Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Darcin

:sur: Nye fryseskuffer

Recommended Posts

Gæst
ok prøver igen du har et stk skuffe og to stk metalplade, der er f.eks 5 gange 20 cm. i skuffen og den ene metalplade bores der et 5 mm hul. i den anden plade et 3,3 mm hul (som kræves før gevind) så kan du derefter bore et gevind i dette hul ( der er selv flere, som i mindst 4 huller, i hver plade) den plade der er inden i skuffen laver jeg undersænkede huller i (google det hvis I er i tvivl) og bruger maskinskruer med unbraco kærv og skrå hoved så de kan undersænkes (ligner en almindelig skrue men uden spids i enden) og skruer gennem pladen med 4 mm hul og gennem skuffen og ud i pladen der er uden på og som er udstyret med gevind.

det er sgu sværere at forklare end det er at lave. jeg håber alle har forstået ellers må jeg jo evt illustrere det lige pludselig. men det virker godt og er billigere end en ny skuffe og en tynd rustfri plade fåes i større mål ved jem og fix og ellers kan stumper sikkert skaffes billigt ved den lokale smed eller metal produktionsvirksomhed.

Jeg er ikke helt sikker på fremgangsmåden og placeringen, må jeg indrømme.Men skufferne bliver da monstertunge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen
Jeg er ikke helt sikker på fremgangsmåden og placeringen, må jeg indrømme.Men skufferne bliver da monstertunge?

nej de bliver ikke mosntertunge den ene jeg fiksede fik i alt 4 stk på 1 mm tykkelse og de er vel 8*15 cm. et sæt til bunden og et til fronten

prøver med et billede der viser metalplade plastik og metalplade. bare husk skruerne skrues i indefra og gevindet er i den yderste plade og skruerne bliver efter iskruning kortet af med vinkelsliber og der slibes på skruen og derfor også lidt på yderpladerne for at undgå skarpe kanter. tilsidst støvsuges de rene og de afsprittes eller renses med rodalon

post-113388-13940104791389_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

yep. vores var revnet ved fronten og samlingen mellem front og den ene side og i bunden.

lad os sige mit billede illustrerer fronten, så er der en revne i palstikskuffen og derfor sætter jeg metalplader på fra begge sider, for at fordele trykket fra skruerne, for skuffen er svag og vil iøvrigt altid have et svagt led ved skruerne, dette afhjælper jeg med metalpladerne, der fordeler belastningen.

jeg synes ikke rigtigt jeg kan forklare det nærmere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
yep. vores var revnet ved fronten og samlingen mellem front og den ene side og i bunden.

lad os sige mit billede illustrerer fronten, så er der en revne i palstikskuffen og derfor sætter jeg metalplader på fra begge sider, for at fordele trykket fra skruerne, for skuffen er svag og vil iøvrigt altid have et svagt led ved skruerne, dette afhjælper jeg med metalpladerne, der fordeler belastningen.

jeg synes ikke rigtigt jeg kan forklare det nærmere.

Tak, det gav mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Darcin

Opdatering: Jeg vil da lige give en opdatering. Jeg blev ringet op af leverandøren, som gerne ville sende mig en ny fryseskuffe, hvilket jeg synes er rigtig god service.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...