Lobbe

roaccutan/isotretinoin hudkur

Recommended Posts

ciara
Jeg får ellers kun 10 piller om ugen..

Jeg håber bare på bedre tider, jeg har også efterhånden fået en form for eksem i hele panden (huden er rød og føles helt ru og ujævn)

Blussede dit ikke op i starten?

Jeg er begyndt at få mange store urenheder inden for den første uge :(

Jeg får også stadig antibiotika (Zitromax) fra den tidligere kur, som så skulle overlappe denne kur.

tror nok det skal blive bedre, selvom det er hårdt nu, når kuren er overstået er der jo hverken eksem eller urenheder, hvis det kan hjælpe at tænke på :)

skal nok lade være med at komme med kloge ord, men én ting skal du lige huske: ingen mælketing. meget vigtigt.. men hudlægen har vel allerede fortalt dig det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Jeg har i hvert fald ikke fået noget af vide om mælkeprodukter, og jeg drikker meget af det! Men tror JoyNips har ret, at det ikke er med den her medicin.

Men synes ellers også at have læst at man skal holde sig fra alkohol, selvom jeg ikke har fået noget af vide om det, og der heller ikke står noget om det i indlægssedlen.

Men det gør heller ikke noget, jeg er heldigvis ikke den der går ud og drikker i weekenden, selvom mange folk desværre har den opfattelse at når man har uren hud, så spiser man sikkert usund mad, drikker en masse alkohol og aldrig dyrker motion.

I virkeligheden er det hele bare det modsatte :( Jeg drikker en masse vand, drikker sjældent alkohol og sodavand. Sund mad i hverdagen. Træning 4-5 gange i ugen, gerne tidligt lørdag og søndag morgen, når de andre sover deres brandert ud :lol:

Og så bruger man jo faktisk også mere tid på udseendet, for at holde sig selv ud :)

Men jeg er efterhånden begyndt bare at tænke: "Glem hvad andre tænker, de må sgu tage mig som jeg er, indtil det her er overstået" :lol:

Selvom der dog er nogle gange man gerne vil se lidt pæn ud :blush:

Er glad for nogle (og dig Ciara) bakker op og gider følge med :)

Når først der er gået 4 uger (dvs. 17/10) håber jeg virkeligt der er sket fremgang, da jeg har læst at der gerne skulle være det, så langt henne.

Det føles bare lidt som om at når jeg smører fugtighedscreme på, at det så fedter i stedet, næsten som om det giver flere urenheder.. Men jeg ved det ikke helt, uden det bliver det bare knastørt. Bruger lige nu Matas's fugtighedscreme: Matas Plejende Creme 150 ml - Matas Webshop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Så er det jo godt jeg ikke har noget problem med at holde mig fra det.

Så må jeg bare holde en stille og rolig jul og nytår og lave nogle brandbil-drinks... uden brand ;D

Må se, hvad lægen siger efter de første 10 uger, og når han ser på de nye blodprøver, om jeg må sættes op i dosis osv.

Hvor længe var du så på kuren i alt, når du først så resultater så langt henne?

Og hvad afgør om man er færdigbehandlet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SHs

Ej hvor er det godt du er startet på dem, de skulle være SÅ gode. Alle jeg kender, som har prøvet dem siger de har været det hele værd ligesom folk herfra. En af mine veninder havde det lige som dig hvor hun blev helt tør overalt + ofte utilpas med hovedpine hvor hun simpelthen måtte gå hjem fra undervisning flere gange.

Er dog stadig misundelig da jeg stadig i en alder af 24 har uren hud på trods af at jeg gør hvad jeg kan og synes jeg har prøvet alt. Det har dog hjulpet siden jeg begyndte på en ny rens med frugtsyre, men den er stadig i ubalance og jeg får urenheder, fedter samtidigt med at jeg har tør hud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Jeg håber de er gode :)

Synes desværre allerede at kunne mærke ondt i ryggen, og at jeg ikke kan træne optimalt længere, men jeg prøver at fortsætte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ciara

det er jo rart at du lever så sundt, har også altid selv gjort det , og derfor er det herre irriterende at man føler folk vil tænke at man er sådan en cola-chips-freak når man har uren hud, selvom man bare er det modsatte... håber du kommer igennem det med gode resultater :)

mælken var nu mere pga at jeg har snakket med to hudlæger som begge sagde at mælk var bandlyst for mig. pga nogen videnskabelige undersøgelser om at det forværrer acne. det vidste jeg dog godt i forvejen, havde hørt om det. det fordi mælken indeholder hormoner. så det kunne du jo overveje :)

ellers tror jeg kun det er den kur som hjælper, der er vist ikke rigtig andet og gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ciara
Mælk kan i nogle tilfælde være skyld i acne, men det er langt fra alle, der reagerer på den måde.

nemlig rigtigt :) nogen kan sagtens tåle det, andre får en tydelig forværring..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sticka

Hej igen,

Nej jeg blussede ikke op i starten.. Jeg er kun blevet mere tør i huden, og jeg har lagt mærke til, at de urenheder jeg får løbende forsvinder/udtørrer ret hurtigt.

Jeg tog den første måned 20 mg om dagen og har nu taget 40 mg i en uge.

Jeg fik at vide, at det er ret normalt at huden reagerer voldsomt i starten, men efter 4-6 uger burde det begynde at vende og blive bedre..

En lille note til det med mælkeprodukterne - Det er faktisk rigtig godt at drikke mælk til pillerne, fordi A-vitaminen i stoffet isotretinoin reagerer med fedtet i mælken.

Og, mht. alkohol mens du er på kuren, så er det okay at drikke med måde.. Jeg har drukket tre gange mens jeg har været på kuren indtil videre, og det har man ikke kunne se i mine blodprøver. Men selvfølgelig skal du tænke dig om... - Dermed siger jeg bare at du sagtens kan have en sjov nytårsaften med øl og champagne.. :) Min hudlæge har på ingen måde frarådt mig det, så længe det er indenfor et rimeligt niveau.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Det lyder meget oprigtigt, at man tager den fulde dosis, fordelt på hvorend mange måneder, alt efter den daglige dosis man får.

Har desværre fået MEGET ondt i lænden, jeg mistænker medicinen for det... Jeg skal støtte mig til noget, hver gang jeg skal rejse mig op, og prøver kun at bukke mig ned med benene. Kunne slet ikke træne ryggen i dag.

Læberne er begyndt at blive tørre, mens huden er totalt udtørret, skaller og er blevet meget værre siden jeg startede.

Hele hagen føles bedøvet, fordi den er helt hævet og hård, som om der er en stor bums under huden.. ved ikke hvordan det skal beskrives.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ana

Jeg har været igennem kuren for nogle år siden, og var på den i 6 mdr. med et godt resultat. Men den er hård. Mit største problem var tørre slimhinder, særligt mine læber som sprak. Jeg kan anbefale at bruge læbepomaden fra Biotherm - den er lidt dyr men helt sikkert det værd. Meget bedre en 8th hour creme. Som hudpleje brugte jeg serien fra Avene, der kan købes på apoteket, som er meget mild. Serien har desuden en creme, som skulle være særligt god at gå over til, efter endt isotretionoiin kur, til at hjælpe huden i balance igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind