Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
trommer47

Dårlige formuleringer

Recommended Posts

mgy
Skarpt forfulgt af "kysser på/kysser med"... :D

Og lytter på et eller andet. Hvorimod det ikke er stødende at høre på en eller anden. Men jeg har til gode at høre på en plade. Det skulle da lige være, dengang min broder skruede op (!) for Bat out of Hell - og jeg så lavede en kortslutning, så strømmen gik. Sjovt nok var hen ikke i tvivl om, hvad der var sket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Handle ind! Enten handler man eller også køber man ind :)

Mon ikke man handler ud i et "outlet". For mig at se lyder det som et afløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Handle ind! Enten handler man eller også køber man ind :)

Jeg tror nu, at i nogle dele af landet er "handle ind" det normale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SlipOfTheTongue
Og lytter på et eller andet. Hvorimod det ikke er stødende at høre på en eller anden. Men jeg har til gode at høre på en plade. Det skulle da lige være, dengang min broder skruede op (!) for Bat out of Hell - og jeg så lavede en kortslutning, så strømmen gik. Sjovt nok var hen ikke i tvivl om, hvad der var sket.

Hvorfor gjorde du det? Det er da en fantastisk plade!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Hvorfor gjorde du det? Det er da en fantastisk plade!

Ikke når jeg skal læse lektier. Og det kørte med en lydstyrke som en jetjager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Escapegamer
Jeg tror nu, at i nogle dele af landet er "handle ind" det normale.

Sikkert :)

handle ind — sproget.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Jeg er af den overbevisning at når manbegynder at gå meget op i ungdommens forfærdelige sprog, eller nyemærkelige ordstillinger, eller for megen brug af udenlandske ord, såer det et typisk tegn på at man er ved at blive gammel.

Jeg har i hvert tilfælde oplevet detmange gang i den nærmeste familie, altså at sære/nye ordstillingerbliver gjort til det helt store og altdominerende samfundsproblem(lidt overdrevet) når man når lidt op i årene, mens de sammepersoner ikke kunne drømme om at fremhæve den slags småting ideres yngre år.

Jeg har derfor besluttet at det ikke ernoget jeg vil gå op i, nu hvor jeg selv er lidt oppe i årene, ikkemindst fordi jeg ikke har en jordisk chance for at ændre ungdommenssprog, samt det faktum at sproget altid har ændret sig over tid.

MVH Konrad

PS. Undskyld for de manglendemellemrum mellem ordene(som der plejer at være), det er åbenbart enfejl der opstår når jeg kopierer tekst fra mit skriveprogram tiltekstfeltet her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SlipOfTheTongue
Ikke når jeg skal læse lektier. Og det kørte med en lydstyrke som en jetjager.

Det har jeg ellers gjort tit :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Jeg er af den overbevisning at når manbegynder at gå meget op i ungdommens forfærdelige sprog, eller nyemærkelige ordstillinger, eller for megen brug af udenlandske ord, såer det et typisk tegn på at man er ved at blive gammel.

Jeg har i hvert tilfælde oplevet detmange gang i den nærmeste familie, altså at sære/nye ordstillingerbliver gjort til det helt store og altdominerende samfundsproblem(lidt overdrevet) når man når lidt op i årene, mens de sammepersoner ikke kunne drømme om at fremhæve den slags småting ideres yngre år.

Jeg har derfor besluttet at det ikke ernoget jeg vil gå op i, nu hvor jeg selv er lidt oppe i årene, ikkemindst fordi jeg ikke har en jordisk chance for at ændre ungdommenssprog, samt det faktum at sproget altid har ændret sig over tid.

MVH Konrad

PS. Undskyld for de manglendemellemrum mellem ordene(som der plejer at være), det er åbenbart enfejl der opstår når jeg kopierer tekst fra mit skriveprogram tiltekstfeltet her.

O tempora, o mores!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
... samt det faktum at sproget altid har ændret sig over tid.

Det hed da altså ikke, dengang ... old.gif

Men bortset fra det vil jeg mene, at fireårige piger er de mest strikse mht. at påpege, hvis der er nogen, der siger noget på en afvigende måde fra, hvad de er vant til! :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...