lillemig.22

ps3

Recommended Posts

lillemig.22

Hjælp, min dreng har fået en playstation 3, der skal sluttes til et finlux tv, tv er købt brugt, jeg har bøvlet længe, hvor den slet ikke vil vise noget, nu kommer den med en besked, der står at systemet ikke blev lukker rigtigt sidst det blev brugt.

Harddiskens filsystem kan værer defekt.

Dette system bliver genstartet, kontroller filsystemet og gendan det, hvis det er defekt, hvis filsystemet er defekt kan det tage 2 til 3 timer at fuldfører. men jeg kan ikke få den til at gå ind på ok eller noget,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lillemig.22

den der tingest man styrer med der blinker nogle små røde lamper, som om den arbejder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nicolait804

Med hensyn til controlleren, der blinker, så tyder det på at den ikke får forbindelse med konsollen og det kan sagtens være tilfældet, hvis maskinen ikke starter rigtigt op. Har du prøvet at kabelforbinde enhederne med hinanden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dyberg

Hej.

Nu har jeg arbejdet en del med Playstation 3, og laver dem også :-)

Først skal jeg vide om det er en af de første Modeller? En "Fat" model bliver de kaldt?

De er rimeligt tykke og har en blank sort overflade?

Eller er det en tynd version "slim" som er lidt tyndere med en mat sort overflade?

Ligemeget hvad, så kan du starte med at prøve dette:

Når playstationen er tændt og kommer frem med det billede hvor den siger systemet kan være skadet, så skal du holde tænd knappen i bund indtil playstationen slukker, og så slipper knappen (Dette kan godt tage lidt tid, så hav tålmodighed).

Herefter trykker du på tænd knappen og holder den i bund (dette er meget vigtigt), så skal du bare holde knappen i bund indtil playstationen selv slukker igen. (kan også godt tage lidt tid).

Når den er slukket, så trykker du på tænd knappen igen og holder den i bund (dette er meget vigtigt), på et tidspunkt kommer der 2 bip lyde hurtigt efter hinanden "bip bip".

Når disse lyde er kommet så slipper du tænd knappen med det samme.

Nu burde der komme et skærmbillede frem, hvor der står at du skal sætte kablet i din "controller" (Den du styrer ting med), og den anden ende af kablet ind i din playstation.

Når du har gjort dette skal du trykke på den runde sorte knap i midten af "controlleren" og efter et par sekunder burde skærmen komme videre til et nyt skærmbillede.

Her burde du kunne vælge nogle forskellige ting som nok står på engelsk.

Her burde du først gå ned på den der hedder "Restore PS3 Database" og trykke "X" på "controlleren", dette kan også godt tage lidt tid desværre.

Når den har gennemført dette, så går du ned på "Restore PS3 File System" og trykker "X" på "controlleren", dette går heldigvis hurtigt.

Herefter skal du bare slukke din Playstation, og derefter tænde den helt almindeligt igen, så burde den virke ;-)

Skriv endelig hvis det ikke virker :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind