Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Carry

Hjælp til små huslige gøremål - ok?

Recommended Posts

Carry

Hejsa alle...

Jeg viste ikke rigtig om dette hørte til her, men da det jo er et børne/teenage forum,

så ville jeg spørge her - altså hvad i ville mene om det... både som forældre og generelt...

Mit spørgsmål er, ville i mene det er ok, hvis man "søger" efter en ung pige (fra 14 år) til lettere hjælp til huslige gøre mål i hjemmet, sådan støvsugning, vasketøj, gå med hunden eller sådanne småopgaver?

Og hvad ville lønnen være ? Det skal jo være rimligt for pigen også...

Og i det hele taget, er det ok?

Hvad er jeres mening ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Det er vel helt fint - og ikke meget anderledes (eller dårligere) end så mange andre fritidsjob, mange unge får.

Af løn vil jeg sige ca. 50 kr. i timen (mere hvis det ikke er sort).

Og så vil jeg også sige, at det nok er ret vigitgt at I sætter et rimelig bestemt timeantal, samt specifikke opgaver på en kontrakt, så det ikke ender ud i at hun føler sig udnyttet, eller I ikke får de opgaver gjort, som I gerne vil. Der skal være ordnede forhold, for begge parters skyld :)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-mholle-

Jeg havde et lignende job da jeg var omkring 15, det var så hos de samme som jeg passede børn hos, men det var i hvert fald et fint job dengang, jeg tror umiddelbart jeg fik 50 kr i timen sort :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Jeg går ud fra, du mener en pige eller dreng, ikke? Undskyld, lille kæphest.

Derudover synes jeg, det er helt fint. Sørg for, I får talt om arbejdsopgaver og om, hvornår de skal udføres, så det er helt på plads. Ellers er det måske sådan noget, der godt kan skride.

Vær også opmærksomme på, at f.eks. støvsugning godt kan tage længere tid i starten, indtil hun kender huset bedre. Giv hende en løn, som er fair også med den ekstra tid, hun bruger på det i starten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carry
Det er vel helt fint - og ikke meget anderledes (eller dårligere) end så mange andre fritidsjob, mange unge får.

Af løn vil jeg sige ca. 50 kr. i timen (mere hvis det ikke er sort).

Og så vil jeg også sige, at det nok er ret vigitgt at I sætter et rimelig bestemt timeantal, samt specifikke opgaver på en kontrakt, så det ikke ender ud i at hun føler sig udnyttet, eller I ikke får de opgaver gjort, som I gerne vil. Der skal være ordnede forhold, for begge parters skyld :)

Tak for svar - ja det var en rigtig god ide med kontrakt så både pigen/drengen ved hvad det er vi gerne vil, men også for vores skyld. Vi ønsker jo heller ikke at udnytte hjælpen - så derfor var det en rigtig god ide du kom med :) tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carry

Tak for alle jeres kommentare - jeg tænkte selv lidt ala 70 kr i jydske dollers :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Three3

Mine børn ville synes det var et fedt job og til en god løn. Min ældste lufter et par store hunde hver dag efter skole, de er ude 1 time pr. gang og det får hun 450 kr. for om ugen i jyske dollars (hun er 18), nr. 2 er i superbrugsen til alm. takst (knap 62 kr/timen), så umiddelbart er det en flot løn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Mit spørgsmål er, ville i mene det er ok, hvis man "søger" efter en ung pige (fra 14 år) til lettere hjælp til huslige gøre mål i hjemmet, sådan støvsugning, vasketøj, gå med hunden eller sådanne småopgaver?

Og hvad ville lønnen være ? Det skal jo være rimligt for pigen også...

Hvis jeg trækker "rengøringen" ud, så synes jeg 70 kr i timen er meget flot, for at gå en tur med hunden - men i samme øjeblik der kommer rengøring ind i billedet, så synes det er for lidt og mener 100 kr i timen er rimelig.

Rengøring er rigtig hårdt fysisk og bl.a. støvsugning anses for et af de hårdeste for kroppen (bl.a. også derfor man ved diverse operationer ikke må støvesuge i lang tid efter) - så fordi rengøring er "hårdt" mener jeg også det skal belønnes rigeligt, for det ER hårdt for kroppen også selvom det er en 14 årige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jebus
Hvis jeg trækker "rengøringen" ud, så synes jeg 70 kr i timen er meget flot, for at gå en tur med hunden - men i samme øjeblik der kommer rengøring ind i billedet, så synes det er for lidt og mener 100 kr i timen er rimelig.

Rengøring er rigtig hårdt fysisk og bl.a. støvsugning anses for et af de hårdeste for kroppen (bl.a. også derfor man ved diverse operationer ikke må støvesuge i lang tid efter) - så fordi rengøring er "hårdt" mener jeg også det skal belønnes rigeligt, for det ER hårdt for kroppen også selvom det er en 14 årige

100 kroner i timen (som sikkert er sort) til en 14-årig er, efter min mening, alt alt for meget - pigen får da en helt forkert opfattelse af pengenes værdi...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
100 kroner i timen (som sikkert er sort) til en 14-årig er, efter min mening, alt alt for meget - pigen får da en helt forkert opfattelse af pengenes værdi...

Hun har da i det mindste tjent pengene selv - modsat de unge, der får høje lommepenge uden at lægge en indsats.

Jeg ville nu ikke være så bekymret - jeg ville så ikke 'gide' lægge en løn, der minder om mindstelønnen for mennesker over 18 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...