Jump to content
Velkommen til DinDebat
trommer47

Dårlige formuleringer

Recommended Posts

Tamara
Jeg fandt lige en. Det er fra cbb's side:

Vi sætter 150 kr. ind på dig og din vens CBB-konto, når du anbefaler os.

Okaaaaay. Vil de så tatovere de 150 kr. på folk eller hvad? :lol:

Typisk talesprog :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
I radioen i dag var der en gut der mente at noget var 'på hold'. Jeg går ud fra at det på dansk (og ikke dangelsk) hedder 'på pause'...

Ja, det er meget udbredt blandt folk, der snakker meget og har meget af deres teori fra engelsksproget materiale :) Når nogen "er sat på hold", kommer jeg også altid til at tænke på håndbold eller fodbold :gruble:

Så for resten også i dag her på debatten: "nysgerrigheden havde taget hold i ham" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Ja, det er meget udbredt blandt folk, der snakker meget og har meget af deres teori fra engelsksproget materiale :) Når nogen "er sat på hold", kommer jeg også altid til at tænke på håndbold eller fodbold :gruble:

Så for resten også i dag her på debatten: "nysgerrigheden havde taget hold i ham" :)

Så også en restauratør i dag der var "i tårer" over knivdrabet. Igen et meget typisk Danglish udtryk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli

"Dansk Fodbold Award".. WTF? Gider I godt lige finde et rent dansk eller et rent engelsk navn, tak? Det er næsten lige så slemt som hedengangne "FCK Håndbold": Football Club København Håndbold.

Men tilbage til Dansk Fodbold Award og Nicolai Stokholms takketale. Han takker sin kone for opbakningen på hjemmefronten således: "Hun har været der for mig i opgang og i modgang...". Og så siger de at fodboldspillere er dumme..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

Nu er englænderne også begyndt, på sproglig sammenblanding :)

"Don´t get your 'offer' confused with your 'drabsmand'."

Sådan står der skrevet på forsiden af The Guardians hjemmeside denne fredag eftermiddag.

dr.dk - Nyheder - Engl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
"Dansk Fodbold Award".. WTF? Gider I godt lige finde et rent dansk eller et rent engelsk navn, tak? ...

Ja, den kunne jeg heller ikke lade være med at bemærke!

Foretrækker også stadig "prisbelønnet" frem for det engelske "prisvindende" :)

Er dog ikke så konservativ, at jeg bruger mit 1910-leksikons udtryk: "Nobels Fredspræmie" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau

Neeeeej! Så hold da op med at udtale det "værTsætte" :sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...