Jump to content
Velkommen til DinDebat
Kesia

Julegavestop

Recommended Posts

nuserpigen19777

I min familie giver vi gaver hele vejen rundt, her er ingen aldersgrænse.

i min ex-svigerfamilie stoppede julegaver ved de 18 år, men man fik til fødselsdag.

Jeg synes det er dejligt med gaver og finder det hyggeligt.

Hvis jeg skal sætte en aldersgrænse. ville det blive ved de 18 år.

Men hvis din søster vælger noget andet, er der jo ikke noget du kan gøre ved det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kesia
Men hvis din søster vælger noget andet, er der jo ikke noget du kan gøre ved det.

Det er rigtigt, men hun har altså sådan lidt et "noget-for-noget"-princip. Gaver er ikke noget, man giver af lyst, det er en byttehandel, og vi har også lagt en fast budget for, hvad de skal (SKAL!) koste (Bemærk ironien). På det punkt hersker milimeterdemokratiet i bredeste omfang.

Min kæreste og jeg er glade for ikke længere at skulle købe gaver til hende og hendes mand, for det var ret besværligt og sjældent forbundet men glæde, men børnene vil vi jo gerne give noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kumquaten

Vi stoppede for mange år siden med at give gaver til mandes nevø'er, selvom den ældste kun er 11 pt.

Vi holder aldrig jul sammen med dem.. og det blev bare sådan lidt lige meget fordi der også var en 200 kr.-regl (dvs. gaven skulle koste ca 200 kr).. det vi købte blev som oftets bare byttet.. så det var sådan lidt fjollet at bytte gaver, når der ikke rigtig var nogen "højere mening" med indholdet, men bare taget fra et hylde i fætter BR..

Når min egen søster engang får børn, er jeg dog sikker på at jeg godt kunne forestille mig at give dem gaver i lang tid.. netop fordi det ikke hedder sig at der skal være pris eller andre regler... men at det handler om at glæde folk - også selvom de får en lille billig gave..;)

Jeg synes helt klart bedst om ideen i at give gaver til dem man er sammen med juleaften...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Det er rigtigt, men hun har altså sådan lidt et "noget-for-noget"-princip. Gaver er ikke noget, man giver af lyst, det er en byttehandel, og vi har også lagt en fast budget for, hvad de skal (SKAL!) koste (Bemærk ironien). På det punkt hersker milimeterdemokratiet i bredeste omfang.

Min kæreste og jeg er glade for ikke længere at skulle købe gaver til hende og hendes mand, for det var ret besværligt og sjældent forbundet men glæde, men børnene vil vi jo gerne give noget.

I så fald, så ville jeg afskaffe gaverne eller reducerer til maks 50 kr. per barn. Jeg gider ikke noget for noget pligt agtige gaver - hverken til børn eller voksne og slet ikke milimeterdemokrati.

Hvis søster ikke er tilfreds med ordningen, jamen, så dropper hun nok selv at give jeres børn gaver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mimyJ

Når ungerne er så store, at de alligvel kun ønsker sig penge eller gavekort (fordi de ved at onkel eller tante alligevel ikke kan finde ud af at købe det specielle mærkevaretøj i den helt specielle rigtige farve, som de har udset sig, og helst vil undgå at skulle bytte den gyselige grønne striktrøje fra Bilka, som de ender med at få, fordi de kun har skrevet modetøj på ønskesedlen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lene@

Da jeg var barn, var hele min familie på min mors side samlet hvert år til jul, og da fik børnene gaver indtil det fyldte 18 år. Dette koncept stoppede vi hurtigt da jeg mødte min mand, for vi har begge monster store familier og ville blive ruineret :lol: Og da børnene kom til, valgte vi at holde julen i lidt "mindre" omfang og giver derfor kun gaver til dem vi holder jul sammen med.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Three3

Vi giver ikke søskendebørn julegaver, men de får så en lidt større fødseldagsgave. Vi holder heller ikke jul sammen med dem, da vi ville være over 30 personer, hvoraf de 16 skulle have gaver - det ville lige blive voldsomt nok.

Vores ældste niece i flokken er 23 og hun får stadig fødseldagsgave, hvis vi er inviteret til fødselsdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...