Nuttede-Nuser

Hvor mange kcl skal jeg forbrænde pr dag for at tabe mig?

Recommended Posts

Nuttede-Nuser

Er der nogen der kan hjælpe, jeg er igang med at tabe mig, men jeg kan ikke regne ud hvor mange kcl jeg skal forbrænde pr dag ved motion for at vægten går ned af. Den har nemlig tendens til at stå stille. Jeg indtager mellem 12-1400kcl om dagen.

Er der nogle der ved hvordan man regner det basaleenergi behov ud, så jeg kan se ud fra det hvor mange ekstra kcl jeg skal forbrænde om dagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nova_81

Du kan finde en beregner på nettet: Hvor mange kalorier m

Og du skal have et overskud 7000 kcal for at forbrænder et kilo fedt. Det er også det man går ud fra, når man beregner, hvor lang tid vægttab tager.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Du kan finde en beregner på nettet: Hvor mange kalorier m

Og du skal have et overskud 7000 kcal for at forbrænder et kilo fedt. Det er også det man går ud fra, når man beregner, hvor lang tid vægttab tager.

Tak for linket, men den siger at jeg skal have 2200kcal pr dag, det lyder umiddelbart af lidt meget syntes jeg.

Mht de 7000kcal, hvis jeg på 1 uge har et underskud på 7000 kcal så skulle jeg gerne have tabt mig 1 kg eller har jeg misforstået?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Drunk_Donkey

En gennemsnitlig voksen kvinde skal have ca 2000 kcal om dagen, for at få det samme som hun forbrænder. Personligt er 2500 kcal om dagen mere realistisk for mig. Jeg løbetræner lidt og cykler op mod 100 km om ugen i transport. Mit basal stofskifte (det jeg skal have hvis jeg er sengeliggende) er på 1600 kcal om dagen. Dit er nok ikke meget mindre og helt sikkert ikke kun 1200 kcal, så du burde tabe dig selvom du var sengeliggende.

Så enten tæller du forkert eller også er der ikke gået længe nok (1 uge) til at du kan se vægttabet endnu. Medmindre du har en stofskifte sygdom self.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Skrevet (redigeret)
En gennemsnitlig voksen kvinde skal have ca 2000 kcal om dagen, for at få det samme som hun forbrænder. Personligt er 2500 kcal om dagen mere realistisk for mig. Jeg løbetræner lidt og cykler op mod 100 km om ugen i transport. Mit basal stofskifte (det jeg skal have hvis jeg er sengeliggende) er på 1600 kcal om dagen. Dit er nok ikke meget mindre og helt sikkert ikke kun 1200 kcal, så du burde tabe dig selvom du var sengeliggende.

Så enten tæller du forkert eller også er der ikke gået længe nok (1 uge) til at du kan se vægttabet endnu. Medmindre du har en stofskifte sygdom self.

Lige for at svare på det sidste først, jeg har været igang med vægttabet siden januar, og har tabt 6,5kg indtil videre, jeg tæller kcal på madlog, men jeg syntes bare at vægten står helt stille nogen gange. Og så tænkte jeg om jeg forbrænder for lidt i forhold til hvad jeg indtager.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Prøv at skrue lidt op for maden og motionen :)

Nu spørger jeg lige dumt igen, men skrue op for maden?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Ja, din krop skal have nok brændstof til at arbejde ordentligt. Det er ikke sundt at køre med et alt for stort kalorieunderskud i så lang tid. Jeg tænker at du måske spiser for lidt - men jeg ved ikke hvor meget motion du dyrker, så det er svært at sige :)

Det er ikke for meget motion jeg får, jeg ville gerne, men jeg går hjemme med noget uafklaret sygdom og det er ikke altid at jeg har energien til at få trænet. De uger det går godt løber/går jeg (Er lige startet med C25K) jeg en halv time 3 gange i ugen, og så1-2 gange i motions center af en times varighed. Og det er det jeg ikke helt kan finde ud af om er nok. De 3 gange løb i ugen er ret fast men det er ikke altid jeg kommer afsted i centret :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Drunk_Donkey
Lige for at svare på det sidste først, jeg har været igang med vægttabet siden januar, og har tabt 6,5kg indtil videre, jeg tæller kcal på madlog, men jeg syntes bare at vægten står helt stille nogen gange. Og så tænkte jeg om jeg forbrænder for lidt i forhold til hvad jeg indtager.

Det der med at det kommer lidt i ryk, det kan jeg godt genkende. Hold op det kan være irriterende!

Jeg kunne godt veje mig hver 2. dag og så rykker man sig altså ikke så meget ad gangen, sjovt nok. Når jeg så mødte de der stillestående perioder, så ventede jeg lige lidt med at gå på vægten, for der er ikke noget ved at se tallene stå stille/gå den forkerte vej. Men dit problem er vidst helt almindeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Jeg tror i hvert fald ikke du skal spise mindre. Det er vist ikke en god løsning.

Nej jeg må prøve at spise lidt mere og så få lagt noget mere reglmæssig træning ind:) Tak for dine svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nuttede-Nuser
Det der med at det kommer lidt i ryk, det kan jeg godt genkende. Hold op det kan være irriterende!

Jeg kunne godt veje mig hver 2. dag og så rykker man sig altså ikke så meget ad gangen, sjovt nok. Når jeg så mødte de der stillestående perioder, så ventede jeg lige lidt med at gå på vægten, for der er ikke noget ved at se tallene stå stille/gå den forkerte vej. Men dit problem er vidst helt almindeligt.

Ja måske jeg skulle prøve at veje mig hver 14 dag i stedet for en gang i ugen de tider hvor det står lidt stille for det er da demotiverende at der ikke sker noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind