Jump to content
Velkommen til DinDebat
Knud-a

Ord du ikke kan fordrage ?

Recommended Posts

paint
Årh, så kom da med det :P.

Jeg er jo slet ikke nysgerrig nu :fløjt:.

Okay. Du bad selv om det. :)

Nice-Pussy.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint
Altså visulet er der ikke noget stadig der kan opklare det for mig. Men tænker det er det engelske ord for begge dele du hentyder til :).

En lille smule 'pels', der dækker et givet område, på kvindekroppen. Alternativt kalder amerikanerne det også en 'beaver'.

Ring a bell?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint
Skrevet (redigeret)
Nej :). Men måske er det en ubevidst benægtelse fordi jeg i virkeligheden stadig (selvom jeg er nysgerrig :P) ikke vil vide det.

Ah. Nu laver du grin med mig. Den lille trekant af kvindelig kønsbehåring, bliver, sådan lidt tuttenuttet kaldt en (lille) 'mis', pussy etc.

Dét er i det mindste, den 'pæne' stuerene fortolkning.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sus69Dk
He-he ... jo, hvis "inquire into" blev modeudtryk i US for femten år siden, er det meget sandsynligt. Men ok, ikke alt kommer naturligvis derovrefra :) Men det sniffer i hvert fald af falsk amerikansk interesse.

Som de andre har sagt, er det en bestemt klasse af folk, der har indført det ... the usual suspect: pædagoger, foredragsholdere, politikere, projektledere og underledere, der altid er hurtige til at "gå ind" og "melde ud" med nye udtryk - og skræk og ve: nu siger vores døtre det også :lol:

En vending, der vist på retur, men som red mange som en mare for et par år siden, var: "fremadrettet" ... "vi må gå ind og se på, hvad gør vi fremadrettet". Det var i hvert fald helt klart en oversættelse af "going forward" (og blev brugt på samme måde).

Men nogle er sikkert også rent danske opfindelser, vil jeg tro. Fx, at "vi støtter ham" er blevet til "vi støtter op omkring ham" :gruble:

:shock: Det udtryk har jeg ogsaa hoert og det bliver ikke bedre af at hoere det oftere...tvaertimod!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Munkenator

Jeg har lige fundet ud af at jeg hader ordet yoghurtsalat (som i reklamen) :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Nej, jeg laver ikke grin med dig. Og kan stadig ikke se hvorfor den der lille trekant af hår skal sammenlignes med en kat :stoned:.

Romerne sammenlignede det med et svin (en so). Hvilket ad lange omveje er oprindelsen til ordet porcelæn. So hedder porca på latin. Romernes svin har måske været mere lådne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint
Romerne sammenlignede det med et svin (en so). Hvilket ad lange omveje er oprindelsen til ordet porcelæn. So hedder porca på latin. Romernes svin har måske været mere lådne.

Jeg tvivler på at man ville overleve det, hvis man overfor kvinder, kaldte 'den' svinet. :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Ja, beklager at vi ryger over i den afdeling. Men kan simpelthen ikke have når folk siger "missen" og det kvindelige kønsorgan :shock:. Og det er ikke fordi jeg er kropsforskrækket eller lignende, men jeg bliver skør af det. Og hvor det stammer fra at den skal kaldes det, kan jeg ikke gennemskue og jeg er heller ikke sikker på jeg vil vide det.

Jeg er faktisk ikke sikker på, at det er en oversættelse af pussy, men det kan da godt være. Det er ret gammelt - fra den tid, hvor kvinder havde silkeblød pels dernede, i stedet for at være skaldede eller have Arafat-skægstubbe :jule:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Nej, jeg laver ikke grin med dig. Og kan stadig ikke se hvorfor den der lille trekant af hår skal sammenlignes med en kat :stoned:.

En kat har faktisk,set lige forfra, et ret trekantet hovede. Jeg er ret sikker på det er derfra navnet stammer. I "gamle" dage tegnede man jo nøgne kvinder med en lille trekant dernede som faktisk lignede hovedet af en kat.

;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

"at fravælge" et eller andet ...

Ok, hvis du ikke gør det, så gør du det ikke, men hvorfor så pompøs om det :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...