Lobbe

roaccutan/isotretinoin hudkur

Recommended Posts

Eket

Hej Lobbe

Jeg startede på isotretinion samme tidspunkt som dig dvs. mellem sep-okt 2012 og bruger det stadigt idag. Jeg startede med 2 piller hver aften og efter 2-3 måneder sagde min læge at det kunne vi godt sætte ned til 1 pille. da jeg fik 2 piller begyndte jeg at få bivirkninger i form af eksem på hånden hvor jeg kunne købe en crem så det ikke blev værre. det gjorde jeg så ikke og lod det være, jeg har stadigvæk en smule af det tilbage, jeg tænker det nok skyldes kold luft osv og at det så giver tørre hænder. når jeg glemmer at tage en pile og tager 2 på samme tid får jeg hurtigt det eksem igen og det er vildt irriterende. derudover har jeg en tør hud! hvilket jeg også havde i forvejen så det er jo ikke helt bonus... men umiddelbart er de fleste urenheder gået væk jeg er ked af ikke at havde brugt det ngt før for jeg har fået ar.. det gør mig trist, men der er jo alverdens behdnlinger for EFTER du der stoppet med pillerne. skriv hvis du har nogle spm angående mit brug af pillerne. mvh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eket

glemte lige at skrive at jeg Ä°KKE bruger parfumeret cremer og shampoo!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
equitos_litote
Lobbe

stop whining!

Så er det sgu heller ikke værre, okay du har bumser, vi har forstået det, du skal prise dig lykkelig, at der rent faktisk er en kur imod acne.

Jeg har været på kuren og jeg har fået tilbagefald og skal igennem hele møget igen, så du er ikke den eneste som har et problem.

2 fra min klasse har også slem acne 1 fra min parallel klasse har slem acne, en jeg træner med har slem acne, 2 af mine venner har også acne, damn jeg kender en del med acne, du er IKKE den eneste!.

Så gå dog uden om indlægget.

Lobbe er tydeligvis påvirket af sin akne, og det kan jeg iøvrigt godt forstå.

Bare fordi flere af dine bekendte har akne er det ikke ensbetydende med, at man bare skal acceptere det og leve videre. Det er vildt hårdt psykisk at ligne et krater i ansigtet, min akne var så slem, at mit hovedpudebetræk skulle skiftes hver morgen fordi min akne væskede og blødte. Det påvirker fanme i høj grad.

Lobbe:

Jeg har selv været på kuren for nogle år siden, og jeg så først betydelige forandringer, da kuren var ved at være ovre og min hud fik ro til at hele og finde sin naturlige fugtbalance igen.

Jeg var på kuren i 6 mdr. og min hudlæge overvejede at give mig 6 mdr. mere efter en kort pause, men så var det min hud begyndte at klare op :)

Det kan være det kommer ved dig også.

Fat mod!

- jeg havde for resten ret mange bivirkninger, så jeg er helt indforstået med, hvor hårdt det kan være, at være på den kur :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
equitos_litote
Jeg kan ikke undgå at tænke om der også er noget om at hvis man tager det om vinteren, så bliver man vel ekstra tør over det hele på huden. Jeg ved da selv, at jeg om vinteren bruger ekstremt meget creme selvom jeg ikke er på nogen kur :)

Og det med at man bliver depressiv.. det er vel svært at smile med sprækkede læber, mon mangel på smil ikke påvirker ens psyke :D nåh det var bare et par åndsvage tanker..

Anyways.. er 25 år og har lidt af bumser/acne on off, og det kommer altid før og efter min menstruation og jeg har ca 3-4 dage om måneden hvor min hud er perfekt! Dem lever jeg højt på.

Men min hage derimod, har virkelig decideret betændelse i huden når det går løs, huden bliver tynd og skrøbelig og bumser som giver mig nogle ar. Samtidig får jeg også store dybe bumser som ender med sorte huller (ar) på min hud.

overvejer hvad lægen ville sige hvis jeg spurgte efter roccuation.

Jeg tænker, om laser-behandling vil være bedre for dig?

Lægerne er ikke meget for at give roaccutan medmindre man er slemt ramt af akne :(

.

.

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Krabbe96

Hej,

Jeg er en pige på 16 år, som har haft akne i snart 3 år (i ansigtet) - ikke i ligeså mange år som nogle af jer andre har haft i, men nu er jeg så heller ikke så gammel. Min akne kar kostet mig rigtig meget.. Blandt andet mit selvværd og min usikkerhed. Derfor ville det betyde alverdens for mig, at denne akne gik væk.

Jeg begyndte på dette Isotretinoin Actavis for 8 dage siden. Jeg tager 1x20 mg om dagen, men regner med at komme op på 2x20 mg senere i forløbet. Jeg har været utrolig bange for at tage dette, efter jeg så alle bivirkningerne. Men det hjalp mig nu rigtig meget at læse alle jeres indlæg, da de fleste har skrevet at det bliver en hård omgang, men det hele værd! Dog er jeg stadig lidt bange for, om hvordan mit forløb bliver, og om det bliver vildt slemt. Jeg har købt både læbepropmade (Carmex), en creme til kroppen og ansigtet. Er allerede helt vild med læbepromaden.

Jeg synes det er et super godt debatforum, men som mange andre har jeg også et par spørgsmål, som jeg håber at få besvaret.

1) En af de bivirkninger som har skræmt mig mest, er "kramper". Jeg har aldrig før selv prøvet at få krampe, og er virkelig bange for at det sker. Mit spørgsmål er, om der er nogle af jer som har oplevet det via dette Isotretinoin? Og om man kun kan få det i starten eller risikerer at kunne få det under hele forløbet?

