37 timer i 1989.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Falstria
Hvad snakker du om?

Der er skåret i antallet af timer i de forskellige fag og der har været fyringsrunder på rigtig mange skoler rundt om i landet.

Og så er arbejdsugen i øvrigt faldet fra 48 timer lige efter 2.verdenskrig til 44 timer i 1966 til 40 timer i 1975 og så til 37 timer i 1989.

Jeg gik også i skole i 1989 og flere år efter...

Arbejdes der så mindre nu end dengang ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg gik også i skole i 1989 og flere år efter...

Arbejdes der så mindre nu end dengang ?

Øh nej, men der er færre lærere end dengang og flere elever i klasserne. Som jeg også skriver, så har der været fyringsrunder blandt lærerne.

Men selvfølgelig arbejder lærerne da 37 timer om ugen. Meget af deres tid går i øvrigt også til alt muligt administrativt pis, som ikke fandtes i 89. Elevplaner f.eks.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Falstria
Øh nej, men der er færre lærere end dengang og flere elever i klasserne. Som jeg også skriver, så har der været fyringsrunder blandt lærerne.

Men selvfølgelig arbejder lærerne da 37 timer om ugen. Meget af deres tid går i øvrigt også til alt muligt administrativt pis, som ikke fandtes i 89. Elevplaner f.eks.

Så skulle man måske sætte ind der, det er da oplagt.

Når de stadigt arbejder 37 timer om ugen og kun har 5 ugers ferie, så må det være muligt at få samme udbytte som man fik før under samme vilkår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Så skulle man måske sætte ind der, det er da oplagt.

Når de stadigt arbejder 37 timer om ugen og kun har 5 ugers ferie, så må det være muligt at få samme udbytte som man fik før under samme vilkår.

Jeg tror lærerne ville ELSKE, hvis de slap for alt det administrative lort de konstant skal lave. Det er bare ikke dét, der lægges op til. Det er, mig bekendt, ikke nævnt med ét ord, at man vil afskaffe det med den nye reform.

Det bliver i øvrigt et administrativt helvede at implementere den overenskomst som KL og regeringen ønsker sig. Så det går i den stik modsatte retning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Falstria
Jeg tror lærerne ville ELSKE, hvis de slap for alt det administrative lort de konstant skal lave. Det er bare ikke dét, der lægges op til. Det er, mig bekendt, ikke nævnt med ét ord, at man vil afskaffe det med den nye reform.

Det bliver i øvrigt et administrativt helvede at implementere den overenskomst som KL og regeringen ønsker sig. Så det går i den stik modsatte retning.

Det administration de ikke når, det må jo så bare vente, når det fastsættes at tiden bruges på undervisning.

Har du nogensinde hørt om en lærer der blev fyret for ikke at kunne nå at udfylde skemaer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotte9210
Mon man kunne lokke rektor til at lave en lokalaftale, hvor vi registrerer tid, til gengæld får vi også løn time for time? uanset om det er 15 timer(billigt for rektor), eller 60 timer(knap så billigt)

Næppe, det går nok kun den ene vej.

Nu er der altså en del fag hvor du problemløser i hverdagen uden at dette bliver talt ind i timer...Mon ikke socialpædagogen hjemme i badet kan tænke nogle tanker omkring problembarnet Oscar, direktøren eller sælgeren får en salgside, postbudet finder en anden rute - uden at skulle have færre timer af den grund/ eller tælle den i regnskabet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
finadesti

Jeg aner ikke hvad der sker med denne regering. De er for langt ude. Jeg har opgivet alt håb om en bare nogenlunde normal tilgang til tingene. De sidste 20 år er det kun blevet værre med hensyn til at lytte til folk der rent faktisk har forstand på tingene. Tingene i vores samfund bliver så gennemhullede og utroværdige at man ligeså godt kunne nedlægge det og privatisere hele lortet, og kun give dem der har råd, plads til at vælge de ting som egentlig er gode nok. Resten bliver bare et udhulet hylster af hvad der var engang. Jeg er så vred på regeringen, men ser intet alternativ i Løkke og hans nøjagtig samme måde at køre tingene på. Regeringerne er en katastrofe for Danmark, for Danmark ender ude på et sidespor, og mister alt hvad der hedder fremtidig konkurrenceevne, når størstedelen af årgangene bliver madet med træghed i hele uddannelsessystemet. SF GÅ SÅ UD AF DEN REGERING NU, så vi kan få bare en smule ligevægt i holdninger. Cekic - Hvis du danner Ny SF er jeg ret sikker på rigtig mange vil følge dig. Det vi har nu kan vi ikke leve med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Alle disse tiltag bliver vel ikke iværksat, fordi den ene eller anden regering har behov for at pine og plage lærerne.

De bliver vel iværksat fordi danske elever i årevis, har ligget dårligere kundskabs mæssigt i forhold til sammenlignelige lande, samtidigt med at skole systemet i Danmark ligger i den dyreste ende.

Det er samtidigt en katastrofe at rigtigt mange elever kommer ud af skolesystemet, med så dårlige kundskabe at de ikke evner at tage en ganske almindelig uddannelse på erhvervsskolerne.

Ovenstående forhold skal der selvfølgeligt gøres noget ved.

Hvem kan gøre noget ved det?

Det kan lærerne, og det har de kunnet længe, men forbedringerne er for små og klagesangene evindelige.

Nu må regeringen så prøve med tiltag, som måske virker måske ikke, men det korte af det lange er at lærerne selv har anbragt sig i suppedasen, ved deres rigide tilgang til at forbedre resultaterne af deres undervisning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Alle disse tiltag bliver vel ikke iværksat, fordi den ene eller anden regering har behov for at pine og plage lærerne.

De bliver vel iværksat fordi danske elever i årevis, har ligget dårligere kundskabs mæssigt i forhold til sammenlignelige lande, samtidigt med at skole systemet i Danmark ligger i den dyreste ende.

Det er samtidigt en katastrofe at rigtigt mange elever kommer ud af skolesystemet, med så dårlige kundskabe at de ikke evner at tage en ganske almindelig uddannelse på erhvervsskolerne.

Ovenstående forhold skal der selvfølgeligt gøres noget ved.

Hvem kan gøre noget ved det?

Det kan lærerne, og det har de kunnet længe, men forbedringerne er for små og klagesangene evindelige.

Nu må regeringen så prøve med tiltag, som måske virker måske ikke, men det korte af det lange er at lærerne selv har anbragt sig i suppedasen, ved deres rigide tilgang til at forbedre resultaterne af deres undervisning.

Hvis vi nu legede, at lærerne kunne få en periode med arbejdsro, så KUNNE de faktisk være, at der ville ske noget i en positiv retning... men hver gang, der kommer en ny regering SÅ skal der pinedød ske noget nyt på folkeskoleområdet IGEN. For de har fundet guldægget, den HELT rigtige løsning så NU bliver det godt... Så skal ideerne implementeres her og nu, det kan kun gå for langsomt - og inden de ideer er implementeret så kommer der igen et valg og en ny minister der igen sidder med guldægget og så starter møllen forfra - og forfra - og forfra og ooooom igen. Og ingen tiltag får lov til at vokse og gro og dermed skabes der heller ingen resultater.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...