skvat_man76

Pimp up my Madplan

Recommended Posts

skvat_man76

Hej... Nøøøøj, sad lige og gloede på næsteuges madplan, et ord: kedelig! Sådan har det været et stykke tid, uinspirerede madplaner - der skal ske noget!

Så hvis der sadf nogle madplans-overskuds-debatører der ude i de varme stuer, så kunne man jo komme med et bud der kunne "pimpe" den lidt op. Andre kunne jo så lade sig inspirerer. Og forhåbenligt, er der andre der skriver deres madplaner ind.

Man kan enten vælge at komme med et bud på enkelte dage eller hele planen. bare man - nogenlunde - holder sig til de basis ting der der indgår i måltidet. Det kan evt være en hel ny ret, eller blot noget tilbehør I synes kunne være spændende.

Her er min udulige madplan for næste uge.

M: Kalkungryde (á la butter chicken-agtigt)

T: Lasagne

O: Rester Lasagne

T: Farsbrød med bacon (og revet rodfrugter i), kartofler og brunsovs

F: Kyllingfilet på bund af rodfrugter

L: Pasta + kødsovs

S: Pizza med rester af kødsovsen + champignon og løg

Ønske: Få brugt nogle linser (ikke påkrævet)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frampagne

Det ser da meget godt ud. Jeg har et bud på, hvad du kan bruge linserne til og et pizzaalternetiv. Mener den hedder flamekuche

M: Kalkungryde (á la butter chicken-agtigt)Mums

T: Lasagne

O: Rester Lasagne

T: Farsbrød med bacon (og revet rodfrugter i), kartofler og brunsovs

F: Kyllingfilet på bund af rodfrugter

L: Pasta + kødsovs Krydret linsesuppe med hakket oksekød - ggogle en opskrift

S: Pizza med rester af kødsovsen + champignon og løg pizza med creme fraiche, rødløg, bacon, salat med pære og valnødder

Ønske: Få brugt nogle linser (ikke påkrævet)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean

Enig med stars.

Generelt synes jeg, der er meget kødsovs i den plan - både i to dage med lasagne og så i lørdag/søndag. Bare meget hakket kød i det hele taget pga. farsbrødet.

Jeg synes, det ser lidt tungt ud. Hvad med noget suppe f.eks?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skvat_man76

Det virker - super gode bud. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean

Hvad med fisk, er du til det?

Jeg er selv virkelig en sparegris med mad og sætter en ære i, at vi får sund og god mad inden for et bestemt budget. Jeg synes, din madplan ser lidt dyr ud. Det er slf. ikke min sag, men jeg ville sørge for en suppedag, en fiskedag og så måske en dag med rugbrød, brasede kartofler med en kødrest og spejlæg eller sådan noget som pita med tun og grønt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skvat_man76

Ja, er enig med den overvægt af hakket oksekød, har bare SÅÅÅ meget af det i fryseren, og vil gerne af med det NU. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

Har du noget grønt, evt. på frost?

Jeg synes, der mangler grønt tilbehør og giver gerne nogle forslag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean

Hvad med boller i karry? Det er en anden smag end den der lidt tung tomat, som du bruger oksekødet sammen med. Jeg ved godt, du kun bruger gris til farsbrødet, men hvis du laver boller i karry i stedet, får du en anden smag ind i madplanen.

Oksekødet kunne bruges til farserede porrer, så det blev lidt mindre traditionelt. Eller til karrykål :) Jeg er glad for karry :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nora973

Jeg plejer altid at tænke at der i løbet af ugen skal være max 1 gang: hakket oxe, kylling/kalkun, fisk, skaldyr,vegetar, svin, bøf/steg osv.

På den måde undgår vi for meget kødsovs, burger osv, fordi det er så nemt at kaste 4 pk hakket oxe i kurven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

Jeg spiser alt for lidt hk. okse :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind