Jump to content
Velkommen til DinDebat
xrasmussen

Køber du stadig CD'er

Recommended Posts

xrasmussen

Jeg er nysgerrig, køber du stadig CD'er.

Det er min opfattelse, at CD'ens tid er ved at være ovre og nok har været det længe.

Jeg kan godt høre, at lydkvaliteten altså er bedre på en CD, men bekvemmeligheden ved net streaming slår det for mit vedkommende.

Det er meget længe siden, jeg selv har købt en musik CD i en butik, jeg har dog downloadet en del købe musik og selv brændt det på en CD. Den tid er også ved at være ovre.

Jeg kan lide det med, at man kan høre noget bestemt musik én gang derhjemme uden at skulle købe CD'en, hvis det viser sig, at den musik vil man ikke høre igen alligevel.

Jeg har et godt højttalersæt til min computer, så det er den jeg oftest bruger, når jeg hører musik.

En iPod har jeg aldrig haft, da det med at gå med musik i ørerne hele tiden ikke er mig. Jeg har dog overvejet en iPod og et nyt anlæg med airplay og så streame direkte fra iPod'en (eller en iPhone).

Men hvad gør I?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kompolius

Jeg har ikke købt en cd i mange år. Heller ikke musik online. Jeg bruger bare youtube, for jeg bliver hurtigt træt af de samme numre, så jeg vil ikke smide penge ud efter dem. Hverken på cd eller via nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zembra1986

Jeg har ikke købt en cd i mange år, bruger spotify og så youtube, og hvis jeg vil have en bedre lyd end den min bærbare kan levere, så kan jeg bare tilslutte den til mit tv, via et HDMI stik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helligsvansen

Nej

Jeg køber heller ikke online

Der er så mange radiokanaler og youtube osv osv muligheder så jeg ikke længere kan se hvorfor

Selv løbe musikmix kan man finde gratis i en så gå kvalitet at det ikke er nødvendigt at købe dem for at kunne holde ud at høre det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LiQuid

Jeg har ikke købt en CD i mange mange år. Sidste år fik jeg en i gave, som jeg ikke hører ret ofte, da jeg hellere går på nettet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissQ

Ja, jeg er en af de der nørder der foretrækker en fysisk cd med cover art, tekster og alt der hejs, er meget meget begrænset hvad jeg har downloadet af musik da jeg simpelthen foretrækker en rigtig cd akkurat ligesom jeg også foretrækker rigtige bøger fremfor e-bøger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cosgrove

Ja, det hændert. Ellers låner jeg dem på biblioteket (og nogle gange bliver de da også hentet ned gennem lyssky operationer). Jeg ripper den dog i lossless format, og ligeledes er det der bliver DLet også i lossless format.

Jeg synes at det er en hån, at man betaler samme pris for et album som en fysisk kopi ville koste, på f.eks. itunes og får smidt så ringe et produkt i nakken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LestatRavenhair

JA! Det gør jeg helt bestemt! Jeg elsker cd'er og vinyl, og arbejder støt på at udvide samlingen. Jeg har godt nok også musik på computeren, men elsker at gå hen til cdreolen og udvælge den cd jeg lige præcis har lyst til i dag. I lørdags holdt vi en stor Halloween fest, og i den forbindelse havde jeg gemt min lille bærbare computer laaaangt væk, for at forhindre at der gik youtube/grooveshark/-og-hvad-de-ellers-hedder- af forskellige musiktjenester hvor man er tvunget til at skulle søge efter det man gerne vil høre. Jeg hader når der bare står en computer og en eller anden søgefunktion. Jeg kan aldrig huske hvad numrene/bands/albums hedder, og det kan irritere mig grænseløst at jeg skal sidde og spilde min tid på at lede efter det jeg gerne vil høre. Jeg kan til nød gå med til at musikken ligger på en computer, og man så kan "bladre" i de forskellige albums på computeren og se hvad der er.

Jeg holder stædigt fast i mine fysiske cder/lp'er og jeg elsker at få et album der er gjort noget ud af, og hvor jeg kan sidde og bladre i coveret og læse tekster, se billeder ect.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brugerslettet

Det er ved, at være mange år siden, jeg sidst har købt en cd.

Har givet alle mine cdér væk og solgt alle mine lpér, køber kun musik over Itunes.

Kan dog til tider godt fortryde, at jeg solgte mine lpér, da jeg synes lyden er fed, men kommer aldrig til, at købe en cd igen, unødvendig fylde i mit hjem :D

- Nia Naia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agent Orange

I aller højeste grad - både cd, vinyl og sågar kassettebånd. Dog er det mere selektivt i dag, hvad jeg smider pengene efter, da meget kan tjekkes på nettet inden købet.

I midt 90'erne, hvor min musiksamlig for alvor blev udvidet, blev der af og til indkøbt uheldige elementer, men lige så ofte blev der fundet guld ved at tage en chance pga. et cover eller en titel - hvor en del guldet er umulig at fremskaffe i dag uanset formatet.

Foretrækker at købe min musik enten direkte gennem bandet eller små uafhængige distroer. Det er sgu mere personligt når tolddeklareringen på den cd du har købt i USA er underskrevet af bandets grundlægger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...