Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
crazypips

Erfaring med TDC Hometrio..?

Recommended Posts

crazypips

Hej

Vi har pt. tv hos Boxer og internet hos Telenor.

Boxer er jeg bare blevet meget træt af dårlig signal pludseligt osv.

Telenor tager mere og mere for at betale på pbs:rulle:

Vi bor på "landet", så der er ikke så meget vi kan få udover TDC Hometrio..

Så er der nogen med erfaring om hvordan det kører?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
Skrevet (redigeret)

Der er vist blandede meninger om Home Trio i forhold til stabiliteten - ved dog ikke, om det er blevet bedre.

Har du fået checket jeres egen installation i forhold til Boxer? Nu ved jeg ikke hvor du bor, og der findes få dårlige steder i forhold til modtagelse fra Boxer - men oftest ligger sådanne fejl i folks egne installationer. (dårlige kabler, samlinger, stik, antenne osv.). Du skriver der er opstået dårligt signal pludseligt, og det lugter lidt af, at der måske er noget galt i dit egent udstyr.

Du kan finde et dækningskort for Boxer her:

Digital tv Boxer – vi dækker hele Danmark Her kan du også se, hvilken sender du skal pege din antenne mod.

Hvis du ligger i et område med god dækning, så få kontrolleret din antenneinstallation af en fagmand. Du kan eventuelt starte med at rette antennen selv og skifte eventuelle gamle kabler ud først:

Antennekabel og stik - Antennekabler (radio/TV), AV-Connection A/S (køb ordenligt afskærmede kabler med gode stik - det er ofte det der gør forskellen)

Der er mange som tager PBS gebyr, så den må du nok æde uanset hvad. Kig efter den bedste udbyder til prisen (den samlede pris inklusiv alle gebyrer).

Mange steder på landet er der mulighed for fibernet, har du undersøgt det?

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazypips

Vi ligger i et område med rigtig god forbindelse og det har fungeret i 1½ år nu, så det er ikke vores installationer der fejler noget...

Og efter jeg har snakket med dem idag hvor de hårdnakket påstod det var min antenne, virker det pludselig upåklagelig!

Fibernet findes desværre ikke hos os... Der er heller ikke planer om at det skal graves ned i området...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
Skrevet (redigeret)
Vi ligger i et område med rigtig god forbindelse og det har fungeret i 1½ år nu, så det er ikke vores installationer der fejler noget...

Og efter jeg har snakket med dem idag hvor de hårdnakket påstod det var min antenne, virker det pludselig upåklagelig!

De har ingen mulighed for at skrue på noget i forhold til din installation efter du har talt med dem, så er det helt sikkert din installation - på den ene eller anden måde.

Der kan jo sagtens være en periodisk fejl. (et kabel med en dårlig forbindelse, forstyrrelse på et dårligt afskærmet kabel, en antenne der er skubbet lidt ud af position - mulighederne er rigtig mange).

Bare fordi det har virket i 1½ år, så betyder det jo ikke at det vil være sådan altid.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
eh51

Min erfaring med home trio er de er alt for dyrt og jeg havde mange problemer.

Har i dag kabel tv fra juee see, ja det er da lidt bedrer.

Jeg har boxer i min campingvogn og det kører bare der ud af men jeg fik førts det virkelige gode biled da jeg ofrer en triax antenne den er rundståled og det vil sige at den tager alt hele vejen rundt, den har så også den fordel at den har radio med og jeg skal hilse og sige at der er mange kanaler.

P.S. sådan en antenne koster ca. 1000kr. i radio/tv forretninger måske den kan findes billeger på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blaesbjerg

Vi bor også på "landet" - 8 km. fra centrum. Vi har haft har haft Hometrio i et år nu, og det virker fint.

Vi bor dog i et yderområde, så vi kan ikke køre med fuld hastighed, så vi kan kun have sat et tv til og kan kun optage det program som vi ser - vi har dog fået abb. med rabat, da de ikke kan levere det 100%

Det positive er at tv'et ikke hakket og vi har ikke oplevet svigt med internettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazypips

Mange tak for svar.. Vi må lige kigge lidt på det..

Men home trio bliver nok ikke helt godt helt herude hvis de ikke kan levere fuld hastighed 8km fra centrum..

Men må give dem et kalfbig hører hvad de kan tilbyde:-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
Mange tak for svar.. Vi må lige kigge lidt på det..

Men home trio bliver nok ikke helt godt helt herude hvis de ikke kan levere fuld hastighed 8km fra centrum..

Men må give dem et kalfbig hører hvad de kan tilbyde:-D

Ikke for at male fanden på væggen, men hvad har du tænkt dig at gøre den dag der så opstår et problem med din kabling eller netværk til Home Trio, skifte udbyder igen?

Uanset hvilken løsning du vælger, vil der være et eget ansvar for at vedligeholde en installation.

Hvad med lige at prøve de helt basale ting, som at kontrollere din antenne og kabler inden du farer ud og skifter udbyder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Hvor godt Home Trio er afhænger af, hvor langt du bor fra en telefoncentral. Bor du langt fra, så ville jeg ikke tage Home Trio, så følger de begrænsninger med, som blaesbjerg nævner.

Som tobywan_tach siger, så kan pludseligt opståede problemer med antenne signalet næsten kun være en fejl i ens egen installation. Især når det også kommer tilbage af sig sevl. Antennen kan være blæst ud af kurs, kabler kan blive slidte og meget andet. Det kan også være udefra kommende forstyrrelser som nye afskærmede antennestik kan afhjælpe.

Jeg ville også få en fagmand til at gennemgå installationen, inden jeg bestilte Home Trio, hvis du da ellers har været tilfreds med Boxer.

For øvrigt, hvornår opstod signal problemer og er det på alle kanaler (også DR)? I forbindelse med at TV2 blev betalingskanal, lavede man omlægninger på sendenettet, nogle steder bliver nogle kanaler sendt på en anden frekvens end hidtil. En ældre antenneinstallation er ikke altid god til alle frekvenser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
eh51
Skrevet (redigeret)

Jeg skal lige tilføje at i den pris jeg har givet er der forstærker (220- 240 V) og tilslutning for et stk tv og et stk radio men der findes forstærkere som sluttes til og kan viderefører signalet til flere stk tv eller radioer

Antennen heder triax ufo 100 eller 120.

Den bruges meget af bådfolk og campister.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...