Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Draupner

Smykker i sølv og bronze

Recommended Posts

Draupner

Hej alle.

Jeg fremstiller smykker i sølv og bronze, især inspireret af vikingetidens ornamentik.

Men også andre ting som jeg bare synes er sjovt, og har lyst til at prøve.

Her er f.eks. en edderkop lavet som vedhæng:)

post-165765-13940104694413_thumb.jpg

post-165765-1394010469477_thumb.jpg

post-165765-13940104695102_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jettep1985

Hold da op den er godt nok flot lavet. Er inponeret over, hvor detaljeret den er :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty

Jeg fik gåsehud da jeg så den, fordi den simpelthen er så klam - Jeg kan ikke fordrage edderkopper og den ser simpelthen så virkelig ud:lol: Den er virkelig flot lavet!:gogo: Jeg er meget imponeret!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Draupner

Mange tak:) den var enorm sjov at lave, og forhåbentlig ikke sidste gang jeg laver noget i den stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smykkemads

Super flot, men hvordan arbejder man egentlig i sølv og bronze? Laver du en form som du hælder det smeltede materiale ned i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Super flot, men hvordan arbejder man egentlig i sølv og bronze? Laver du en form som du hælder det smeltede materiale ned i?

Støbning er nok det, der har været brugt her. Ved man kan købe dyre anlæg til slyngestøbning. Men jeg ved ikke, hvordan man laver formene. Jeg kender kun sepiaskaller (og de kræver slip) - teknikken bliver vist i indledningen til filmen Ringenes Herre, og cire perdue, hvor man laver en model af voks og lægger/støber en form uden om af ler og andre gode sager. Derpå smelter man voksen ud i en ovn/over et bål og hælder smeltet metal i. Den teknik kan give meget fine detaljer (men er krævende).

Derudover kan man smede og lodde. Det er nemmere, men giver ikke den samme plastik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites