Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
misssoldiergirl

Løn for nyuddannet socialrådgiver?

Recommended Posts

SonataA
Om så klagen bliver sendt til Borgen, så ændre det ikke på at den er alt alt for nem, bare at komme med "tal med ledelsen"

Socialrådgivere skal stadig gøre deres arbejde og igen de seneste tiders mange sager, gør det svært at se på Socialrådgivere med respekt.

Det betyder dog ikke at mange ikke gør et udmærket job, det her handler om lønnen og der må jeg indrømme at intet retfærdiggøre at sygeplejersker er så meget underbetalt i forhold til andre offentlige job.

Jeg ville ville ikke ha et problem med at sygeplejersker får højere løn. Men at deres arbejde er 'vigtigere' end andres synes jeg er en latterlig diskusion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hmm, og? er ikke helt sikker på om du mener de 8% ville gøre så meget forskel i at socialrådgivere med tillæg tjener "hvis der er langt over Løntrin 31" tæt på topgrænsen.

Tja personligt synes jeg det gør en forskel om man er 20.000 eller 55.000 fra topskattegrænsen når man kæder det sammen med en bemærkning som "vildt nok at du er tæt på".

55.000 er ikke specielt tæt på i mine øjne, men medgiver at det er en vurderingssag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SonataA
Nu snakker vi ikke om vigtigere end andre job. Jeg skrev mere ansvar ikke "vigtig" Begge job er lige vigtige for et samfund.

Så uddyb hvilke punkter - der må være mange. For som jeg ser det er der tale om 2 forskellige jobs som ikke kan sammenlignes. Men oplys mig endelig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SonataA
Selvfølgelig kan Sygeplejerske og Socialrådgiver sammenlignes.

Begge tager sig af syge mennesker, hjælper mennesker i nød.

Netop derfor bør der ikke være nogen som helst forskel i lønniveauer.

Men du skriver jo at sygeplejerske har 20-30 gange mere ansvar, så på hvilke punkter, det er bare det jeg gerne vil bede dig om at uddybe.

Men kan da se at so.su'erne også skal hæves i løn nu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SonataA
Har du nogensinde haft ansvaret direkte for et andet menneskeliv? vi snakker ikke om "overført" betydning her, vi snakker om direkte ansvar?

Og selvfølgelig skal Sosu´er ikke hæves i løn :) de har trods alt en ringere uddannelse og har aldrig direkte ansvaret for andre menneskers liv.

Seriøst? Det er jo latterligt det der. Jeg hjælper så borgere med at søge om tilskud til livsnødvendig medicin.

Har en sygeplejerske nogensinde hjulpet en patient til et fleksjob grundet helbredsmæssige barrierer?

Igen, jobfunktionerne er ikke de samme, derfor kan de ikke sammenlignes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981
Løntrin 31 er lidt under 300.000 som grundløn uden alle de forskellige tillæg.

Så hvis du nu er langt over 31 snakker vi altså om at du med tillæg bør tjene min. 370.000 om året.

Topskat-grænsen er Grænse topskat: 389.900 kr.

Altså skal du kun tjene 19.900 mere om året.

Hvad vi hver især mener er langt over grundløn, er vel individuelt?

Da jeg var på løntrin 31, var det hvad jeg fik. Ingen tillæg overhovedet.

Da jeg skiftede stilling for nogle måneder siden, fik jeg forhandlet mig til løntrin 39.

Før skat er det en forskel på ca. 50000 kr., hvilket i mine øjne er en væsentlig stigning. Hvis andre er uenige, så fred være med det.

Jeg har i øvrigt også en form for vagter på mit arbejde, men alt udover 37 timer aflønnes særskilt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981
Hvis du er på 39 så bør du tjene omkring 400.000 med alle tillæg

Så det er bestemt en ordenlige lønstigning du har fået der.

Men hvordan kan du være på 31 uden tillæg? ingen bør da være på grundløn alene, selv KL´s egen side nævner løntrin og basale tillæg.

Hvis du med tillæg mener pension, ja, så ligger jeg omkring 400.000 kr.

Mig bekendt er det helt normalt at starte på løntrin 31+ pension.

Hvilke tillæg forestiller du dig ellers, at der skulle være?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981
Som der står "For socialrådgivere ved UU med aflønning på grundløn 31 (pr. 1. januar 2012 grundløn 31 + 2.000 kr" ved siden af det kommer der pension, kvalifikations o.s.v

Men det er en pæn løn du har der.

Forstået på den måde, så er et af mine løntrin tillæg for mit arbejdsområde, som det er kotyme for det arbejdsområde.

De resterende 7 løntrin kom af ren og skær forhandling.

I min tidligere stilling fik jeg løntrin 31, og ikke en krone mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Community Library
Men du skriver jo at sygeplejerske har 20-30 gange mere ansvar, så på hvilke punkter, det er bare det jeg gerne vil bede dig om at uddybe.

Men kan da se at so.su'erne også skal hæves i løn nu ;)

Og lægerne skal have det samme som en sosu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Community Library
Det eneste latterlige er din kommentar her.

Hvad med at svare på spørgsmålet. Har du nogensinde direkte haft et andet menneskesliv i dine hænder?

Den er altså nem nok.

At du engang har hjulpet fru.brokke til et fleskjob eller har sørget for at et tilskud er iorden til noget medicin er altså ikke det samme niveau af ansvar.

Igen husk vi snakker ikke om vigtighed men om ansvar.

Du udtaler dig skråsikkert om noget, du helt åbenlyst ikke ved noget om. Alle andre kan se det.

Hvad vil det helt nøjagtigt sige at have ansvar for et andet menneske? Når mine børn er i institution, er der en pædagog, der har ansvar for dem. Er det det, du mener?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...