Lobbe

roaccutan/isotretinoin hudkur

Recommended Posts

Lobbe

Jeg ville gerne høre om ikke der er andre som næsten lige er startet på denne skrappe kur?

Jeg synes nemlig godt at kunne have brug for en i samme situation, at skrive med løbende, og give hinanden updates på, hvordan det går med bivirkninger og virkning ikke mindst.

Jeg tror også det gør det lettere at holde humøret oppe igennem den lange seje kur.

Jeg er selv begyndt på kuren mandag (17. september) og har derfor kun været i gang i ca. 5 dage.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ciara

har rigtig ondt af dig. du må ha en slem hud hvis du ska igennem sådan en kur :/ det er en sej tur..

har læst enormt mange erfarings-indlæg fra folk der har prøvet, fordi jeg selv blev tilbudt den mange gange og ville se hvordan den virkede på folk.. håber du får gode erfaringer med den :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Tak for opbakningen i det mindste, sad og læste en tråd på 20 sider i går nat, hvor jeg fulgte 3 som var på kuren samtidig, hvor de løbende skrev til hinanden og holdt hinanden oppe :'-( Det var næsten helt rørende at læse :)

De skrev når de fik tilbagegang, og blev enige om at det nok var almindeligt. De kom igennem det efter ca. 5 måneder, og fik alle en del bivirkninger, men det hjalp.

Ville bare så gerne finde en som er i samme situation som mig, altså næsten lige er startet ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Selvom ingen andre er i gang, har jeg brug for at fortælle nogen om det, og så kan det jo være nogle tilkobler sig tråden i gang i løbet af min lange behandlingstid.

I dag på 6. dagen føles ansigtet stadig solbrændt og huden skaller i hele hovedet.

Håret klør ualmindeligt meget, og det drysser fra håret med "skæl" altså tør hud... Det er sikkert ikke så godt at jeg kradser så meget, hovedbunden er blevet helt rød...

Prøver at modvirke bivirkningerne ved at vaske øjenområdet med vand 2 gange dagligt (mod øjenlågsbetændelse) og bruge fugtighedscreme til hele ansigtet, og selvfølgelig en masse læbepomade selvom læberne ikke rigtigt er tørre endnu.

Smører også næseborene i vaseline selvom den ikke er tør endnu, men da jeg ved jeg i forvejen nogle gange får næsteblod må jeg hellere være lidt på forkant.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak

Geparden, er din hud forblevet pæn så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Puha.. det var første uge, og jeg kan gætte mig til at jeg slet ikke får fuld dosis endnu.

Jeg skal kun tage 10 piller om ugen de første 10 uger, før jeg skal til blodprøve og konsultation igen.

Jeg synes det føles ganske forfærdeligt med hele hovedet pt. Som om jeg er solskoldet i hele hovedet!!

Derudover er min hovedbund gået amok! Det drysser og klør helt vildt!

Håber snart det bliver lidt bedre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ciara
Puha.. det var første uge, og jeg kan gætte mig til at jeg slet ikke får fuld dosis endnu.

Jeg skal kun tage 10 piller om ugen de første 10 uger, før jeg skal til blodprøve og konsultation igen.

Jeg synes det føles ganske forfærdeligt med hele hovedet pt. Som om jeg er solskoldet i hele hovedet!!

Derudover er min hovedbund gået amok! Det drysser og klør helt vildt!

Håber snart det bliver lidt bedre...

puha føler med dig.. så må man bare fokusere på at tænke på den frihed det bliver når kuren er slut og problemerne overstået, sandsynligvis også permanent overstået :) det bliver jo en kæmpe lettelse.

har du prøvet den shampoo der hedder head and shoulders? synes i hvertfald det er det eneste der bare fjerner alt kløe og skæl hos mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Det er også bare det jeg ser frem til, og i det mindste er man da nu i gang. Jeg har ikke prøvet den, men det kunne være jeg skulle prøve den. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sticka

Hejsa,

Jeg ville bare lige sige, at jeg også næsten lige er startet på sådan en kur. Men jeg har heldigvis (for mig) ikke alle de bivirkninger du taler om. Jeg har været i gang i en måned nu og har kun tørre læber, og så kan jeg mærke, at huden i mit ansigt er lidt tørrere end det plejer.

Det afhænger nok også at hvor høj en dosis man tager..

Jeg håber det bliver bedre for dig:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lobbe

Jeg får ellers kun 10 piller om ugen..

Jeg håber bare på bedre tider, jeg har også efterhånden fået en form for eksem i hele panden (huden er rød og føles helt ru og ujævn)

Blussede dit ikke op i starten?

Jeg er begyndt at få mange store urenheder inden for den første uge :(

Jeg får også stadig antibiotika (Zitromax) fra den tidligere kur, som så skulle overlappe denne kur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind