Lobbe

roaccutan/isotretinoin hudkur

Recommended Posts

Lobbe

Det var godt at jeg måtte det! Jeg gør det om morgenen og når jeg Kommer hjem 16:00 hænger jeg bogstaveligt talt i laser, eller flager :D

Jeg bruger matas ansigtsrens til at rense huden med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Polit
Det var godt at jeg måtte det! Jeg gør det om morgenen og når jeg Kommer hjem 16:00 hænger jeg bogstaveligt talt i laser, eller flager :D

Jeg bruger matas ansigtsrens til at rense huden med

Er der alkohol i ansigtsrensen? Du skal helst skifte til ansigtspleje til sensitiv/følsom hud under kuren - produkterne til uren hud er tit rimelig kradse og udtørrer huden (det var i hvert fald min oplevelse da jeg var på Isotretinoin)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Polit
Så har din hudlæge vist aldrig prøvet kuren selv... Jeg havde ikke overlevet et halvt år uden fugtigshedscreme! Jeg havde nærmest fiskeskæl, så tør var jeg. Det havde gjort vanvittigt ondt hvis ikke jeg måtte smøre mig ind.

Helt enig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
froschficker

Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for at købe kæmpe natlys olie og indtage sådan et shot dagligt. Det smører huden indefra. Min mors hudlidelse rosacea er næsten forsvundet efter en måneds brug. Det er et forsøg værd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mastermind

Det er fint nok at man kommer med gode råd og såen, især når det noget som ordner huden indenfra.

Men der er sgu simpelthen for mange som tror at aknen kan vaskes væk og derfor prøver alle mulige mærkelige produkter, som bare gøre aknen værre og giver udslæt og mere rødme. Jeg mener bestemt at ens IKKE har brug for at blivet vasket hver dag og især ikke med sæber ( Jeg snakker self. om ansigtet).

Jeg kender faktisk en del mennesker som har fået meget pænere hud, efter de er stoppet med at vaske deres ansigter hver dag.

Akne kan ikke vaskes af, så hvorfor prøve ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ciara
Det er fint nok at man kommer med gode råd og såen, især når det noget som ordner huden indenfra.

Men der er sgu simpelthen for mange som tror at aknen kan vaskes væk og derfor prøver alle mulige mærkelige produkter, som bare gøre aknen værre og giver udslæt og mere rødme. Jeg mener bestemt at ens IKKE har brug for at blivet vasket hver dag og især ikke med sæber ( Jeg snakker self. om ansigtet).

Jeg kender faktisk en del mennesker som har fået meget pænere hud, efter de er stoppet med at vaske deres ansigter hver dag.

Akne kan ikke vaskes af, så hvorfor prøve ?

Exactly.... :) langt de fleste sæber/cremer gør bare akne værre. Smider huden ud af balance. Jeg havde også en meget aggressiv akne i mange år, måske det var derfor intet havde effekt.

Nogen hævder at akne kan mindskes ved korrekt hudpleje, men hvis man har haft den slemme hormonelle akne så ved man, at INTET gør en forskel. Desværre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FILLIPAK

Jeg har selv prøvet roacuttane over 3 omgange og den eneste rigtige for mig var at bruge cremer fra apoteket, milde og gode cremer, fx. Avéne laver nogle specifik til hud under medicinsk behandling af acne. Tag en tur på apoteket og spørg om råd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Det eneste jeg udsætter min hud i ansigtet for her imens jeg er på kuren, er også bare fugtighedscreme ca. 3 gange dagligt, og så ca. hver anden dag, bruger jeg matas ansigtsrens, også bare fordi huden generelt ellers bliver for snavset, ikke decideret fordi det skulle hjælpe på aknen.

Men jeg har da været på kuren i lidt over 1 måned nu, og oplever stadig ikke nogle forfærdelige bivirkninger.

Kun den tørre hud i ansigtet, hænder og til dels arme, som jeg holder nede med fugtighedscreme, de tørre læber, som ikke længere er værre end det kan holde nogenlunde med læbepomade, og så en enkelt gang næseblod.

dog ser huden stadig værre ud, end da jeg startede, hvilket er lidt irriterende, men man er ved at være vant til at gemme sig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hop-sa-sa
Mit blev også værre i en periode før det blev bedre. Men da det så blev bedre var det også nærmest ved et trylleslag; jeg havde nærmest følelsen af at være gået i seng med elendig hud og stå op med helt ren hud, så hurtigt gik det og så godt var resultatet.

Joynips, du kommer sgu altid med så gode indlæg. Tak for det!

Jeg har i en alder af 27 år været igennem stort set alle hudprodukter uden effekt - har lidt af akne siden jeg ramte 20'erne. Og jeg som troede, at jeg var home free, da jeg kom nogenlunde ubesværet over puberteten rent hudmæssigt.

Anyways, jeg har netop fået taget blodprøver i dag, og går i gang med isotretinoin så snart, jeg får grønt lys for det.

Joynips - så vidt jeg husker, er du træningspige? Jeg er netop opstartet blødt med styrketræning igen efter en lang tids pause grundet en rygskade. Det er skønt at komme i gang igen, så udsigten til muskel - og ledsmerter skræmmer mig. Jeg magter ikke flere begrænsninger og obstacles på dét punkt. Var du meget plaget af det under forløbet?

Og TS: undskyld at jeg sådan hijacker din tråd, men det lyder som om, at det også er et relevant spørgsmål for dig :) - Og hvordan går det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Jeg fik i den første tid ondt i leddende og især ryggen, så jeg ikke rigtigt kunne træne længere, det gik dog i sig selv igen, og jeg begyndte også at spise fiskeolie, som siges at være godt når man styrketræner, for at undgå ledsmerter.

Jeg blev desværre ramt af en forkølelse, som ikke blandede sig særligt heldigt med kuren... Efterhånden som jeg pudsede næse hele tiden, udviklede det sig til næseblod, som ikke var til at stoppe, fordi næsen både løb med snot og blod :-(

Det var specielt en aften som bare var et helvede, så den eneste måde jeg kunne stoppe det på, var at ikke pudse næse, hvilket er meget svært, ikke at gøre, når man er forkølet!!

Ellers er huden og læberne stadig tørre, men ikke værre end sidst, dog er huden stadig ikke pænere siden jeg startede, nærmere værre, som det har været lige siden jeg startede :(

Har lige fået taget blodprøve, og skal til læge igen om 14 dage, hvor han så skal se, hvordan jeg har reageret på de første 2 måneder, så skulle jeg gerne få flere piller...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind