Jump to content
Velkommen til DinDebat
xrasmussen

Køber du stadig CD'er

Recommended Posts

Nicolait804

Ja - det gør jeg. Jeg synes ikke der er nogen streamingtjenester af de nemmeste, såsom spotify, wimp tdc play, der har god nok lydkvalitet til at jeg udelukkende vil bruge dem. Spotifys maks kvalitet er vist kun på 320 kbps, mens en normal cd vist er på 1411 kbps og det synes jeg er for stor en forskel.

Jeg ved godt at der er begyndt at dukke sider op med høj opløste numre - men det er ikke noget jeg bruger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GluteusMaximus

Jeg køber ikke CD'er. Al min musik er på computeren, og jeg elsker at kunne sætte iTunes til at spille random fra flere tusind sange. Det er bare SÅ hyggeligt, når AC/DC bliver efterfulgt af Alberte og Tju bang chokolademand...:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FallenAngel

Kun, hvis det er til gave. Til mig selv gør jeg aldrig. Jeg laver en playliste på youtube i stedet, for så har jeg alt den musik, jeg kunne ønske mig lige ved hånden og behøver således ikke at skifte CD hele tiden, hvis der er et nyt nummer, jeg vil høre. Men jeg behøver med en playliste samtidig heller ikke søge hele tiden. :D Genialt, synes jeg. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

Min sidste CD købte jeg for små 2 år siden. Ellers har jeg købt vinyler, selvom jeg pt ikke har en pladespiller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daisyfields

Jæs, og jeg troede jeg var den eneste...i hele verden :D

Men det er dejligt at læse at så mange, ligesom mig, stadig gør det...af principielle-, æstetiske- og kvalitetsmæssige årsager :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Jeg downloader 1-2 numre før jeg køber cd-en der har disse numre på hvis jeg kan li dem, sådan har jeg altid gjort, de blir så smidt på min pc og lagt til side... indtil jeg skifter pc og de alle skal ind på den nye igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lulu-p

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har købt en CD. Vi streamer alt via Spotify.

Vi har heller ikke plads til alle CDerne..

Lulu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skvat_man76

Yup, køber stadig CD'ere - og bliver ved med at finde plads til dem :)

Køber dog også på Itunes, men mine favoritter (Black keys, Depeche mode, Cure, David Bowie, Cohen) dem skal jeg have på cd - SKAAAAL !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Okay, jeg bruger Youtube, hvis der lige er et eller andet bestemt nummer, jeg gerne vil høre og skråle med på. Jeg kunne ikke finde på at bruge Youtube som festmusikafspiller. På Youtube er kvaliteten for svingende og generelt lav.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

Jeg køber eller downloader nærmest slet ikke musik længere. Jeg har det jeg skal ha' :D

Men regner med at den næste cd jeg køber, bli'r Guns N' Roses' nye der forhåbentlig udkommer i det nye år.

Jeg hører ikke så meget musik når jeg er ude længere, så derfor er den nuværende cd-samling og radio nok for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...