2) Min hud har ikke reageret endnu med forværing. Nu startede jeg som sagt også først i går. Hvis jeres gjorde, hvornår startede det så, og i hvor lang tid tog det, før det gik den rigtige vej?

3) Jeg bruger forundation til at skjule min akne, så godt som jeg nu kan. Men mange siger at huden bliver så tør, så det vil blive svært at lægge en pæn forundation. Ville høre om I kender en god forundation? Eller evt. en god Primer? For har hørt at de også skulle hjælpe både med rødmen, og få foundation'en til at se pæn ud.

4) Hvad med alkohol? Jeg skal til fest på lørdag, og ville høre om I ville synes det ville være ok, at drikke 3-4 genstande?

Det var mine vigtigste spørgsmål. Jeg glæder mig så meget til at denne kur er ovre, og forhåbentlig kan få en dejlig, glat og ren hud igen - sandsynligvis med ar, men de forsvinder jo med tiden og kan dækkes evt. med en concealer.

Mange Hilsner - Krappe96 :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VaniljeMedVilje

Jeg synes det er et super godt debatforum, men som mange andre har jeg også et par spørgsmål, som jeg håber at få besvaret.

1) En af de bivirkninger som har skræmt mig mest, er "kramper". Jeg har aldrig før selv prøvet at få krampe, og er virkelig bange for at det sker. Mit spørgsmål er, om der er nogle af jer som har oplevet det via dette Isotretinoin? Og om man kun kan få det i starten eller risikerer at kunne få det under hele forløbet?

2) Min hud har ikke reageret endnu med forværing. Nu startede jeg som sagt også først i går. Hvis jeres gjorde, hvornår startede det så, og i hvor lang tid tog det, før det gik den rigtige vej?

3) Jeg bruger forundation til at skjule min akne, så godt som jeg nu kan. Men mange siger at huden bliver så tør, så det vil blive svært at lægge en pæn forundation. Ville høre om I kender en god forundation? Eller evt. en god Primer? For har hørt at de også skulle hjælpe både med rødmen, og få foundation'en til at se pæn ud.

4) Hvad med alkohol? Jeg skal til fest på lørdag, og ville høre om I ville synes det ville være ok, at drikke 3-4 genstande?

Det var mine vigtigste spørgsmål. Jeg glæder mig så meget til at denne kur er ovre, og forhåbentlig kan få en dejlig, glat og ren hud igen - sandsynligvis med ar, men de forsvinder jo med tiden og kan dækkes evt. med en concealer.

Mange Hilsner - Krappe96 :-)

Jeg er et par måneder inde i min behandling nu. Kan godt forstå dine bekymringer, det er jo en skrap omgang at skulle igennem. Men jeg er SÅ glad for at være gået igang

1. Jeg har ikke oplevet krampe, og jeg kan heller ikke huske at have læst om nogen, der har oplevet det på de mange hjemmesider, jeg har været igennem. Jeg tror, at risikoen er meget lille.

2. Det er mest læberne, der er flippet ud ved mig. Det startede efter en uge. De er meget tørre og skaller en gang imellem.

Min hovedbund er også tør og skaller lidt. Det startede efter et par uger. Dog fedter håret ikke længere, så jeg kan nøjes med hårvask en gang om ugen, hvilket også hjælper på drysseriet.

Min ansigtshud har ikke ændret sig voldsomt. Den var tør før og er det stadig, men det er ikke så slemt.

Jeg kan varmt anbefale a-derma exomega til ansigtet og Decubal Dry spots and lip balm til læberne!

Og HUSK at beskytte dig mod solen!

3. Jeg kan stadig fint bruge foundation. Jeg ville sørge for at gå efter en fugtende foundation, evt blande den med ansigtscreme, så det ikke kager. Prøv at få nogle prøver med hjem, og prøv dig frem. Jeg bruger MAC Pro Longwear.

4. Jeg har ikke ændret alkoholvaner, siden jeg startede. Men jeg drikker mig så heller ikke i hegnet. 3-4 genstande burde være OK.

Og derudover så hold ud. Det er hårdt, men jeg er så glad for at være gået igang. Lige for tiden kan jeg nøjes med en lille smule pudder til at dæmpe evt skinnende hud. Ellers bruger jeg ikke andet til huden, og det er altså ikke sket i 13 år :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Jeg havde næsten glemt alt om den her tråd nu.

Men nu har jeg i hvert fald været på kuren i... omkring 10 måneder tror jeg. Der kommer stadig nogle enkelte en gang imellem, så jeg tror jeg skal have flere måneder endnu, da lægen sagde det først skulle stoppe, når der ingen nye var kommet i mindst en måned.

Jeg har endnu ikke oplevet øjenbetændelse, som mange andre har talt om, men læberne er som sagt det værste, når de sprækker. Derudover er huden bare meget sart, og får hele tiden hudafskrabninger.

Men ellers er det mest ar jeg nu har tilbage, som skal hele op i løbet af de næste år.

Mit største problem er nok en lang ferie i sydens sol, hvor jeg med de her piller ikke kan tåle solen :(

I forhold til alkohol mener jeg også at man ikke måtte drikke for meget... Men når jeg lige er blevet student, var der godt nok omkring 14 dage i træk, hvor det da nok blev til 20-25 genstande hver aften/nat...

Så min lever har sikkert haft det hårdt, men jeg lever da endnu :P

Men det begynder at se positivt ud herfra, bare en træls sommer i skyggen, forventer at være sommerklar til næste år med en hud der er helet op, og så måske en lille smule farve fra vintersolariet, efter en skygge-sommer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linda2433
Skrevet (redigeret)

Piller mod bumser  - nonacne.dk Veldig bra produkt! 

Redigeret af Linda2433

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind