Kumquaten

Om at låse døren til ens værelse....

Recommended Posts

Kumquaten

Vi har besøg af min mands datter... Hun er 12 og låser altid døren når hun er sit værelse, dog ikke når hun sover...

Stod det til mig skulle hun ikke have lov, men det må være op til hendes far om han gider skændes med hende om det..

Jeg synes det er et skidt signal at sende at man låser sin dør.. Så mine egen børn vil ikke få lov... Men er det normalt at teenagere låser sin dør og er det helt ok med jer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evil Abdel

Det gjorde jeg også da jeg var 12. Når jeg skulle onanere.

Eij det er løgn. Det begyndte jeg først på da jeg var 13.

Kan I ikke tale med hende om HVORFOR hun låser døren? Føler hun at hendes privatliv ikke bliver respekteret? Kommer folk brasende ind hele tiden? Måske der skulle indføres en regel om at folk banker på og venter på at hun siger "kom ind". Jeg synes det er helt rimeligt at ønske sig alenetid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kumquaten
?...Jeg synes det er helt rimeligt at ønske sig alenetid.

Det synes jeg også... Og banker også altid på...

Tror bare hun er en tvær pre-teenager, der synes hendes far og bonusmor skal holde sig væk....

Men er det helt i orden, at låse sig inde... Jeg ved at mine egne børn ikke vil få mulighed for det... De får ingen nøgler;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evil Abdel

Hvorfor bruge tvang? Er det virkeligt så slemt at hun låser døren?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau

Hvad er problemet i at hun låser døren?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kumquaten

Jeg synes bare personligt ikke man skal låse døre i hjemme... Kun hoveddøren og døren til toilettet;)

Men det kan jo sagtens være at det bare er en følelse jeg har...

Det var derfor jeg lige spørger herinde...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

En teenager på besøg ville jeg ikke tage den kamp med. Hvis døren kan låses, ja, hvorfor så ikke gøre det?

Vores døre kan ikke låses - så det giver jo sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Jeg synes du skal tænke over hvorfor du synes det er vigtigt den står åben, hvorfor betyder det noget for dig?

Personligt ville jeg være ligeglad, men sådan er vi jo forskellige, derfor tænker jeg på, hvorfor du synes det er vigtigt:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kumquaten
Jeg synes du skal tænke over hvorfor du synes det er vigtigt den står åben, hvorfor betyder det noget for dig?

Personligt ville jeg være ligeglad, men sådan er vi jo forskellige, derfor tænker jeg på, hvorfor du synes det er vigtigt:-)

Døren skal ikke nødvendigvis stå åben...

Måske jeg føler man lukker sig selv inde, ved at lukke de andre ude?

Det er bare en følelse jeg har i min mave... Så kan ikke rigtig komme med en bedre forklaring...

Men det er åbenbart normalt, så jeg vil prøve ikke længere at tænke over det... Men kan nu alligevel ikke forestille mig, at mine egne unger får lov;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yaka

Sarah er lige fyldt 12 og her er ingen lås på dørene så det har ikke været og bliver heller ikke et issue.

Jeg tror heller ikke at vi ville have at hun låste døren hvis der var lås på døren. Heller ikke hvis hun var et bonus-barn.

Jeg ville tage kampen hvis jeg syntes det var en vigtig kamp at tage.

Herhjemme hedder det sig at det er os der betaler husleje og derfor os der bestemmer. Så det ville for os bare være at fjerne nøgle/lås hvis det var det vi ville.

Nu har vi også ku Sarah, så hun har heller ingen små irriterende søskende. Vi voksne kan godt respektere en lukket dør og at banke på hvis vi vil ind. Jeg ville ikke kunne lide at hun kunne låse sig inde og at vi ikke kunne komme ind til hende hvis hun kom til skade eller blev dårlig. Omvendt låser vi andre heller ikke dørene.

MEN! Jeg kan måske forstå det fra hendes side, for da jeg var barn og kom på besøg hos min far har jeg tit savnet et sted jeg kunne låse mig inde og bare være mig selv og vide at dette var mit værelse og at jeg havde lov til at låse mig inde der.

Måske kan det stikke dybere end den låste dør og jeg er ikke sikker på at de der mænd (far) forstår hvordan det er at være teen-tøs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind