Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Knud-a

Ord du ikke kan fordrage ?

Recommended Posts

Guilded_Lily

Jeg har efterhånden udviklet en fobi mod ordet "skøn/skønt/skønne" - især når det bruges for at rose folk for deres børn. Jeg synes efterhånden, ordets betydning er blevet udvandet og det efterhånden lyder påtaget. Der er så mange andre superlativer, man kan bruge. Hvorfor er alle børn bare en "Skøøøøøøønne unge"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nicolait804

Kønsligestilling

Mette Frederiksen :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Troll.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Quadra

Sikkert nævnt før:

Italesætte - hold nu op med at bruge det ord, som du tror får dig til lyde klog. Er blevet et af de mest skampulede ord inden for de sidste to-tre år.

Offentligt rum - to ord, der sammen med italesætte er blevet brugt til brækstadiet af pædagoger/lærere, politikere, journalister og andre faggrupper der har høje tanker om sig selv. holdnukæft.com

Lækker - Er blevet et af de mest benyttede og fejlagtigt anvendte ord på Facebook. Alle kvinder, der lægger et billede af sig selv op, får straks ti kommentarer, der omfatter "lækker". Nej, hun er sgu ikke "lækker", hvilket I også godt kan se, hvis I åbner jeres øjne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guilded_Lily
Sikkert nævnt før:

Italesætte - hold nu op med at bruge det ord, som du tror får dig til lyde klog. Er blevet et af de mest skampulede ord inden for de sidste to-tre år.

Offentligt rum - to ord, der sammen med italesætte er blevet brugt til brækstadiet af pædagoger/lærere, politikere, journalister og andre faggrupper der har høje tanker om sig selv. holdnukæft.com

Lækker - Er blevet et af de mest benyttede og fejlagtigt anvendte ord på Facebook. Alle kvinder, der lægger et billede af sig selv op, får straks ti kommentarer, der omfatter "lækker". Nej, hun er sgu ikke "lækker", hvilket I også godt kan se, hvis I åbner jeres øjne!

Huh? Det har jeg nu aldrig lagt mærke til - jeg tror aldrig, jeg har brugt det i forbindelse med min profession. Jeg synes, det oftere er politikere og nyhedsværter, der bruger det udtryk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean

"Skampule".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
"Skampule".

Hører hjemme i en af "stjernetegnsfilmene" fra 70erne. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean

Sengekantsfilmene :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Men de havde det dog fra virkeligheden ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Nyeste "forstærker ord" fra medierne: Knivdræbt og Skuddræbt, ikke nok med at de mennesker er dræbt nej det er sket med en kniv eller pistol ......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...