Kumquaten

Om at låse døren til ens værelse....

Recommended Posts

Wesretkau
^Så kan en dør da heldigvis hurtigt sparkes op, hvis det er.

Eller man kan sætte de der vippelåse man bruger på toiletter på. Det tager sådan rundt regnet ½ sekund at åbne den, hvis der skulle ske noget. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bohemian
Jeg har tænkt over denne tråd og tror faktisk min holdning til låste døre bunder i at der kan ske barnet noget, mens døren til værelset er låst og man derfor ikke kan komme barnet til hjælp...!

Derfor er det nok mere fordi jeg holder af pigen at jeg dynes døren burde være ulåst... Ville da få det skidt, hvis der skete noget og døren var låst...

Det behøver nødvendigvis ikke handle om retten til privatliv.

Det der kan jeg såmænd sagtens følge, for jeg er også en hønemor :blush: Men jeg tænker samtidig ikke, at det er helt rationelt.

For det første er chancen for, at de sidder alene inde på deres værelse og kommer akut til skade - i så alvorlig grad, at de ikke selv kan låse døren op - nok grænsende til det ikke eksisterende. For det andet er teenagere jo udenfor deres forældres fysiske (og mentale!) rækkevidde i mange af døgnets timer, så man bliver vel bare nødt til at have en grundlæggende ro i maven og tro på, at de nok skal klare sig, selvom man ikke er der til at passe på dem og redde dem i alle situationer.

Og for det tredje - som de andre skriver - så er det trods alt de færreste låse på indendørs døre, der ikke hurtigt kan sparkes op, hvis det usandsynlige skulle ske, at et skab væltede ned over barnet, eller hvad du nu forestiller dig kunne kræve akut redning.

Så grundlæggende vil jeg mene, at hvis ovenstående er den eneste grund til, at man er imod sin teenagers brændende ønske om en lås på døren, så må der kunne arbejdes med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Versailles

Hvis hun har tre små halvbrødre (som jeg kan se af din signatur), så kan jeg da virkelig forstå at hun vil låse sin dør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Versailles
Personligt synes jeg TS' måde at omtale pigen på, som mandens datter, som værende langt mere interessant i denne sammenhæng. Måske er der noget i familiedynamikken som gør at pigen har et behov for at kunne låse den dør.

Jeg ville lade hende låse den dør og så se på om jeg kunne ændre noget i min opførsel så hun ikke følte behovet for at låse den så meget og måske bare gjorde det engang imellem.

Jeg kunne ikke selv låse døren til værelset, men jeg delte også med min søster. Det er ikke noget jeg nogensinde har tænkt over, men jeg tror da ikke jeg vil have problemer med at mine egne børn ville låse døre....

Og specielt at hun siger at pigen er på besøg. Det er da hendes far, og når man er 12 år er man da ikke på besøg hos sin egen far.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blottet
Vi har besøg af min mands datter... Hun er 12 og låser altid døren når hun er sit værelse, dog ikke når hun sover...

Stod det til mig skulle hun ikke have lov, men det må være op til hendes far om han gider skændes med hende om det..

Jeg synes det er et skidt signal at sende at man låser sin dør.. Så mine egen børn vil ikke få lov... Men er det normalt at teenagere låser sin dør og er det helt ok med jer?

Ja. Det er normalt og ikke et skidt signal:)

Når man er 12 år nyder mange allerede glæden ved onani...Og det er klart en bedre oplevelse, hvis man ved at man ikke bliver forstyrret...som taget i det.

Kan dog godt følge tanken i at døren skal være ulåse om natten:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady

Til jer som altid respekterer de lukkede døre, og derfor ikke mener at det skal være nødvendigt med en lås - i svarede ikke på Bohemians indlæg, om hvor meget mere trygt det kan gøre en teenager at vide at døren er låst, uanset om en lukket dør altid bliver respekteret. Jeg kan nemlig skrive under på den begrundelse. Jeg har altid været tæt på min mor, og snakket med hende om drenge, menstruation, sex og alt muligt andet. Ikke desto mindre var det SÅ grænseoverskridende for mig at onanere. Hun respekterede altid en lukket dør, men jeg var så bange for at blive opdaget alligevel, og jeg ville med kyshånd have modtaget en nøgle. Jeg tænkte dog ikke rigtig over det, på det tidspunkt. Jeg mener dog at jeg fik en, da jeg begyndte at have sex, uden at have spurgt efter den.

Det jeg mener er (og nu gentager jeg egentlig bare Bohemians indlæg) at det at vide med 99% sikkerhed at ingen kommer til at vade ind på ens værelse og at vide det med 100% sikkerhed gør en kæmpe forskel for nogle børn/unge. Og for en teenager med små søskende og to hjem så er sikkerheden nok ikke 99% uden at låse, men noget lavere (i gennemsnit mellem de to hjem). Det gør hende tryg, og det forstår jeg egentlig godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zombie
Og specielt at hun siger at pigen er på besøg. Det er da hendes far, og når man er 12 år er man da ikke på besøg hos sin egen far.

Det kommer vel an på frekvensen af samværet osv. Hvis hun kun er hos sin far hver anden weekend eller lign., så forstår jeg måske godt at TS formulerer sig som hun gør. Og fred være med det. Så længe hun vil pigen det bedste og det lyder ikke som om, at der er tale om den onde stedmor eller nowet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
Til jer som altid respekterer de lukkede døre, og derfor ikke mener at det skal være nødvendigt med en lås - i svarede ikke på Bohemians indlæg, om hvor meget mere trygt det kan gøre en teenager at vide at døren er låst, uanset om en lukket dør altid bliver respekteret. Jeg kan nemlig skrive under på den begrundelse. Jeg har altid været tæt på min mor, og snakket med hende om drenge, menstruation, sex og alt muligt andet. Ikke desto mindre var det SÅ grænseoverskridende for mig at onanere. Hun respekterede altid en lukket dør, men jeg var så bange for at blive opdaget alligevel, og jeg ville med kyshånd have modtaget en nøgle. Jeg tænkte dog ikke rigtig over det, på det tidspunkt. Jeg mener dog at jeg fik en, da jeg begyndte at have sex, uden at have spurgt efter den.

Jeg har lige fremhævet og ja.. det viser jo bare at det ikke har været et issue da du først er kommet til den konklusion senere hen i dit liv og dermed så er din efterrationalisering ikke relevant i debatten som der er sat præmis for.

Det jeg mener er (og nu gentager jeg egentlig bare Bohemians indlæg) at det at vide med 99% sikkerhed at ingen kommer til at vade ind på ens værelse og at vide det med 100% sikkerhed gør en kæmpe forskel for nogle børn/unge.

Og for nogen gør det ikke

Og for nogen går det først "op" for dem, når de er blevet voksne

Og for nogen , så synes de de mener det, men faktisk ønsker at der er den modsatte reaktion på "hvad de nu tror".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bohemian

Og for nogen gør det ikke

Og for nogen går det først "op" for dem, når de er blevet voksne

Og for nogen , så synes de de mener det, men faktisk ønsker at der er den modsatte reaktion på "hvad de nu tror".

Men det er jo ikke ovenstående, som debatten handler om. Den handler om de unge, der har et stort og oprigtigt ønske om at kunne låse deres dør. Jeg ved, de findes, for jeg var selv én af dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zullo

Wow den har jeg aldrig tænkt over ... Men sagen er klar!

Er jeg barnet skal jeg selvfølgelig have lov til at låse døren alt det jeg vil og ellers måtte ønske!

Er jeg den voksne, kan der ikke blive tale om døren skal låses - i mit hus banker man jo på så behøves det jo

slet ikke! ... Eller noget.

:slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind