choose-your-future

Vejen til en ironman.

Recommended Posts

choose-your-future

For ca. 5 år siden satte jeg mig det mål, at jeg inden jeg ramte de 30 skal gennemføre en ironman. Tiden er siden fløjet af sted og i torsdags ramte jeg de 28 år.

Jeg har nu tiden og overskuddet til det og har derfor besluttet, at det skal være nu. Jeg har været gang et par måneder og mit første mål er en halv ironman til november :8:

Lidt om mig:

Efter jeg blev færdiguddannet i marts fik jeg mit drømmejob i den anden ende af landet. Jeg er vaskeægte københavner, men slår nu mine folder i det vestjyske. Fordelen ved at være her, er al den skønne natur, der omgiver en og sammenholdt at jeg nu har en masse ekstra tid, gør at jeg tænker, at nu skal det være. Udover triathlon-træning dyrker jeg crossfit og floorball.

Sådan en omgang er max hårdt for kroppen og derfor skal der altså også ryge nogle kilo. Målet er 10 kg. Da jeg træner en del, er jeg konstant sulten og derfor er det noget af en udfordring at styre mit madindtag. Men nu skal det altså være.

Vægttabsmål:

4 kg d. 24. December 2012

6 kg d. 1. Februar 2013

8 kg 1. Marts 2013

10 kg. 1. Maj 2013

Vægt:

17. november: 73.1 kg.

Træningsmål:

1/2 ironman Lanzarote 10. november - done :)

7 timer, 10 min. 14 sek.

Svømning: 42:09

Cykling: 4:08:53

Løb: 2:07:44

1/2 marathon

Spartas nytårsløb d. 31. December

Copenhagen marathon maj 2013

1/2 ironman juni - Århus Challenge 2013

IRONMAN - Copenhagen Challenge. 18. august 2013 :banan:

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ally

Velkommen tilbage, Choose - og hvor er det nogle vilde og seje træningsmål, du har :rocker: Glæder mig til at følge med i din nye tråd :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
choose-your-future
Velkommen tilbage, Choose - og hvor er det nogle vilde og seje træningsmål, du har :rocker: Glæder mig til at følge med i din nye tråd :kys:

Tak søde Ally. Det er dejligt at være tilbage :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
choose-your-future

Fordelen ved at have et mål med sin træning, er at man ved at man vil fortryde, når man står ved vejs ende og ikke kan præstere, fordi man har været en slacker.. Med den tanke fik jeg mig hevet ud og løbe her til aften.

Min krop var rigtig meget træt i dag efter nogle hårde træningsdage over weekenden, så det var noget modvilligt, at jeg kom i løbetøjet her til aften. Da jeg først blev varm gik det dog ganske fint og de ømme stænger blev løsnet op.

Dagens træning stod på 9 km. løb - 6km langsom og 3 km spurt. Det er rart at jeg kan mærke, at løbet bliver bedre.

Jeg har ellers haft en lidt hård dag. Jeg har været lidt trist i dag, da jeg har haft en del hjemve. Det er første gang jeg har haft det sådan i det halve år, jeg har boet her. Men det er nok bare en kombi af en træt krop og en lidt hård uge. Jeg håber det er bedre i morgen :)

I morgen aften står den på cykling og følgende madplan:

Morgen: Shake af 200 ml juice, vand, proteinpulver, 1 banan og havregryn.

Formiddag: 1 æble.

Frokost: 2 skiver rugbrød med pesto og kylling

Eftermiddag: 2 skiver knækbrød med filet.

Før/unser træning: 1 hjemmelavet energibar, 1 gel.

Aften: meatza af 250 gram oksekød, ost, tomat, peberfrugt og champion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
choose-your-future
Bare et mystisk spørgsmål: bliver proteinpulver med juice ikke noget mærkeligt noget?

Jeg var også meget skeptisk i starten. Blendet bliver det bare sådan smothie-ish, hvis man ryster det bliver det sådan en lidt spøjs kombination, der minder lidt om det der mælke-juice man kunne få med koen på, da jeg var barn :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tyksakken1980

Velkommen tilbage Choose.

Sikke nogle seje mål du har sat dig, er sikker på du nok skal gennemføre. Og virkelig sejt at du er flyttet over til det jyske pga. et drømmejob. Det kræver mod og vilje, så :gogo: for det. Må man spørge i hvilken branche det er du arbejder i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
choose-your-future

Mange tak :kys:

Jamen, jeg blev færdig som jurist og nu arbejder jeg i det offentlige. Mere specifikt i politiet :) Jeg skal være i Jylland i minimum 2 år, så jeg kan ligeså godt vænne mig til det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
choose-your-future

Så er jeg landet i min sofa.

Havde en rimelig turbolent dag på arbejdet, men min humør var på toppen, så det var vigtigt ovenpå i går. Efter arbejde smuttede jeg en tur i kop & kande, fordi jeg havde et gavekort der til. Der fandt jeg noget så sejt som en soda-streamer som jeg selvfølgelig lige skulle prøve af da jeg kom hjem. Jeg havde bare lige misforsået en lille detalje, så det endte med at der var cola zero i HELE mit køkken. På vægge, i loftet, i skabe osv og ikke mindst ud over mig, så det dryppede fra mit ansigt :lol:

Efter en ordentlig rengøring, fik jeg lavet en røvfuld energibarer og proteinbarer. Man sparer godt nok en del på at lave dem selv.

Dagens træning stod på 2 timer på cyklen og det blev ca til 50 km. Så nu er jeg en træt pige. Jeg har en aftale med en kollega om at skulle svømme kl 6 i morgen tidlig, så jeg vil finde min seng.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
choose-your-future

Det kan du tro.. men det hele er altså sådan ret meget på slump,. Jeg plejer bare at røre det hele sammen og så håbe på det bedste :)

Men jeg bruger:

Ca. 2 bægre proteinpulver. Jeg bruger vanilie.

2 æg

5-10 hvider

1/2 bæger skyr eller anden yoghurt

2 tsk bagepulver

En masse havregryn

Cacaopulver

Banan, nødder, rosiner eller lignende alt efter hvad jeg lige har.

Evt sødemiddel, vanille eller mandelessens

Det hele blandes sammen og smides i en form med bagepapir. Bages i ovnen i ca 20 min. Jeg tager det ud, lader det køle og skærer det ud i barstørrelse. Hvis det skal være rigtig vildt kan man dyppe dem i smeltet mørk chokolade.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
choose-your-future

Haha, ja. Jeg ved det godt, men der findes en del opskrifter på nettet.

Jeg smider det bare i en plastic-dims og så kan det holde en hel uge i køleskabet. Nogle gange laver jeg en ret stor portion og putter det i fryseren. Det er faktisk lige før at de bliver bedre af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind