Jump to content
Velkommen til DinDebat
Knud-a

Ord du ikke kan fordrage ?

Recommended Posts

plattapuss

Overskrift på dr.dk

Pave Frans møder pressen for 1. gange

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli

Dette ord ville jeg hade at sige eller skrive bare én gang.

[ATTACH]1205509[/ATTACH]

post-129069-13940110412559_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Hvad var det nu den Danske pendant? Noget med "Sporvognsskinneskidtskraberfagforeningsassistentelev" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Dette ord ville jeg hade at sige eller skrive bare én gang.

[ATTACH]1205509[/ATTACH]

Det har jeg læst et sted. Inden for det sidste år. Jeg må have bogen, hvad er det for en? Den med grundstofferne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Hvad var det nu den Danske pendant? Noget med "Sporvognsskinneskidtskraberfagforeningsassistentelev" ;)

Uden "fagforenings", så er det rigtig nok. Hørte det i en film på Brandts i efteråret. Vi så dem endda i arbejde, to mand med hver sit langskaftede instrument, der vandrede ned ad sporvognsskinnerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean
"at fravælge" et eller andet ...

Ok, hvis du ikke gør det, så gør du det ikke, men hvorfor så pompøs om det :lol:

Ligesom udtrykket "at tage konsekvensen."

- "Ja, min kæreste har jo allergi, så nu har vi simpelthen taget konsekvensen og fjernet gulvtæppet."

Jeg bryder mig virkelig ikke om udtrykket "en kop mokka", når folk siger "cino" i stedet for "cappucino" eller beder om en kaffe "con leche" for at virke smarte. Sidstnævnte er taget fra Paula Larrains ikke ret gode roman, jeg skal ikke kunne sige, om det findes i virkeligheden. Men jeg mistænker Mads Holger for at have bidraget med inspiration til en stor del af hovedpersonens personlighedstræk, så mon ikke ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Ligesom udtrykket "at tage konsekvensen."

- "Ja, min kæreste har jo allergi, så nu har vi simpelthen taget konsekvensen og fjernet gulvtæppet."

Jeg bryder mig virkelig ikke om udtrykket "en kop mokka", når folk siger "cino" i stedet for "cappucino" eller beder om en kaffe "con leche" for at virke smarte. Sidstnævnte er taget fra Paula Larrains ikke ret gode roman, jeg skal ikke kunne sige, om det findes i virkeligheden. Men jeg mistænker Mads Holger for at have bidraget med inspiration til en stor del af hovedpersonens personlighedstræk, så mon ikke ;)

Nu er Mokka jo også en helt bestemt drik ;)

Her ovre bruger vi meget kælenavne for den sorte, helt nødvendige gudedrik, rangerende fra "mokka-de-pløre" til "løbesod". Jeg er så en af dem der er træt af alt "latte"-"chai"-"cappuchino" .... ræset, jeg vil have KAFFE, gerne i en stor kop, jeg gider ikke sidde med et fingerbøl med et eller andet ubestemmeligt brunt/lysegult stads i. (og ja jeg ved godt at så skal jeg bestille "Americano"). Lad os få den gode gamle KAFFE tilbage, fremstillet på en melitta kaffemaskine med papirsfilter. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Nu er Mokka jo også en helt bestemt drik ;)

Her ovre bruger vi meget kælenavne for den sorte, helt nødvendige gudedrik, rangerende fra "mokka-de-pløre" til "løbesod". Jeg er så en af dem der er træt af alt "latte"-"chai"-"cappuchino" .... ræset, jeg vil have KAFFE, gerne i en stor kop, jeg gider ikke sidde med et fingerbøl med et eller andet ubestemmeligt brunt/lysegult stads i. (og ja jeg ved godt at så skal jeg bestille "Americano"). Lad os få den gode gamle KAFFE tilbage, fremstillet på en melitta kaffemaskine med papirsfilter. :D

Nej, mine forældres aluminiumsdims uden filter. Det er en dyr, men god kaffe. Det er ikke espresso, det er et alu-filter. Godt nok er der hul i beholderen under, men den skal bare lappes med en kit af linolie og ler ca. hvert 12. år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Nej, mine forældres aluminiumsdims uden filter. Det er en dyr, men god kaffe. Det er ikke espresso, det er et alu-filter. Godt nok er der hul i beholderen under, men den skal bare lappes med en kit af linolie og ler ca. hvert 12. år.

OKOK den er så også godkendt. Skulle der være nogen der har en "perkolator" i glas går den såmænd også men FRI MIG FOR STEMPELKANDER.........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Når journalisterne skal forklare den komplicerede politiske situation i Italien, behøver de altså for min skyld ikke sige "støvlelandet" :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...