PowderPuff

Digital design og kommunikation? Frustration omkring fremtiden

Recommended Posts

PowderPuff

Jeg er endnu engang røget direkte ned i depressionskælderen grundet frustrationer omkring min uddannelse (mine uddannelser) :trist:

Jeg er uddannet beklædningsassistent fra Teknisk Skole og er lige nu igang med en professionsbachelor i tekstildesign, -håndværk og formidling (kort kaldet tekstilformidler) - den afslutter jeg i januar 2013.

Nu er sagen den, at jeg gennem hele mit studieliv hele tiden har vidst at det var med tekstiler og design jeg ville arbejde. At jeg elsker mit håndværk og at jeg ikke vil kunne leve uden.

Men gennem de sidste dages tårer og tanker, er det gået op for mig, at jeg måske heller ikke rigtig kan leve med det.... :gruble:

Jeg har altid været dygtig i mit fag. Lærenem og detaljeorienteret og fået fine karakterer og udtalelser. Men kritikeren i mig (og ja, nu kan jeg ligeså godt sige det selv, mit ultra lave selvværd) gør, at jeg gang på gang føler mig som en fiasko i alt hvad jeg gør og præsterer.

Det er fint nok at være kreativ og nytænkende og dygtig til sit håndværk, men jeg føler mig kronisk tynget af min egen vægt.

Jeg har været forbi et par psykologer som har kunnet fortælle mig at mit selvværd er lavt, at jeg skal lære at tro på hvad jeg siger og mener og gør.

Men efterhånden føles det lidt som om jeg er ude i en slags selvpineri hvor jeg bliver ved med at lave det her der føles som det rgitige, men hvor jeg hele tiden er i tvivl om mit eget værd og min kunnen og min fremtid.

Så, da tårerne og snotten idag blev tørret væk og jeg fik et lille klarsyn (nede hos min garndame ironisk nok) tog jeg hjem og gennemsøgte nettet, som så mange gange før for uddannelser som ville være right down my alley.

Og så fandt jeg Digital design og Kommunikation og jo mere jeg læste og søgte rundt og gjorde ved, jo mere var der noget som klikkede indeni mig.