Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Santopia

Frugtsyrebehandling selv?

Recommended Posts

Santopia

Hejsa.. Jeg overvejer at give mig i kast med nogle frugtsyrebehandlinger selv. Men er det lige så godt som hos en kosmetolog? Og hvor kan jeg købe det? Kom gerne med erfaringer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-
Skrevet (redigeret)

Nu ved jeg ikke hvad du mener med behandinger, jeg laver mine egne frugtsyreprodukter som jeg bruger dagligt/regelmæssigt, og det er noget potent stads. Jeg har ikke tænkt mig at betale for pro peels mere, for en lille daglig indsats er ligeså effektivt, når man altså har styr på koncentrationerne, phværdi og holdbarhed.

Jeg blander selv en c-vitatim serum à la Ce ferulic fra Skinceuticals og er MEGET tilfreds. Jeg bruger en af disse opskrifter:

DIY skinceuticals: 15% water soluble C , E, ferulic serum | My Funny Valentine

DIY 10% Vitamin C Serum | Dempeaux

Som begge er baseret på den 'originale' http://www.essentialdayspa.com/forum/viewthread.php?p=474653#474653

Og så eksperimenter jeg for tiden med glycolic acid serum efter denne opskrift, men har kun brugt den en uges tid, så vil ikke 'bifalde' den helt endnu: DIY 7% glycolic acid AHA rejuvenating serum | My Funny Valentine

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

Petrine, hvad koster det cirka at lave en portion af Vitamin C-serummerne? Og hvor skaffer du ingredienserne fra?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlushBaby

Home Chemical Peels Skin Care Acne Scars Wrinkles - Mandelic Peel har jeg fået anbefalet men ikke prøvet endnu. De har masser af peels og toners og råder dig per mail hvis du fortæller om din hud.

Ellers evt REN's AHA Concentrate eller Glycolactic mask men er ikke så stærke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-
Petrine, hvad koster det cirka at lave en portion af Vitamin C-serummerne? Og hvor skaffer du ingredienserne fra?

Det er så lidt at jeg ikke har sat mig ned og regnet det ud. Slag på tasken, 10-15 kroner for 30 ml, og det holder til en 4-6 ugers brug. Men det koster lidt at komme i gang, for du skal død og kritte bruge et phmeter eller strips (billigst) til at teste surheden, og du skal ud og have en vægt der kan veje 0,1 gram. Begge deles fås billigst på ebay.

Jeg bruger alle mulige slags olier, og de der mere fancy ting køber jeg på Skin Essential Actives, Where Nature is Science som sender fra Taiwan og mærker pakken som gratis samples på feminine hygiejneprodukter :D Jeg tror det er hendes måde at forsøge at holde det ude af toldernes hænder, og indtil videre har det virket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...