Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lobbe

roaccutan/isotretinoin hudkur

Recommended Posts

mastermind

Jeg begyndte i går.

20mg indtil fredag, hvor jeg skal op på 40mg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg er rigtig træt af min hud pt. Bumser bag ørene, i nakke, på brystet, på ryggen og i ansigtet :tie: Jeg er 33 FCOL!

Hvor lang tid skal man være på den kur?

Og hvordan er det med sol? Jeg skal nemlig på solferie i 14 dage til jul, og vil jo gerne ligge og bage lidt (med solcreme selvfølgelig). Burde jeg vente med kuren til efter ferien?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mastermind

Jeg kan ikke anbefale sol, medmindre du gerne vil riskikere at blive solskoldet :D

+ dine læber bliver ekstrem tørre og så med sol oveni.

men seriøst, begyndt så hurtig så muligt, så er det jo hurtigere overstået :D

det tager nok 4-5 måneder.

Men jeg har ikke den store erfaring da jeg lige er begyndt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ciara
Jeg er rigtig træt af min hud pt. Bumser bag ørene, i nakke, på brystet, på ryggen og i ansigtet :tie: Jeg er 33 FCOL!

Hvor lang tid skal man være på den kur?

Og hvordan er det med sol? Jeg skal nemlig på solferie i 14 dage til jul, og vil jo gerne ligge og bage lidt (med solcreme selvfølgelig). Burde jeg vente med kuren til efter ferien?

det vil være verdens dummeste idé at tage den imens du er på solferie. også selvom du bruger tonsvis af solcreme, er chancen for at du kan opholde dig i solen lille.

men du kan nok heller ikke nå at få den inden, du skal have henvisning til hudlægen først, og det tager et par måneder, og så ska man lige tage blodprøve og det, passer vel med du kan gå i gang med kuren lige efter ferien? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Så har jeg været i gang i 2 ½ uge, og ville lige lave en statusopdatering indtil videre.

Har lige døjet meget med ondt i lænden, og ved ikke om det har været de piller, men er vist næsten kommet over det.

Læberne er blevet meget tørre nu, det er som at smøre læbepomade uden på en tør skal.

Og huden ser desværre stadig værre ud end da jeg startede, og jeg har dårligt lyst til at vise mig i offentligheden... Men det bliver jeg nu en gang nødt til :(

Så jeg kan ikke gøre andet end at prøve at ignorere det :-/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mastermind

Jeg har været på i 7 dage og har heldigvis ikke haft udbrud endnu.

Faktisk så syntes jeg min hud er blevet pænere, men det går nok den anden vej i næste uge.

Mine bivirkninger = varmt/brændene,stikkende rødt ansigt og selvfølgelig tørre læber.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ciara
Jeg har været på i 7 dage og har heldigvis ikke haft udbrud endnu.

Faktisk så syntes jeg min hud er blevet pænere, men det går nok den anden vej i næste uge.

Mine bivirkninger = varmt/brændene,stikkende rødt ansigt og selvfølgelig tørre læber.

hvis det allerede er blevet bedre, hvorfor tænker du så at det vil vende? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Lige et spørgsmål.

Det kan da vel godt passe at jeg skal smøre hele ansigtet ind i fugtighedscreme 3 gange om dagen?

Altså det er ikke den tørre hud der skal få urenhederne til at forsvinde?

For mig bliver det stadig kun værre :( har været i gang i 3 uger og læberne gør ondt. Fik min første gang næseblod i dag, selvom jeg smører næsen i vaseline. Også på hænder og arme er der begyndt at komme "sår" som jeg også smører med fugtighedscreme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mastermind

Hej.

Jeg vil helst ikke glæde mig over det for tidligt, da det åbenbart er rimelig normalt at man får udbrud, så er bare bange for at det lige pludselig kommer. Har nu været på i 12 dage og det er ikke blevet værre.

Min hudlægen sagde at jeg ikke skulle vaske mit ansigt hverdag, men hver 3.dag og det skal kun være med vand, ingen sæbe eller lign.

Måske er det grundet til jeg ikke har fået udbrud?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mastermind

Hmm.

Min hudlægen sagde til mig, at jeg ikke skulle vaske mit ansigt, jeg skal ikke komme fugtighedscreme eller lign. på, fordi det vil simpelthen irritere huden for meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...