Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
xrasmussen

Køber du stadig CD'er

Recommended Posts

millamilli

Jeg ville gerne købe flere cd'er, men pga. min økonomi, streamer jeg for det meste og nøjedes med at købe cd'er med mine yndlingskunstnere.

Som flere snakker om, er det altså bare noget helt specielt at sidde med en cd, studere coveret, læse lyrics osv. Den sidste jeg købte var vidst Fiona Apples nyeste i en specialudgave, hvor der var gjort så meget fint ud af det - det er en lille bog med hendes egne skitser, håndskrevne lyrics osv. Det er helt specielt at tage den frem :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hell yeah! (dog ikke så ofte, da nutidens musik er så ringe *mimre* ) Men når mine gamle bands udgiver nyt, så gør jeg!

Det er også nemmere at få kunstnerens autograf end på et download :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alkaia

Ja, jeg køber stadig cd'er. Af de samme grunde som alle andre her i tråden. Jeg elsker at stå med et fysisk cover i mine hænder, tit er der kræset rigtig meget for bookletten.

Den sidste købte jeg af min tidligere sambo, hun har endelig fået udgivet en rigtig cd (har også en af hendes EP'er). Flotte, flotte billeder af hende og bandet.

Noget andet er at det er så upraktisk at hive sin musikafspiller frem for at få en autograf af en kunstner, så er det alligevel mere praktisk at have en fysisk udgave af deres CD. :D

Kan huske første gang jeg mødte Tim C, der havde min veninde en Dizzy Mizz Lizzy-cd i tasken... han blev simpelthen så glad! Har mødt ham siden, og også fået flere autografer... sikke en sød og dejlig mand. :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fadingwings2

Nej. Jeg er hipster og køber vinyl. Sådan en fed, lækker 180-grams plade kan iTunes altså slet ikke hamle op med :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nielsen
Nej. Jeg er hipster og køber vinyl. Sådan en fed, lækker 180-grams plade kan iTunes altså slet ikke hamle op med :D

HEP, og for dem med de virkelig fine ører (og gode højttalere/god forstærker/god pickup), så kan heller ikke en CD hamle op med bl.a. dynamikken og klangen på en analog vinyl skive. Har op gennem årene hørt mange klage over, at bl.a. violiner og deres vibrato får en "metallisk" og lidt kunstig klang på en digital indspilning .... men så skal man nok også være en rigtig audiofil feinsmecker med en intakt hørelse i topklasse. Personligt kan jeg ikke høre det (længere) .... har nok gået til for mange gi'-den-gas koncerter og haft små hørebøffer for ofte i øregangen (med for høj volumen).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mr_Max

Jeg køber stadig en del cder, synes det er noget andet, at have cden fysiks end at hører det over nettet og så pynter en cd samling jo i stuen...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kneel

Jeg har ikke købt en cd i rigtig mange år... Eller jo, forrige år, men det var en gave.

Mandens cd-samling står stadig på hylden, men bliver ikke brugt.

Pt. bruger vi Spotify, før det downloadede jeg. Og ellers tænder vi bare for radioen.

Musik er ikke det der fylder mest i mit liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DuSpurgteSelv

Ja.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cowgirl77

Køber kun cd'er med mine yndlingskunstnere. Synes det er hyggeligt at sidde og bladre i bookletten, læse tekster og lytte samtidig :)

Har dog også en del cd'er som jeg ikke nænner at gå af med, og dem har jeg puttet i cd-lommer, så de ikke fylder så meget :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dom7

når jeg føler for at støtte en kunstner køber jeg to fysiske albums. ellers kun download

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...