Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gaest

Hvilken dansk by skal jeg se?

Hvilken by  

39 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Gaest

Jeg har besluttet mig for en weekendtur til en dansk by, jeg endnu ikke har set. Jeg regner med at tage afsted i slutningen af februar.

De 4 byer, jeg skal forsøge at vælge imellem, er:

1) Haderslev

2) Frederikshavn

3) Ribe

4) Nyborg

Kan I anbefale en by og fortælle lidt om den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81

Ribe er en hyggelig gammel købstad, hvis du er til historie i hvert fald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Af de fire byer, så ville jeg vælge Ribe uden betænkning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Personligt ville jeg tage til Nyborg, for den har jeg ikke set. Men jeg vil anbefale DIG at se på Ribe. Det er en by, man vender tilbage til. Så kan du også hilse på min oldefader!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alkaia
Nyborg er super hyggelig!

Jeg skulle lige til at skrive det samme. :)

Det er måske lidt koldt for årstiden i februar, men hvis du kommer forbi i løbet af sommeren, burde du tage en dukkert fra stranden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvedekorn

Ribe er uden tvivl en af de danske byer, man bare skal have været i, hvis man er interesseret i vores lands historie. Hvis man ikke er dét, så ved jeg faktisk ikke lige, hvor meget der er ved byen. Men: Hvis du er historieinteresseret, så vælg straks Ribe som første prioritet.

Frederikshavn har i hvert fald én ok spændende seværdighed (Bangsbo), men byen er i sig selv ikke den mest interessante. Der vil jeg nærmere anbefale, at man tager et ophold i Skagen og så tager på udflugt til Frederikshavn/Bangsbo en af dagene.

Haderslev og Nyborg har jeg faktisk aldrig rigtig været i, og især Nyborg ved jeg ikke ret meget om, ud over at der er et slot. Haderslev er dog (ifølge mine forældre, som var der for ikke så længe siden) hyggelig nok at slentre rundt i, men der er ikke så meget at tage sig til, og så er byen ligesom Ribe nok mest spændende, hvis man er lidt historieinteresseret.

Nyborg får en del ros her i tråden, så hvis det ikke er vort lands historie, som du vil bruge timevis på at dvæle ved, så er det måske den, du skal vælge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hvad interesserer du dig for? Det hjælper måske på svarene... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Husk at komme med en update omkring hvad du beslutter og hvordan turen blev... bare for os nysgerrige :-)

jeg har forresten valgt Ribe, da det er en hyggelig by

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

Jeg ville også sige Ribe. Mest fordi det er en by jeg gerne selv ville se. Kender kun Frederikshavn af de 4, og det ville jeg hvert fald ikke anbefale. Synes det er én af de kedeligste byer jeg har set :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...