Jump to content
Velkommen til DinDebat
Knud-a

Ord du ikke kan fordrage ?

Recommended Posts

mgy
Når journalisterne skal forklare den komplicerede politiske situation i Italien, behøver de altså for min skyld ikke sige "støvlelandet" :rulle:

lige som Djursland er snøvlelandet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint
Nu er Mokka jo også en helt bestemt drik ;)

Her ovre bruger vi meget kælenavne for den sorte, helt nødvendige gudedrik, rangerende fra "mokka-de-pløre" til "løbesod". Jeg er så en af dem der er træt af alt "latte"-"chai"-"cappuchino" .... ræset, jeg vil have KAFFE, gerne i en stor kop, jeg gider ikke sidde med et fingerbøl med et eller andet ubestemmeligt brunt/lysegult stads i. (og ja jeg ved godt at så skal jeg bestille "Americano"). Lad os få den gode gamle KAFFE tilbage, fremstillet på en melitta kaffemaskine med papirsfilter. :D

Nymodens pjat, ville et af mine noget ældre familiemedlemmer sige og hente sin 'Madam Blå' med stofpose. :)

677b51a916-Fotos-foto125.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Kaffe ristes på en pande, knuses med skæftet af en Colt Peacemaker og koges i en kasserolle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Kaffe ristes på en pande, knuses med skæftet af en Colt Peacemaker og koges i en kasserolle.

Eller Lucky Luke opskriften: Et kilo bønner koges med en smule vand. Så smider man en hestesko i, synker hesteskoen er kaffen for tynd. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
Når journalisterne skal forklare den komplicerede politiske situation i Italien, behøver de altså for min skyld ikke sige "støvlelandet" :rulle:

Det er en pøbelrefleks. Samme refleks, der tvinger visse mænd til at sige "det' en han", når de ser en ølflaske skumme over. Refleksen er ligesom hvalpefedt noget der forsvinder hos de fleste, efterhånden som de vokser op. Men nogle er dømt til at leve med det hele livet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helligsvansen

Ligestilling

Retorik

Mest fordi de bliver mere misbrugt end brugt rigtig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Det er en pøbelrefleks. Samme refleks, der tvinger visse mænd til at sige "det' en han", når de ser en ølflaske skumme over. Refleksen er ligesom hvalpefedt noget der forsvinder hos de fleste, efterhånden som de vokser op. Men nogle er dømt til at leve med det hele livet.

Det er vist den refleks Niels Hausgård kalder "Sparke Dæk Refleksen". Jeg har flere gange set den hvor en flok (ellers) fornuftige voksne mænd samles om en bil med hænderne i lommen, kikker på den og sparker lidt til dækkene. Det slår så heller ikke fejl at på et eller andet tidspunkt kravler bilens ejer ind i bilen, starter motoren og åbner motorhjelmen hvorefter flokken samles rundt om motorrummet. Jeg har prøvet at forestille mig dialogen

"Det er så køleren der"..............................."Joda"........................................"Det der må være bremseforstærkeren" .........................."Ja"........................."Batteriet ser fint ud"..................................."Såmænd"... osv.osv.osv

:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Det er vist den refleks Niels Hausgård kalder "Sparke Dæk Refleksen". Jeg har flere gange set den hvor en flok (ellers) fornuftige voksne mænd samles om en bil med hænderne i lommen, kikker på den og sparker lidt til dækkene. Det slår så heller ikke fejl at på et eller andet tidspunkt kravler bilens ejer ind i bilen, starter motoren og åbner motorhjelmen hvorefter flokken samles rundt om motorrummet. Jeg har prøvet at forestille mig dialogen

"Det er så køleren der"..............................."Joda"........................................"Det der må være bremseforstærkeren" .........................."Ja"........................."Batteriet ser fint ud"..................................."Såmænd"... osv.osv.osv

:D

Medens kvinder samles om hinandens barnevogne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...