Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
misssoldiergirl

Løn for nyuddannet socialrådgiver?

Recommended Posts

misssoldiergirl

Jeg har søgt lidt på nettet, men kan ikke rigtig finde svar:bored:

Er der nogle, der vil fortælle mig, hvad de tjente som nyuddannet socialrådgiver?:klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Felicia

Er der nogle, der vil fortælle mig, hvad de tjente som nyuddannet socialrådgiver?:klap:

ca. 25.000 kr brutto i grundløn for en nyuddannet socialrådgiver ansat i kommune eller region ifølge dansk socialrådgiverforening.

L

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtygranny

Nogle kommuner vil gerne ansætte socialrådgivere, og lader dem derfor starte på højere løntrin. Men ellers er det rigtigt, at løntrin 31 er grundlønnen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Jeg startede på løntrin 31, men nu - et år senere - ligger jeg langt højere. Så man er ikke nødvendigvis stavnsbundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tux

Langt højere end 25K ligefrem - jeg vidste ikke at socialrådgivere var højtlønnede..

Jeg startede på løntrin 31, men nu - et år senere - ligger jeg langt højere. Så man er ikke nødvendigvis stavnsbundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissDivine

Min søster er lige startet på job som nyuddannet socialrådgiver og hun er startet på løntrin 37, som vist er på omkring de 28.000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Hvem har nævnt noget om topskattegrænse?

Ja, jeg ligger ret højt over grundlønnen, men holder mig stadig under topskattegrænsen.

I mit specifikke tilfælde skyldes lønniveauet, at jeg fra tidligere har noget erfaring, der kan bruges i lige præcis den stilling jeg har. Endvidere gives der normalt et løntrin pr. automatik indenfor mit område, fordi det er kendt for at være psykisk hårdt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sloejfe
Tja, sygeplejersker og visse håndværkere tjener da også ret godt. :)

Hvad tror du en nyuddannet sygeplejerske tjener? Bare af nysgerrighed, for har aldrig hørt at vi skulle tjene godt og ærlig talt synes jeg ikke ligefrem min løn er prangende, særligt ikke med tanke på hvor stor en del af den der er tillæg på grund af aften, nat og weekendtillæg. De arbejdstiden (og dermed tillæg) har socialrådgivere næppe. Jeg er også overrasket over lønniveauet for socialrådgivere - men det er mere i forhold til min egen løn ikke fordi jeg ikke synes de fortjener den :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sloejfe
Skrevet (redigeret)
Grundlønnen er vel omkring de 22000? Og så diverse tillæg som kan løbe op. Og pension.

Min grundløn som hjemmesygeplejerske (den er højere end hvis det havde været i hospitalsregi) er 19500, før tillæg. Ja tillæg kan løbe op, men som sagt sammenlignet med en socialrådgiver, som jo ikke arbejder i vagter så er ser jo markant forskel. Der sted jeg arbejder har man sjældent blandede vagter - der er som regel fast dagvagt med enkelte aften/nat ikke rulleplanen ikke kan gå op, og så kun weekend hver tredje eller 4 weekend - så tillæggene er for de flestes vedkommende relativt begrænsede . Derudover stiger jeg ikke i løn de første 6 år, medmindre jeg efter eller videreuddanner mig :) min moster har været sygeplejerske i 30 år og tjener hvad der maksimalt er muligt med udelukkende dagvagter i et ambulatorium, altså arbejdstimer svarende til de fleste socialdgivere: 29500 kroner.

Så jeg er ikke enig i sygeplejesker får meget i løn :)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Løntrin 31 er lidt under 300.000 som grundløn uden alle de forskellige tillæg.

Så hvis du nu er langt over 31 snakker vi altså om at du med tillæg bør tjene min. 370.000 om året.

Topskat-grænsen er Grænse topskat: 389.900 kr.

Altså skal du kun tjene 19.900 mere om året.

Løntrin opgives simpelthen efter arbejdsmarkedsbidrag? Nu har jeg selvfølgelig aldrig været ansat i det offentlige, men er du sikker på det? For det synes jeg altså lyder lidt mærkeligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...