delfina241

Kettlebells nogen der har prøvet dem?

Recommended Posts

Elverpigen_

Jeg har kort prøvet dem med instruktion på. Og jeg stemmer med i koret, at det er vigtigt med den rigtige teknik, inden man bakser løs med dem på egen hånd.

Jeg forsatte ikke længe nok til at kunne vurdere effekten i forhold til almindelig vægttræning, men det er i hvert tilfælde en meget anderledes og mere dynamisk måde at bevæge sig på.

:gruble: Måske jeg skulle give det en chance til, hvis lejligheden byder sig igen :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Junika

Jeg er helt vild med dem! Det gør træningen meget sjovere, og kan godt lide komboen af kondition og styrke. Går dog på hold i fitness - Kettlecross. Netop fordi der er temmelig meget teknik :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pramps

Kettlebells er suveræne til hjemmetræning. LÆr de grundlæggende teknikker af en instruktør og find de tidlige videoer af pavel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmusbl

Hej Delfina241

Jeg kan klart anbefale, at anvende kettlebells til hjemmetræning, da der findes en væld af øvelser som er meget effektive. Såfremt du ikke har erfaring med træning med kettlebells, så vil jeg anbefale, at du får vist hvordan du skal træne med disse. Så tag eventuelt en prøvetræning eller to i FitnessWorld på deres KettleCross hold.

Du kan også supplere din hjemmetræning med anden former for træningsudstyr. Her kunne det eksempelvis være en slyngetræner, et mavehjul og en træningsmåtte. Så er du godt på vej til at have det "ultimative" træningscenter i din egen dagligstue.

God fornøjelse med træningen herfra!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

Jeg har selv kettlebells derhjemme og træner crossfit med dem flere gange om ugen.

I starten var jeg meget begejstret for dem, og købte derfor også til hjemmetræning. Men begejstringen er dalet lidt, da jeg er lidt i tvivl om effekten sammenlignet med håndvægte/vægtstang m.m.

Udover det irriterer det mig at der ofte er 4 kg mellem dem. 2 kg ville være smartere. Men måske kan det findes et sted.
Men når vi laver crossfit hjemmegym i vores nye hus, skal vi selvfølgelig have kettlebells da de er en vigtig del af crossfit.

Redigeret af Nyeng

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind