delfina241

Kettlebells nogen der har prøvet dem?

Recommended Posts

delfina241

Jeg overvejer at investere i en kettlebell til at træne hjemme. Er der nogen, der har prøvet dem og kan de anbefales?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sle85

Jeg har kun brugt dem til sidebøjninger, og der synes jeg de er meget bedre en en håndvægt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oohblahblah

Jeg bruger ofte kettlebells, og de er super gode.

Har dem dog ikke hjemme, men i mit træningscenter :)

Der findes mange gode videoer på youtube :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pollyfilla

Jeg bruger dem stort set hver gang, jeg træner. Både hjemme og i center. De er meget anvendelige og nemme at bruge. Dog skal man være lidt påpasselig med vægt/teknik i fx KBswings, så det ikke går ud over ryggen. Men som skrevet er der gode videoer at finde på youtube. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

Kettleballs er gode og når man først er nede med lidt teknik, så får man også en masse ud af dem. Især fordi man kan aktivere en masse muskler samtidig samt at man bruger kettleballs på en måde der simulerer almindelige bevægelser mere end traditionelle øvelser. Men jeg synes nu ikke at kettleballs er så fantastiske som der bliver lagt op til. De er liiige rigeligt hypede i forhold til deres underholdningsværdi/effekt, så jeg synes ikke man skal forvente for meget af træning med kettleballs. Men anbefalelsesværigt er det bestemt! :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aalborgs-blondine

Synes helt sikkert, at det er en super god investering. Kettlebells giver super god træning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
beautifly

yep! de er et fantastisk redskab! er selv instruktør, så anvender dem meget :) Dog vær opmærksom på teknik, en stærk kernemuskel og ret ryg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Kan ikke forstå deres hype... Synes en håndvægt kan gøre lige så meget....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BettyBoop

jeg synes KB's er gode, men som milisa skriver kan en håndvægt være lige så god.. og begge dele kræver teknik for at undgå skader..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Behave_Yourself

KB's er gode fordi de ikke bare giver dig styrke - de giver også cadio træning. Det er bl.a. derfor man kan træne med dem i en halv time - og stadig får samme udbytte som ca 1½ times workout. Når man træner med håndvægte foregår det langt mere statisk end med KB's, hvor der er mere bevægelse i de forskellige øvelser. Men jeg giver Jer andre ret i, at det kræver at man har rimelig godt styr på teknikken, for ellers kan man sagtens få skader - især hvis man træner tungt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind