Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
xrasmussen

Køber du stadig CD'er

Recommended Posts

ElskerFolieBalloner

Ja Jeg køber stadig CDer. men det er mest udgivelser fra staten af 00erne af Trance og Hard-Trance osv. kunne ikke drømme om at gå over til vinyl, vinyl lyder dårligt og jeg er ikke intereseret i streaming.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg køber stadigvæk CDer , LPer , kasettebånd 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Fandt for et par år siden mine vinyler frem igen, og investerede i en ny pladespiller. Satte min gamle analoge class A forstærker op - selvom den med mellemrum skal behandles med stor kærlighed for at spille - og min gamle cd-afspiller fik også plads på Montanaen. Så købte jeg dimser så Sonos virker sammen med anlæg og højtalere overalt i hytten.

Men må med skam sige - at jeg nærmest kun streamer 😱 .... Det er ikke ok - men for fanden hvor ser anlæg og vinylerne godt ud der i Montanaen på væggen 😃

Men når jeg så streamer så spilles der knaldhøjt - RATM, Placebo, JJ72, PJ Harvey, Bad Religion og Audioslave. 😎

Når der kommer vinyl på dykker jeg ned i min samling af vrede unge briter i sort tøj på stoffer og børn af alkoholiserede og pædofile forældre - se de laver ægte kunst 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
brynya
Skrevet (redigeret)

Køber stadig fysiske medier, og lytter ikke til YT, nogle enkelte gange når jeg er uden for huset er det spotify eller bandcamp, ellers lytter jeg kun til elektronisk musik hvis jeg lytter til Promoer.

Jeg køber både LPer, CDer og Kassette bånd og køber i virkeligheden alt for meget i år har jeg af nye releases købt : 20 CDer, 4 Kassettebånd og 49 LPer (og har ikke tal på hvor meget jeg har købt i år der var udgivet før 2020...)

Jeg synes det er vigtigt at støtte kunstnerne, men at købe deres trøjer igennem dem fx. på deres personlige bandcamp er der hvor bandet kan få flest penge ind, så der er mange måder at gøre det på...  Genrealt vil jeg råde til at bruge Bandcamp og evt købe elektronisk gennem dem hvis man ikke er til fysiske medier.

Redigeret af brynya
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, brynya skrev:

Køber stadig fysiske medier, og lytter ikke til YT, nogle enkelte gange når jeg er uden for huset er det spotify eller bandcamp, ellers lytter jeg kun til elektronisk musik hvis jeg lytter til Promoer.

Jeg køber både LPer, CDer og Kassette bånd og køber i virkeligheden alt for meget i år har jeg af nye releases købt : 20 CDer, 4 Kassettebånd og 49 LPer (og har ikke tal på hvor meget jeg har købt der var udgivet før 2020...)

Jeg synes det er vigtigt at støtte kunstnerne, men at købe deres trøjer igennem dem fx. på deres personlige bandcamp er der hvor bandet kan få flest penge ind, så der er mange måder at gøre det på...  Genrealt vil jeg råde til at bruge Bandcamp og evt købe elektronisk gennem dem hvis man ikke er til fysiske medier.

Jeg er selv gået tilbage til plader og spolebånd. Mit valg er grundet i nostalgi. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
brynya
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Jeg er selv gået tilbage til plader og spolebånd. Mit valg er grundet i nostalgi. :)

For mig var det også at jeg fandt ud af at med elektroniske filer ofte lytter meget skippende til et album, tager nogle enkelte numre, og jeg synes ofte at et album er en fuld oplevelse, man skal i virkeligheden være bedre til at lytte til det som en helhed ... Det gør man lidt bedre med Plader og Spolebånd :P

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
On 6.11.2012 at 10:46, xrasmussen skrev:

Jeg er nysgerrig, køber du stadig CD'er.

Nej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...