Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst Diva_D

Udvekslingsstudent i USA

Recommended Posts

Gæst Diva_D

Hej

Jeg er meget intersseret i at blive udvekslingsstudent i USA. Det vil jeg gerne når jeg er færdig med min HHX-uddannelse, så hvis der er nogen der har erfaring inden for det område, vil jeg meget gerne høre fra jer...

Kender I en god organisation, hvor jeg kan få flere oplysninger om priser og alt det der. Håber at høre fra jer!

Diva_D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst exsuberance

Hej Diva_D,

Har selv været udvekslingsstudent i USA for mange år siden. Kanon oplevelse. Prøve at kontakte YFU (youth for understanding) i Tommerup på Fyn. De er gode og vil kunne hjælpe dig videre.

Held og lykke

Exuberance

Den kl.17:51 den 23. Juli skrev:Diva_D

> Hej

>

> Jeg er meget intersseret i at blive udvekslingsstudent i USA. Det vil jeg gerne

> når jeg er færdig med min HHX-uddannelse, så hvis der er nogen der har erfaring

> inden for det område, vil jeg meget gerne høre fra jer...

> Kender I en god organisation, hvor jeg kan få flere oplysninger om priser og

> alt det der. Håber at høre fra jer!

>

> Diva_D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Diva_D

Hej Exuberance

Det jeg er meget i tvivl om er alderen. For der står man skal være 15-18 år, men når jeg er færdig med min HHX-uddannelse er jeg jo 20... Så er jeg vel for gammel til at blive udvekslingsstudent eller hvad?

KH Diva_D

Den kl.13:47 den 25. Juli skrev:exsuberance

> Hej Diva_D,

>

> Har selv været udvekslingsstudent i USA for mange år siden. Kanon oplevelse. Prøve

> at kontakte YFU (youth for understanding) i Tommerup på Fyn. De er gode og vil kunne

> hjælpe dig videre.

> Held og lykke

> Exuberance

>

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Retta

Hej Diva_D

Jeg har ikke selv været udvekslingsstudent i USA, men tilbragte et år i Chicago som Au-pair (jeg rejste først da jeg var 23 efter både HHX og endt elevtid). Jeg rejste med EF-au-pair. Dengang havde de også udveksligsstudenter, men det mener jeg ikke at de har mere. Tilgengeld ved jeg at asse (http://www.asseworld.dk/) har. Med din alder skal du på college udveksling (over 18år)

Held og lykke.

> Hej

>

> Jeg er meget intersseret i at blive udvekslingsstudent i USA. Det vil jeg gerne

> når jeg er færdig med min HHX-uddannelse, så hvis der er nogen der har erfaring

>

> Diva_D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Hullahop

Hejsa

Jeg vil bare sige, at jeg rejste med Asse - og det var noget lort. Mit ophold var helt i top - men organisationen er elendig, rodet og det eneste de vil, er at få penge ud af dig.....dem ville jeg holde mig fra. Det er nemlig ikke nok, at den danske afdeling fungerer - det skal også fungere "overthere"......

YFU er en rigtig god organisation, og det er EF også. De har mange repræsentanter i USA, som er gode til at arrangere events etc. for deres studerende. Derudover er det en god mulighed at forsøge at rejse med Lions Club. Det bliver billigere for dig selv, fordi de sponsere noget af din rejse.

Med din alder ville jeg nok rejse som Au Pair - der er jo ikke meget sjov ved at gå i High School med de 16-årige, vel?

Ellers ville jeg måske vente og begynde en uddannelse her i DK for så at tage et semester i USA - det er nok det college exchange, der blev foreslået dig i et andet indlæg. Så kan du få SU med og slipper for at betale "tuiton" til et universitet derover.

Håber, at du kan bruge det til noget

Hullahop!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Uni_Q_ue

Hej Diva

Jeg var i usa mellem folkeskolen og gymnasiet, og det var en superoplevelse.

Jeg vil anbefale dig at vælge AFS eller YFU. Jeg var selv afsted med ASSE, og det var en god organisation dengang, men meget har ændret sig.

mvh

Uni_Q_ue

> Hej

>

>

> Diva_D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.