Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Zan-Zari

Felix og hans far

Recommended Posts

livica

Det kan satme ikke være rart, at folk diskuterer, hvorvidt ens mor har knaldet en anden, og om 'far' slet ikke er far.

Det, synes jeg helt ærligt, man skal holde i private rammer, hvis man mener, man er berettiget til at diskutere emnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Som oftest er det brun der er dominerende, og blå det vigende gen.

Nå for søren, var ellers stensikker på det var omvendt, så er det da lidt mærkeligt at alle kronprinsparrets børn har blå øjne.

Det her bliver ofte misforstået. Hvis jeg skal forklare det meget forsimplet, så er det IKKE sådan, at man nødvendigvis har større sandsynlighed for at få brunøjede børn, bare fordi en forælder har brune øjne. Hvis den brunøjede forælder bærer genet for både blå og brun øjne, så er det 50/50, om barnet får brune eller blå øjne (hvis den anden forælder altså har blå øjne).

At brun dominerer betyder udelukkende, at HVIS barnet bærer genet for såvel brune som blå øjne, SÅ vil det typisk få brune øjne, dvs. at det er det brune der fremtræder.

Altså - når Frede har blå øjne, så skyldes det, at han har arvet genet for blå øjne fra begge sine forældre. Mary har brune øjne, men kan sagtens bære genet for blå øjne alligevel (det fremtræder bare ikke, da blå øjne er det vigende gen). Når de så får børn sammen, kan Mary enten videregive det blå eller det brune gen. Og tilfældigvis har hun så videregivet det blå gen i alle tilfældene (selvom tvillingerne vel stadig kan nå at få brune øjne?).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Og jeg må virkelig kede mig, når jeg deltager i dette forum. :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

De har også diskussionen i Storbritannien med Prins Harry.

Jeg synes, den er ucharmerende og i bund og grund ret ligegyldig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
De har også diskussionen i Storbritannien med Prins Harry.

Jeg synes, den er ucharmerende og i bund og grund ret ligegyldig.

Det forstår jeg simpelthen ikke. Den dreng er jo som snydt ud af næsen på sin farfar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HendeFraEsbjerg

Han ligner Lille Per... :genert: Felix altså..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Versailles
^^Men det er jo det samme med Frederik & mary, deres børn har også blå øjne, og Mary er mørkhåret og har brune øjne.:)

Jeg mener blå er den dominerende øjenfarve, så har den ene forældre blå øjne, så er der stor chance for at deres barn også får blå øjne.

To blåøjde kan ikke få et brunøjd barn. To brunøjde kan få et blåøjd barn.

Har man blå øjne, har man kun to blå gener. Havde man haft et brunt gen, ville øjnene vært brune.

En person med brune øjne kan ha enten ett brunt og ett blåt gen, eller to brune gener. Man gir fra sig ett gen videre til sine børn, og det er tilældig hvilket. Får man ett brunt gen, bliver øjnene brune uanset om det andre genet er blåt.

Og alt som ikke er blåt, er brunt (grå, grøn)

For øvrig kan ikke gener hoppe over en generation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Versailles
Hvis den ene forælder, hos en person med brune øjne, har blå øjne, og den partner, man får barn med, har blå øjne; så kan blå blive dominerende. Så er det 3 mod 1, hvis man kigger på bedsteforældrene.

Min mand har brune øjne (hans far havde blå øjne), og jeg har blå. Vores sønner er begge blåøjede.

Nej, blå er ikke dominerende. Din mand har arvet et blåt gen fra sin far (hans far havde kun blå gen at give videre), og det er det genet din mand har givet videre til sin søn. Du har blå øjne, og har således to blå gener, og ingen brune at give videre.

Alexandras mor har givet ett af sine to blå gener videre til Alexandra, og det genet er givet videre til Felix. Havde det brune genet (som ALexandra fik af sin far) blevet givet videre, ville Felix haft brune øjne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Versailles
Min mor påstår, at min far er min biologiske far, men vi ligner ikke hinanden på nogen som helst måde overhovedet.

Det ville vel kun have relevance dersom din mor havde haft en anden kæreste som du så ligner meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Felicia
"Tarvelig" er det helt rigtige ord.

Jeg har ALDRIG været tvivl om at Joakim er Felix's far. For det første så har han helt fra baby haft "familie træk". For det andet, så

tror jeg simpelthen ikke at Alexandra var SÅ stupid at hun fik en anden mands barn, det ville jo være "politisk" selvmord så det batter. Og skulle det alligevel være tilfældet, så kan jeg love jer for, at det barn ALDRIG ville få lov til indgå i arvefølgen....Selvom Felix står langt nede af listen, så kan han potentielt komme til at overtage tronen. Og det ville aldrig komme til at ske...

Det KUNNE jo være den hemmelighed som Alexandra, på et tidspunkt, blev udtrykt at have, der kunne vælte det danske monarki. Og det KUNNE være derfor, hun blev udråbt som grevinde af et grevskab, der ikke eksisterer, fik en bolig og livslang apanage, så længe, hun ikke selv har en lønindkomst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...