Lobbe

roaccutan/isotretinoin hudkur

Recommended Posts

Danya22

Har du et svært tilfælde af akne, eller hvordan præcist. Du skal ikke miste modet, da mange først ser resultater i 4 og 5 måned. Isotretinoin er ikke et middel til forværring af akne, men til at reducere det. Så selvom du er meget pessimistisk, så vær tålmodig her i den sidste stykke tid du egentlig har tilbage. Kontakt din læge for at høre ham ad..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Det er virkeligt slemt, jeg bliver ved med at få nye urenheder, og de er virkeligt store!!

har blandt andre, en stor hævet og meget øm bums i ansigtet, som bare har vokset sig større og større de sidste dage, den er rød på et område på størrelse med en 5-krone, og helt hård og øm.

I dag begyndte man så at kunne se det gule snask inde i den komme igennem, og pludselig gik der hul :S

Den mest ulækre og største jeg nogensinde har trykket ud, men den er der stadig, nu blev den bare lettet lidt, men begynder forfra at vokse.

Har fået fremrykket tiden ved hudlægen, for de bliver værre og værre!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak

Det var da forfærdeligt for dig :ae: Godt, du har fået ny tid til hudlæge, så du kan få noget mere hjælp til den dumme hud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Danya22

Men jeg tror bare, at du skal have en længere kur,

På måske 8 mdr. For det hele afhænger af, hvor slemt

man er ramt af akne. Nogle skal have en kur på 4, 5, 6 eller 8 mdr., alt

efter hvor hårdt man er ramt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Damn209183
nemlig rigtigt :) nogen kan sagtens tåle det, andre får en tydelig forværring..

Jeg er lige begyndt på det, skal bare spørg- kan man godt bruge facewash selvom man tager accutin?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Damn209183

Lobbe- Jeg er ked af at høre, at den har ikke hjulpet endnu, men du bliver nødt til at være tålmodighed, og jeg synes at du skal ringe til din hudlæge og finde en forklaring på det her, da det er lidt mærkeligt. Og hvis du bruger forskellige produkter som er ikke anbefalet af din hudlæge så skal du stoppe med at bruge dem. Især hvis du bruger nogle creme der indholder gylcerin eller er fedcreme'' så skal du stoppe det lige med det samme- det skyldes også urenhud og bumser osv. Bruge heller ikke noget facewash indtil din hudlæge anbefaler dig en.

Lad være med at tage bade i varmt vand og spise shawarma, pizza, durum og alt, der er fuld af olie. Hver gang jeg spiser dem, får jeg bumser i de næste et par dage.

Prøve og spise frugter sted for. :) Bare være modig det skal nok gå.

Zahid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Damn209183

Lobbe- Jeg er ked af at høre at den har ikke hjulpet endnu. Men du bliver nødt til at være tålmodig og jeg synes at du skal ringe til din hudlæge og finde en forklaring på det her, da det er lidt mærkeligt.

Der er noget som du skal være opmærksom på, hvis du burger nogle andre produkter som er ikke anbefalet direkte af din hudlæge så skal du stoppe med at bruge dem med det samme. Heller ikke en facewash indtil det bliver anbefalet af din hudlæge.

Lad være med at tage bade i varmt vand og spise shawarma, durum, pizza og alt der er fuld af olie. Så vel som for mange æg fordi de er for varmt og derfor man ofte får bumser på grund af æg- der er ikke så mange, der er vedkendt med det faktum.

Spise rigtig mange frugter og drikke ca.12 glass vand hverdag- jeg ved godt at det er hårdt men prøve alligevel.

Jeg er selv begyndt på isotretinoin og har taget den i 4 dage og jeg håber at de virker for mig.

Til sidst så vil jeg sige at du skal bare være modig, det skal nok gå.

'' Always aim for the highest goals, no matter if you'll have to suffer a llittle ''

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Nu har jeg været på isotretinoin i 5 måneder, og det er STADIG ikke blevet bedre!! Fik bare endnu en dum creme sidste gang! Jeg hader de dumme piller og cremer, jeg efterhånden har brugt tusinder af kroner på til ingen verdens nytte! :'(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Linnea1981
Nu har jeg været på isotretinoin i 5 måneder, og det er STADIG ikke blevet bedre!! Fik bare endnu en dum creme sidste gang! Jeg hader de dumme piller og cremer, jeg efterhånden har brugt tusinder af kroner på til ingen verdens nytte! :'(

Øv, hvor trist at det ikke virker for dig... Jeg har også haft akne i mange mange år, men det er først som voksen, at jeg fik gjort noget ved det. I teenageårene var det jo bare bumser - jo tak, gigantiske bumser! Ikke fedt! Tror faktisk ikke at jeg har et eneste billed fra gymnasietiden uden at jeg har en eller flere enorme bumser omkring overlæben... :gruble:

Nå, men jeg fik en skrap penecilin-kur mod akne for 8 år siden, og den hjalp ikke rigtig. Så ville vi gerne have børn, og så kan man ikke behandle mod akne, da meget af medicinen giver foster-skader. Nå, men efter 2 børn og dertil amning, gik jeg sidste år igang med en Accutin-kur kombineret med en creme specielt til hud i akne-behandling - Avéne Clean-Ac, og 2 gange daglig rengøring, samt minus makeup. Det har været en hård tid, for min hud er tør i forvejen, mine slimhinder tørrede helt ud, og jeg havde konstant sår i næsen. Mine ører kløede helt vildt, og der skulle intet til at jeg fik betændelse i huden. Det var ikke sjovt, og jeg har været på 2xpenecilin og morfin pga. det - nøj, det gør ondt!

Nu er jeg igennem, og jeg er aknefri. Jeg er dog ikke fri for at for bumser ved mens og hvis jeg er stresset. Jeg håber virkelig at hudlægen kan hjælpe dig :ae: for det er bare ikke sjovt med bumser... og slet ikke når man er voksen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
mastermind

Lobbe

stop whining!

Så er det sgu heller ikke værre, okay du har bumser, vi har forstået det, du skal prise dig lykkelig, at der rent faktisk er en kur imod acne.

Jeg har været på kuren og jeg har fået tilbagefald og skal igennem hele møget igen, så du er ikke den eneste som har et problem.

2 fra min klasse har også slem acne 1 fra min parallel klasse har slem acne, en jeg træner med har slem acne, 2 af mine venner har også acne, damn jeg kender en del med acne, du er IKKE den eneste!.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind