Nuttede-Nuser

Hvor mange kcl skal jeg forbrænde pr dag for at tabe mig?

Recommended Posts

ingethesweetest
Skrevet (redigeret)
Du kan finde en beregner på nettet: Hvor mange kalorier m

Jeg synes ikke, at den der beregner kan bruges til noget som helst. Jeg mener, at hvis man skal udregne ens krops energiforbrug, skal man tage udgangspunkt i ens nuværende vægt. Der er stor forskel på, om man vejer 110 kg nu og gerne vil ned på 60 kg eller vejer 60 kg med en ønskevægt 55 kg. En krop på 110 kg skal bruge mere energi for at fungere end en krop på 60 kg. Den kan heller ikke bruges, hvis man bare gerne vil vide ens energiforbrug, men er tilfreds med sin vægt.

Alle kroppe er forskellige og de beregnere man kan finde på nettet, bruger alle forskellige metoder og er generelt generaliserende.

Jeg har engang fået målt mit BMR (Basal Metabolic Rate = basalstofskifte) på rimelig professionel vis og det tal passer meget godt med tal, som denne beregner giver mig.

Den her: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ er heller ikke så ringe.

Leg lidt med det, men find en beregner, som tager udgangspunkt i din nuværende vægt og husk at det kun kan bruges vejledende.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nova_81

Hvis du har tabt dig 6 kg siden januar, så har du spist mere end 1200 kcal i gennemsnit om dagen. Medmindre der er noget medicin, stofskifte eller lignende som har betydning.

Man skal ikke undervurdere hvad de dage betyder, hvor man ikke lige logger. Måske er jeg et svin, men jeg kan godt spise 3000 kcal på en dag, fx hvis man er i byen og spiser gode mængder brød, sukker osv. Og sker det to gange om måneden så betyder det virkelig noget for et vægttab.

Også de små ting i hverdagen, som måske ikke lige bliver logget betyder noget.

Så for mig ser det ud til, at du måske ikke helt har fået logget alt. Men uanset om man logger alt, så sker vægttab for de fleste i ryk. Det kan fx afhænge af mens, stress, for lidt søvn osv. Så i perioder må man indstille sig på at der ikke sker så meget. For så bagefter at komme i et ryk.

Når det så er sagt, så er der jo også forskellige metoder, som siges at hjælpe på vægttab. Fx skal du være opmærksom på om du får nok fedt. Gerne kapsler med fiskeolie dagligt, og så rigeligt fedt i maden. Jeg syntes det hjælper rigtig godt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Hvis du har tabt dig 6 kg siden januar, så har du spist mere end 1200 kcal i gennemsnit om dagen. Medmindre der er noget medicin, stofskifte eller lignende som har betydning.

Man skal ikke undervurdere hvad de dage betyder, hvor man ikke lige logger. Måske er jeg et svin, men jeg kan godt spise 3000 kcal på en dag, fx hvis man er i byen og spiser gode mængder brød, sukker osv. Og sker det to gange om måneden så betyder det virkelig noget for et vægttab.

Også de små ting i hverdagen, som måske ikke lige bliver logget betyder noget.

Så for mig ser det ud til, at du måske ikke helt har fået logget alt. Men uanset om man logger alt, så sker vægttab for de fleste i ryk. Det kan fx afhænge af mens, stress, for lidt søvn osv. Så i perioder må man indstille sig på at der ikke sker så meget. For så bagefter at komme i et ryk.

Når det så er sagt, så er der jo også forskellige metoder, som siges at hjælpe på vægttab. Fx skal du være opmærksom på om du får nok fedt. Gerne kapsler med fiskeolie dagligt, og så rigeligt fedt i maden. Jeg syntes det hjælper rigtig godt!

Du har nok ret, når jeg går ind og ser helt nøgtern på min log er der dage hvor jeg ikke har logget fordi at vi har været ude og spise og ligende. SÅ jeg kan se at det er et sted at stramme op også, at huske og logge hvergang, så jeg kan se de dage hvor jeg falder i eller hvor jeg får spist forkert. Tak for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Jeg synes ikke, at den der beregner kan bruges til noget som helst. Jeg mener, at hvis man skal udregne ens krops energiforbrug, skal man tage udgangspunkt i ens nuværende vægt. Der er stor forskel på, om man vejer 110 kg nu og gerne vil ned på 60 kg eller vejer 60 kg med en ønskevægt 55 kg. En krop på 110 kg skal bruge mere energi for at fungere end en krop på 60 kg. Den kan heller ikke bruges, hvis man bare gerne vil vide ens energiforbrug, men er tilfreds med sin vægt.

Alle kroppe er forskellige og de beregnere man kan finde på nettet, bruger alle forskellige metoder og er generelt generaliserende.

Jeg har engang fået målt mit BMR (Basal Metabolic Rate = basalstofskifte) på rimelig professionel vis og det tal passer meget godt med tal, som denne beregner giver mig.

Den her: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ er heller ikke så ringe.

Leg lidt med det, men find en beregner, som tager udgangspunkt i din nuværende vægt og husk at det kun kan bruges vejledende.

Tak for linket, det virkede noget bedre end det andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser

Jeg prøver nu fra i morgen af at sætte mit kcal indtag op til omkring 1400, få noget mere træning lagt ind i min hverdag samt at huske at logge ALT, og holde mig inde for de 1400 kcal. Så må jeg se om det giver resulater igen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nova_81

Men man kan vel bare taste ens nuværende vægt ind som "ønskevægt". Det burde give det samme. Og det var bare et forslag (ud af mange), som findes på nettet.

Og forskellen til den du henviser til, er vist bare at energifaktoren regnes lidt mere præcist ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linda2431
Skrevet (redigeret)

Slankepiller - https://thermacuts.com Jeg prøvede produktet og endte faktisk med at tabe mig 16 kg.

Redigeret af Linda2431

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind