Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Ja9_DH

De Absolut Awesome Aprilbabyer (og mødre) 2012 vol. 1

Recommended Posts

Estrella-

Der har også været en del skoldkopper i vuggestuen, men M er desværre ikke blevet ramt endnu. Vil gerne ha der overstået lige som mummina :)

Sprogen går super godt. Han fortæller rigtigt meget og kan stort set altid gøre sig forståelig. Hvis vi ikke fatter hvad han siger siger han et andet ord/lyd eller laver fakter. Vi har stort set aldrig frem, munden står aldrig stille. Og jeg elsker det :love:

Han elsker at høre musik og danse. Puslespil er også et hit. Synes dog det er svært at finde nogen passende. Han gider godt lave dem med knopper men er blevet for nemt til ham. Han har et enkelt med ni "rigtige" brikker som han sagtens kan lave

Lige nu har vi tre dages vinterferie. I dag står den på en tur i svømmehallen og så skal vi nok også i zoo en af dagene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bibbs

Her står den også på MØB og ny ilægnig af dræn i morgen..

Lykke har været meget pjevset kan ikke helt vurdere om det er MØB som jo er behandlet eller hvad det er...

Måske er det fordi hun vil mere end hun kan, men synes godtnok der er meget skrig og skrål lige for tiden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja9_DH

Nå, så røg der lige nogle indlæg efter skift til den nye debat :) 

Vi lige starte med at ønske et STORT fælles TILLYKKE til alle de skønne unger der enten lige er fyldt 2 år eller snart gør det! :D

Kan I ikke dele nogle fødselsdagsønsker igen? Eller bare, hvad jeres børn er mest begejstrede for at lege med lige nu. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alm@

Det er rigtigt. Det er tiden for at fejre de små igen :lun: Måtte tilbage og se, og fire tumlinger er allerede fyldt to år - stort tillykke - og lige om lidt følger flere efter.

Jeg synes det er vildt, at man lige straks skal fejre Trunten igen.

Jeg glemmer som sædvanlig at skrive op, når der kommer en god idé til gaveønsker, så kigger glad med. Tror dog en Hr. Skæg cd ville være et hit. Hun elsker at skråle med på storebrors Onkel Reje cd.

Mere udklædningstøj - hun elsker sin alpehue, som sammen med hendes dametaske og "pels" hitter stort.

Lille rutchebane på en meters penge (vi mangler desværre plads til at smække et legetårn mm op).

Tøj. Jeg glæder mig afsindigt til at kunne give hende kjoler, nederdele og ikke mindst tylskørter på, når hun engang rigtigt kommer op at gå.

Synes det er svært at finde på. Gad dog virkelig godt, at komme i gang med at hækle legemad til ungernes køkken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja9_DH

Ja det er ret vildt, at det allerede er tid til at fejre dem igen :D

Jeg er heller ikke god til at skrive ønsker ned hen ad vejen. Vi har ikke så meget plads, så det skal ikke være sådan noget kæmpestort legetøj. Tøj i str. 92/98 kommer også på listen. Og bøger...hun elsker at kigge i bøger og dem vi har fra Calle er ved at være godt slidte. Ellers er jeg godt nok ret meget på bar bund...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alm@

Ja, tøj kan altid bruges, og er godt at have på lager. Synes nogle af bukserne i str. 86 stumper, så vi forsøger forsigtigt med str. 92. Body'er er str. 92 nu. Selvom vi tumbler så skånsomt som muligt, så kryber tøjet, synes jeg. Især nogle mærker er slemme til at krybe.

Overvejer faktisk om man så småt skulle tænke todelt undertøj :gruble: Det er nok tidligt nok, når hun ikke går rigtigt endnu. Men mon der er hipsters, der kan rumme en ble?

Sidste lørdag var vi til drop-in kobberbryllup. Jeg var næsten ved at gå i svime over deres have. Bare den ene vinkel af haven var dobbelt så stor som vores have :D

Jeg er kommet i tanke om af en af de ting, der kunne komme på ønskelisten som jeg endnu ikke har skrevet. En Pucky løbecykel. Lærke er vældig glad for storebrors gamle scooter, men hun skal da have sin egen løbecykel. Jeg er dog noget i tvivl.... kigger lige en side med cykler... Man kan få en løbecykel, der er egnet fra 2 år, men den er til børn med god motorik. Så er der en Pucky Wutsch, som er til børn fra 1 år, men som passer bedre til Lærke motorisk. Den minder dog lidt om scooteren med de tre hjul, og kan heller ikke justeres i højden, så er bange for at fortryde køb af den. Så løbecyklen kommer på pause. Så hellere købe den når hun er klar til den. Nej, en masse alpehuer - dét må hun have. Hun sætter sin hue på de mest fikse måder ^_^

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja9_DH

Dicte fik en Puky i julegave. Hun drøner rundt i ret høj fart efterhånden! Den er et kæmpe hit her, men ja det kan da godt være I skal vente til Lærke er mere klar...det kommer jo lidt an på, hvordan hendes balance er. :)

Jeg tror måske H&M har hipsters med plads til ble... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alm@

Skal helt bestemt have H&M i baghovedet mht. hipsters. Tak for tippet :kys:

Hvor er det dejligt, at Dicte er glad for sin Puky, og ræser af sted :lun:

Lærke tog sine første skridt torsdag, og fredag i sidste uge, og har så ikke haft den store lyst til at gentage siden. Balancen er ikke den bedste. Hun kan gå med os i en hånd - langsom og vaklende gang. Det går lidt bedre når man holder i begge hænder.

Scooteren har hun pænt styr på, og kan ræse af sted. Kan være lidt nervøs for, at Puky er for svær nu, og bare vil gøre hende frustreret. Den må på pause til senere :)

Hovedet er stadig lagt i blød til flere ønsker til fødselsdagen, men det er dælme ikke nemt at hitte på :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja9_DH

Hov jeg vil lige minde om, at der indtil onsdag er Børnenes Dage i Skoringen. Ta' 2 betal for én. Har lige købt 2 par Geox sko for 600,- i dag. Så nu har begge unger blinke-sko...det var lige før at Calle ville sove med dem :D

http://www.skoringen.dk/boernenes-dag/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alm@

Dejligt du fandt nogle sko i Skoringen, Sniffer :)

Vi var der i lørdags. Jeg endte dog med at købe 4 par sko til ungerne på nettet (det blev jo pludselig forår, og sandalerne sidder efterhånden godt til), og så fandt vi et par sandaler i storcenter til storebror for kun 100 kr. Så mangler bare gummistøvler til Trunten, og endnu et par sandaler, men de er til efterår/vinter, så de kan vente lidt. Gumistøvler er dog nærmest fy, men ved ikke hvad alternativet skulle være?

..... og så kom jeg i tanke om endnu et fødselsdagsønske: havemøbler i børnestørrelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites